Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kommer til en bedrift og ser at en av de ansatte går på gåmølle mens den ansatte fortsatt jobber ved pulten, hva tenker du? Tenker du at det er uprofessjonelt? Eller tenker du at det er bra at bedriften prioriterer helsa til de ansatte? Eller noe annet?

446447.jpg?ref=63E30C37E9&width=590

Anonymkode: 4be29...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er på eget kontor er det jo bare kult. Hvis det er delt kontor/åpent kontorlandskap, så hadde jeg vært skeptisk mtp forstyrrelser. Det lager sikkert lyd, og jeg hadde blitt irritert av mindre. 

Anonymkode: 3336b...fac

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde tenkt at det er positivt. Veldig fint at det legges til rette for aktivitet når det er stillesittende arbeid. 

Anonymkode: 53bcb...d7b

• Liker 2
Skrevet

Tenker ikke det er uprofesjonelt, nei. Og fint at jobben legger til rette. 

Men tenker at jeg selv hadde bitt griseirritert på lyden i lengden om jeg måtte sitte ved siden av han/vis-à-vis.

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt gal av lyden og stressa av den konstante bevegelsen om det var i landskap.

Anonymkode: 156ea...502

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det må være veldig støyende og plagsomt for andre i åpent landskap. 

Anonymkode: a7130...182

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri prøvd, men jeg tror ikke jeg hadde klart å holde på med konsentrasjonsarbeid og gåmølle samtidig. Ser for meg at det plutselig går galt 😄

Om jeg hadde delt kontor med noen som brukte gåmølle hadde jeg nok blitt gal av lyden og stadig bevegelser. Men hadde ikke vært negativ til en arbeidsplass som tilbydde dette.

Anonymkode: afed9...9e9

• Liker 1
Skrevet

Da er jeg ikke helt på bærtur med hva jeg tenkte. :) Jeg tenker også på støy, men dette er ikke et problem her. Vi jobber i halvåpent kontorlandskap (bare gruppa vår i et kontrollrom), men vi jobber turnus, og man hadde jo ikke gått på denne uten at det var greit for alle de rundt, og på nattevakter når man jobber alene. Og det var ikke snakk om å gå på gåmølla på dagtid når det kan komme kunder og ansatte fra andre kontorer. Og tredemøller bråker ikke veldig når man går sakte. Jo fortere den går, jo mer bråker den. Når man løper så bråker de en del. Men ikke når man går.

Jeg spurte om vi kunne få en slik på gruppa. De betalte 25K per stol (ca 20 stk), så jeg tenkte en gåmølle til 7K på deling til gruppa burde vel være OK. Vi har et treningsrom i kjelleren med blant annet et monster av en tredemølle, men da må jeg jo gå fra pulten og treningsrommet er i helt andre enden av bygget og to etasjer ned. Vi kan faktisk trene en time i arbeidstida og få betalt for det, men vår gruppe må være tilgjengelige for alarmer, så vi kan ikke være borte i en time og trene. Og treningsrommet er så langt unna at det vil ta noen minutter å gå dit.

Jeg har slitt med ryggproblemer etter en skade, men har så vidt klart meg uten å ta ut sykemelding. Til og med disse gode stolene gjør at jeg får vondt i ryggen hvis jeg sitter for lenge. Hadde jeg kunnet gå på gåmølle så hadde det hjulpet ryggen min. Dette vet de som avslo søknaden om å få gåmølle. Begrunnelsen var at gåmølle på jobb var uprofessjonelt. Jeg skal ta en prat med administrasjonen og forklare at vi ikke skal gå på dagtid og plage andre. :nikke:

Anonymkode: 4be29...bde

Skrevet

Så lenge det er frivillig så er det bare et bra tiltak

Anonymkode: 697eb...f08

• Liker 1
Skrevet

Stress og støy. 

Anonymkode: 04f6a...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...