Gå til innhold

Magnesium, bivirkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har startet på magnesium-tabletter, ble anbefalt dette av gynekolog, pga. min alder (50). 

Har tatt magnesium i 4 dager nå, og opplever ubehag. Prikkinger og nummenhet i huden (mest i ansikt og på lårene), hjertebank og en voldsom uro i kroppen (vanskelig å sove). 

Jeg trodde jo magnesium skulle hjelpe MOT dette, og undres om noen andre har opplevd det samme? 

Anonymkode: 71c31...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags er det? Jeg tar magnesium i dråper fra helsekost, tar jeg for mye så prikker huden og jeg blir veldig kvalm. 

Anonymkode: 46b10...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det magnesium citrate eller glysinat?

Ta noen dagers pause. Så ville jeg halvvert dosen og tatt 2 kapsler, antar det vil utgjøre rundt 300-350 mg. Bli værende her en stund, til du forsiktig øker til kanskje 3 kapsler. Hvis du tar så mye som 650-700 mg daglig så kan det ha blitt for mye for fort. Anbefalt daglig dose er ca 350 mg. 

Anonymkode: 88f71...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar hele dosen magnesium i en slump, kan det bli litt bombe. Det går an å løse opp magnesiumtabletten i en halvliter vann og drikke den som slurker i løpet av dagen.

Havsalt inneholder 16% magnesiumsalter. Ca halvparten er magnesiumklorid, som kroppen er veldig glad i. Hvis du løser opp et par never havsalt i varmt vann og stikker føttene nedi, vil kroppen ta opp magnesium gjennom huden, hvis den har behov for det. Kroppen vil også absorbere magnesium gjennom huden hvis du smører deg med magnesiumkrem. Magnesium må ikke på død og liv spises for å bli tatt opp i kroppen. 

Uansett er det lurt å ta D-vitamintilskudd for å unngå D-vitaminmangel når du spiser mineraltilskudd. Kroppen bruker D-vitamin til å regulere opptak av mineraler (spesielt viktig for kalsium og jern, men påvirker også opptak av magnesium). Opptak av mineraler kan bli redusert 90% hvis du har D-vitaminmangel. 

Anonymkode: ea791...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...