Gå til innhold

Noen som har avlastning eller barn i fosterhjem, eller er fosterhjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler du det? 
jeg sitter med en så vond følelse av at jeg må ha hjelp. Har så dårlig samvittighet. Er kun meg og barna, har ingen familie rundt meg jeg har kontakt med utenom 2 stk, og det gjør så vondt. 
ser positivt på det at et 50% fosterhjem vil skape mer nettverk for ungene, mer kjærlighet rundt dem, at de får være med på ting og få et fint liv både der og hos meg. Men det gjør vondt. 

og hva andre tenker når barn har 2 hjem, jeg blir dårlig av tanken og jeg vil bare det beste for ungene. Nesten så jeg ikke vil si ja, men jeg trenger den hjelpen. Er bare at det er så ufattelig vondt. 

om du er fosterhjem delt eller helt, hvordan går det med barnet? Og alt annet? Setter pris på tilbakemeldinger. 🌺

Anonymkode: 13130...222

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utenlandsk. 20 års botid i Norge. Vi lever slik du beskriver, men ser ikke problemmet. Barna er på aktiviteter 1 gang i uka. I skole, barnehage, sfo på dagen og slapper av hjemme/i hagen o.l.

De får masse kjærlighet fra meg. Trenger ikke fremmede til det.

Anonymkode: 731d9...6c0

• Hjerte 1
Skrevet

Kan du flytte nærmere familien din, slik at ungene dine får besteforeldre, tanter,kusiner i nærheten?

Anonymkode: 7cf83...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan takler du det? 
jeg sitter med en så vond følelse av at jeg må ha hjelp. Har så dårlig samvittighet. Er kun meg og barna, har ingen familie rundt meg jeg har kontakt med utenom 2 stk, og det gjør så vondt. 
ser positivt på det at et 50% fosterhjem vil skape mer nettverk for ungene, mer kjærlighet rundt dem, at de får være med på ting og få et fint liv både der og hos meg. Men det gjør vondt. 

og hva andre tenker når barn har 2 hjem, jeg blir dårlig av tanken og jeg vil bare det beste for ungene. Nesten så jeg ikke vil si ja, men jeg trenger den hjelpen. Er bare at det er så ufattelig vondt. 

om du er fosterhjem delt eller helt, hvordan går det med barnet? Og alt annet? Setter pris på tilbakemeldinger. 🌺

Du er god som ser dine egne begrensninger og ber om hjelp 💚 Idag er det ganske vanlig med mange ulike typer familier, inkludert flere hjem, så ikke sikkert så mange lurer på det. 

Sender deg en klem 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er utenlandsk. 20 års botid i Norge. Vi lever slik du beskriver, men ser ikke problemmet. Barna er på aktiviteter 1 gang i uka. I skole, barnehage, sfo på dagen og slapper av hjemme/i hagen o.l.

Tror ikke ts spør folk som ikke trenger avlastning.

Anonymkode: e64ad...d5c

• Liker 4
Skrevet

Er fosterhjem, men på heltid. Har vært besøkshjem, annenhver helg var barnet hos oss, pluss litt i ferier, og ekstra innimellom. Hadde fin kontakt med mor, vi samarbeidet godt. Har ennå tett kontakt med barnet, som nå er voksent. "Barnet" sier selv at det har mamma og ekstramor.

Anonymkode: 9d90c...cec

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det var ikke spm

Anonymkode: 0fcc8...aab

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kan du flytte nærmere familien din, slik at ungene dine får besteforeldre, tanter,kusiner i nærheten?

Anonymkode: 7cf83...907

Dessverre ikke da de bor på en annen kant i landet, og jeg vil ikke flytte fra der jeg er oppvokst.

Skrevet
Daisy-love skrev (47 minutter siden):

Du er god som ser dine egne begrensninger og ber om hjelp 💚 Idag er det ganske vanlig med mange ulike typer familier, inkludert flere hjem, så ikke sikkert så mange lurer på det. 

Sender deg en klem 

Takk ❤️ ja det har jeg ikke tenkt på men det er jo det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er fosterhjem, men på heltid. Har vært besøkshjem, annenhver helg var barnet hos oss, pluss litt i ferier, og ekstra innimellom. Hadde fin kontakt med mor, vi samarbeidet godt. Har ennå tett kontakt med barnet, som nå er voksent. "Barnet" sier selv at det har mamma og ekstramor.

Anonymkode: 9d90c...cec

Koselig å høre. Dere som stiller opp, gjør en god jobb ❤️ 

Skrevet

God mamma du som tenker på barnas beste❤️ 

Anonymkode: 0fcc8...aab

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker og at du er en god mamma som bare vil det beste for barna dine. Men, har dere prøvd å utvide nettverket noe? Kanskje finnes det hjelp for det og? Jeg ville kontaktet familievernkontoret i deres kommune og drøftet problemstillingen. Hvis det bare er dette med nettverk som er problemet er det jo flere ting som kanskje kan prøves først? 

Anonymkode: a1046...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...