AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Jeg har i det siste hatt veldig lav puls om morgenen og om kvelden. Under 50. Noen ganger har jeg besvimt. Er det noen som har lignende erfaringer og hva var årsaken Anonymkode: 84325...81b
t0nje Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Er du dehydrert, spiser du tilstrekkelig, sover du godt? Det kan være mange årsaker til hypotensjon så kanskje en tur til fastlegen er et sted å starte? 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 t0nje skrev (22 minutter siden): Er du dehydrert, spiser du tilstrekkelig, sover du godt? Det kan være mange årsaker til hypotensjon så kanskje en tur til fastlegen er et sted å starte? Er i bra form ellers og aktiv, er bare noen ganger det skjer. Fastlegen min sa at siden pulsen var bra mens jeg var hos han var det ingen problem. Men er jo et problem når jeg svimer av Anonymkode: 84325...81b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Hva er blodtrykket? Det høres veldig lavt ut hvis du besvimer. Anonymkode: fc1f1...9b9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er blodtrykket? Det høres veldig lavt ut hvis du besvimer. Anonymkode: fc1f1...9b9 Kan ikke ta det når jeg besvimer, men er nok lavt. Pulsen har jeg sett er lav når jeg har vert svimmel og blek i ansiktet. Anonymkode: 84325...81b
missmcbeal Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 Lav puls er ikke nødvendigvis farlig, min kan gå under 50 selv om natta, men det at du besvimer (pga. den lave pulsen?) er absolutt noe som burde sjekkes opp! Utrolig at fastlegen din tar deg så lite seriøst, du har vel nevnt det med at du besvimer? Spør om å få en annen lege. Dette bør sjekkes opp i skikkelig.
Nowayback Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har i det siste hatt veldig lav puls om morgenen og om kvelden. Under 50. Noen ganger har jeg besvimt. Er det noen som har lignende erfaringer og hva var årsaken Anonymkode: 84325...81b Jeg har selv puls på 40-tallet, til og med 39 ved et tilfelle. Så pulsen i seg selv er ikke unormal. Må være andre grunner til at du besvimer.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 At du har besvimt må tas alvorlig. Du må i det minste utredes. At pulsen var normal da du var hos fastlegen er ikke nok. Be om 7 dagers hjerteovervåkning, og besvimer du flere ganger ring legevakta. Bestefaren min begynte å besvime. Til slutt skjedde det flere ganger om dagen. Ringte og kjeftet opp legen. Etter 3 døgn, 2 sykehus og luftambulanse var pacemaker på plass. Da var pulsen nede i 19 slag i minuttet. Anonymkode: 05bc1...75a
Rufs Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 Jeg har 40-50 i puls, helt normalt for meg. Jeg trener ofte og er aktiv, tenker det har en sammenheng. Men du burde jo finne ut hvorfor du svimer av, det er jo ikke helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Det er en helt vanlig hvilepuls. Jeg ser på aktivitetsklokken at jeg veldig ofte er under 50 i puls når jeg slapper av. Det at du besvimer har ikke med puls, men sannsynligvis med lavt blodtrykk å gjøre. Puls og blodtrykk går ikke nødvendigvis hånd i hånd. Har du målt blodtrykket? Er overtrykket under 90 så kan man ofte føle seg svimmel. Anonymkode: cb589...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå