Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en gutte/jente som hadde gutte interesser men såg ganske bra ut. Jeg var en livlig glad morsom 16 åring. Ble kjærester med en venn jeg trives godt med etterhvert ble vi samboere, et par år senere forlovet vi oss. Vi planlegget fremtiden sammen og ønsket oss hus og  barn. Det hadde gått 10 år. Han tok opp lån og kjøpte hus. Da vi fikk barn så var han ikke til stedet, og hjalp ikke med verken barnet eller husarbeid det hadde gått 3 mnd. Og jeg følgte meg helt forlatt..da han kom ifra jobb/trening så spilte han og gikk for å legge seg han tok sjeldent engang barnet om morgen jeg måte masse.. for å få en liten pause for å ta meg en dusj. Osv. 

Engang så hadde vi en diskusjon der han bare sa jeg skulle pakke sakene mine og ungen sine å reise vekk! Da han fikk nok av baby grått, rutiner og massingen min. 

Jeg flyttet ut på dagen hos mine foreldre sammen med babyen på 3 mnd.

Det er 3 år siden nå. Jeg prøver å date men jeg finner ingen jeg trives godt med, eller får følelser for. Jeg lurer på om jeg er ødelagt og trenger terapi.. jeg føler meg stygg da jeg også har gått opp i vekt og ikke er like pen lengere. Kjennes som tiden bare har stoppet for meg. Her om dagen var han så syk at eksen skulle til å dø. Jeg synes det var synd han ikke døde. Tenk så feil man kan ta av en person man har kjent nesten halve livet. 

Anonymkode: 1ba2a...ced

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at han har skapt mye vondt for deg, men å ønske noen dø? Litt vel langt.. 

Anonymkode: 9e344...3f8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg tror du trenger terapi!

Det er ikke hans skyld at du har gitt blaffen i helsen din etter at det ble slutt mellom dere.

At han dumpet deg mener du er grunn til å ønske ham død - selv om han altså er far til ditt barn og ditt barn i så fall hadde mistet sin far.

Det er ikke hans feil at du ikke tar vare på deg selv, din egen tid og ditt eget liv.

Bare du kan ta ansvar for ditt eget liv. Om du ikke hadde hatt barn kunne du ha gitt blaffen. Men du har barn, og da er det din ford**te plikt å ta ansvar for eget liv, egen helse og egen psyke - og å samarbeide godt med ditt barns far.

Søk profesjonell hjelp før du ødelegger ditt eget og ditt barns liv!

Anonymkode: 7fef8...9c6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Her må du ta ansvar for deg selv, TS. Og ansvar for å elske deg selv og ønske det beste for deg selv ❤️ 

Anonymkode: 148ba...b60

Skrevet

Du høres deprimert ut. Har du det bra? Har du venner og folk som hjelper deg? Dating er vel og bra men du skal jo like livet ditt og leve det uansett om du har kjæreste eller ikke. Og vi er mange med en dust til eks, livet går videre men du må selv ta ansvar for å utvikle deg og komme over tap du har fått.

Skrevet

Det høres ut som du trenger å legge fortiden bak deg, reise deg, og skape din egen fremtid. 

Som nevnt over, ta ansvar for deg selv, bli glad i deg selv, og bli glad igjen. 

Skap deg en oversikt og en plan som er realistisk. Du greier det!! 

Anonymkode: 79792...ac0

Skrevet

Jeg skjønner at du er sint og lei deg, men vektoppgang og utseende er det kun din skyld at ikke er som du ønsker, for det er vel ingen som tvangsforer deg? 

Å ønske hevn er som å drikke gift selv, og håpe at noen andre skal dø.

Anonymkode: dc6ec...bf0

Skrevet

Jeg tror heller at du skal være glad for at du har funnet ut av hvordan han er mens du fremdeles er såpass ung. Og at du brøt ut av forholdet. Det finnes personer som gror fast i dårlige forhold og aldri kommer seg ut av det.

Hvis det er greit for foreldrene dine at du bor hjemme noen år til så benytter du deg av denne muligheten, legger opp penger eller tar en utdanning som gir god lønn og kommer deg videre uten at du trenger noen. Og når du står trygt på egne ben for deg og barnet så kan det være at du møter en ny.

Forøvrig så synes jeg ikke du skal laste deg selv for at du innimellom ønsker han vondt. Det er menneskelig. Det viktige er at det ikke blir en hemsko og stopper deg i å gå videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...