Gå til innhold

Er det noen her med tynnfibernevropati?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis så, åssen fikk du diagnosen? Har snakket med min fastlege og klinikken til nevrologen i byen min, skal snart til time hos han. Men det virker som de ikke har så mye peiling på tynnfibernevropati og jeg forstår at det kreves en hudbiopsi utredning for å utelukke det, men ho jeg snakket med på klinikken sa at de ikke pleier å gjøre hudbiopsi og at EMG er alt som kreves for å utredes for alt "nevropati" men dette stemmer jo ikke.

Hadde vært fint om det fantes en nevrolog her i landet som er mer spesialist på tynnfiber nevropati, spesielt immunmedierte saker.

Skrevet

Jeg tror jeg ville ventet med å lete etter spesialister i tynnfibernevropati til du har vært til den timen du har fått og hørt hva nevrologen har å si etter å ha snakket med deg og undersøkt deg.

Det blir antagelig svært vanskelig for deg å bli fornøyd hvis du har bestemt deg på forhånd at du både har en spesiell tilstand og at du ikke kommer til å få riktig diagnose fordi nevrologen du ikke har møtt enda er inkompetent. 🤷‍♀️

Anonymkode: 14ad9...1f9

• Liker 1
Skrevet

Kan virkelig anbefale deg å gå til Kristine Gjendemsjø i Sandvika nervesenteret. 
mi mor fikk den diagnose av henne. Mi mor hadde vært ut og inn av offentlig sykehus over lang tid uten at de fant noe diagnose. Kristine virker som en utrolig flink og erfaren nevrolog!

Anonymkode: 36133...f70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 9/1/2023 at 8:48 AM, AnonymBruker said:

Kan virkelig anbefale deg å gå til Kristine Gjendemsjø i Sandvika nervesenteret. 
mi mor fikk den diagnose av henne. Mi mor hadde vært ut og inn av offentlig sykehus over lang tid uten at de fant noe diagnose. Kristine virker som en utrolig flink og erfaren nevrolog!

Anonymkode: 36133...f70

Takk skal du ha for anbefalingen!

Skrevet

Var på sykehuset i Bodø og der tok de både emg og biopsi. I følge de var det ikke så mange steder de tok biopsi. De bekrefta diagnosen. 

Anonymkode: 1a873...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...