Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det rom for å bo og leve sammen?

Anonymkode: 2493b...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Finnes det rom for å bo og leve sammen?

Godt spm :)   Jeg har 4 barn fra før.  Jeg skal flytte inn med ny mann nå. Er helt sikker på at det kommer til å gå helt fint.  Ungene kommer først, men jeg skal selvfølgelig lage plass til min nye mann.  Vi skal alle ha det bra. Tid alene med barna og tid alene med kjæresten.    Hvis man er flink til å kommunisere og dele alt av tanker og følelser så kan man fikse opp i alt som evnt dukker opp av vanskeligheter og problemer.

Anonymkode: bbcc7...45a

• Hjerte 3
Skrevet

Best å holde seg langt unna, men noen menn må oppleve det selv før de forstår hvorfor. Lykke til! 

Anonymkode: d7057...0f6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne med barn som har blitt sammen med en mann med barn 😇 vært sammen i 5 mnd.

Vi alle går godt overens, nå. Barna er i lik alder og har allerede blitt venner og har kontakt med hverandre utenom meg og pappaen. 

Barna vil være sammen så ofte som mulig, helst filmkvelder alle sammen med overnatting. Og de har nevnt at de håper vi flytter sammen. 

Jeg er rake motsetning av minn kjæres eks, og jeg ser allerede nå hvor letta han er over at jeg er selvstendig og gjør alle oopgaver på lik linje med en mann. Jeg gjør de små tingene på automatikk selv om jeg er hjemme hos han, som å rydde av bordet, tømme en oppvaskmaskin, henge opp jakker og sko, legge sammen noe som er tørt, slipper ut katten, handler inn og lager middag osv..

Så det er ingenting som tilsier at det ikke skal gå an å bo under samme tak som meg selv om jeg har født barn.

Anonymkode: 2fbf9...06d

• Hjerte 2
Skrevet

Det er et spørsmål kun du kan svare på. Om du har plass til det, så har kvinnen helt sikkert plass til det, men det er snakk om prioriteringer. Kvinner (og menn) som har barn fra før har litt andre prioriteringer, og det kan være vanskelig. 

Jeg har et problem med at jeg treffer en del kvinner som har barn iblant 100% og kun barnefri annenhver helg, og da er det ikke så mye tid igjen til andre ting, og kanskje spesielt ikke dating. Det gjør meg litt usikker på om det kan fungere, men jeg har barn, og vet at fra tidligere samliv så går det veldig fint å ha 100% ansvar for barn, og at det kun er i en overgangsfase. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er kvinne med barn som har blitt sammen med en mann med barn 😇 vært sammen i 5 mnd.

Vi alle går godt overens, nå. Barna er i lik alder og har allerede blitt venner og har kontakt med hverandre utenom meg og pappaen. 

Barna vil være sammen så ofte som mulig, helst filmkvelder alle sammen med overnatting. Og de har nevnt at de håper vi flytter sammen. 

Jeg er rake motsetning av minn kjæres eks, og jeg ser allerede nå hvor letta han er over at jeg er selvstendig og gjør alle oopgaver på lik linje med en mann. Jeg gjør de små tingene på automatikk selv om jeg er hjemme hos han, som å rydde av bordet, tømme en oppvaskmaskin, henge opp jakker og sko, legge sammen noe som er tørt, slipper ut katten, handler inn og lager middag osv..

Så det er ingenting som tilsier at det ikke skal gå an å bo under samme tak som meg selv om jeg har født barn.

Du legger sammen klesvasken hans etter fem måneder som kjærester? Du vil vise deg som god hushjelp da eller? Det er da fullstendig unaturlig å gjøre det når man er borte på besøk hos noen man har kjent så kort tid.

Anonymkode: d8e5e...c88

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du legger sammen klesvasken hans etter fem måneder som kjærester? Du vil vise deg som god hushjelp da eller? Det er da fullstendig unaturlig å gjøre det når man er borte på besøk hos noen man har kjent så kort tid.

Ja? Det hender jeg kommer hjem til han før han er ferdig på jobb, eller at jeg finner på noe og han stikker å trener. Er jeg ferdig å snakke i telefonen med en venninne før han er kommet hjem kan jeg vel bruke 5 minutter på å brette noe klær? Er det krise?

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er kvinne med barn som har blitt sammen med en mann med barn 😇 vært sammen i 5 mnd....Jeg er rake motsetning av minn kjæres eks, og jeg ser allerede nå hvor letta han er over at jeg er selvstendig og gjør alle oopgaver på lik linje med en mann. Jeg gjør de små tingene på automatikk selv om jeg er hjemme hos han, som å rydde av bordet, tømme en oppvaskmaskin, henge opp jakker og sko, legge sammen noe som er tørt, slipper ut katten, handler inn og lager middag osv...

Du beskriver tradisjonelle kvinneoppgaver, som du tom gjør ubedt i hans hjem. Så hva mener du egentlig? 

Anonymkode: 14c40...41a

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel an på mye. Hva er alderen på barna? 

Anonymkode: 6d0fc...388

Skrevet

Tipper at når sexen dabber av etterhvert så kommer tvilen. Hos mannen i allefall..

Anonymkode: 94f9e...24c

Skrevet

Det vil vel fungere der hvor mannen er i arbeid og kvinnen er i ufør. Da får du en balanse i forholdet, mannen er avhengig av at kvinnen gjør kvinnearbeidet og mannen bidrar med å heve hennes sosioøkonomiske status med fast eid hus og mer penger å rutte med til vanlig. 

En vinn - vinn for begge parter, som gagner begge parter. 

Anonymkode: 3008a...5de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vil vel fungere der hvor mannen er i arbeid og kvinnen er i ufør. Da får du en balanse i forholdet, mannen er avhengig av at kvinnen gjør kvinnearbeidet og mannen bidrar med å heve hennes sosioøkonomiske status med fast eid hus og mer penger å rutte med til vanlig. 

Det er en skrekkelig fordelingsmodell.

Anonymkode: 0f87a...691

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, men kun om dere er på bølgelengde når det gjelder barneoppdragelse OG hun lar deg delta i oppdragelsen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er en skrekkelig fordelingsmodell.

Likevel, den modellen som fungerer best i slike tilfeller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja? Det hender jeg kommer hjem til han før han er ferdig på jobb, eller at jeg finner på noe og han stikker å trener. Er jeg ferdig å snakke i telefonen med en venninne før han er kommet hjem kan jeg vel bruke 5 minutter på å brette noe klær? Er det krise?

Gjør han det samme for deg?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Likevel, den modellen som fungerer best i slike tilfeller. 

Hvorfor? Å bevisst oppsøke ubalanserte relasjoner med tanke på makt og penger oppfatter jeg som..egentlig dypt umoralsk/fryktelig egoistisk? Da har du sikra deg en stakkars dame som ikke har råd til å gå uansett hvordan du oppfører deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvordan linker du dette til barna? 

Anonymkode: 886d8...38b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje hun er koneemne som ønsker å gjøre noe fint for han. Likestillingen har gjort mange av dere tilbakestående. Jeg som mann kan brette klær for kona også. Ta deg ei bolle. 

Anonymkode: 5a2a0...0a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje hun er koneemne som ønsker å gjøre noe fint for han. Likestillingen har gjort mange av dere tilbakestående. Jeg som mann kan brette klær for kona også. Ta deg ei bolle. 

Anonymkode: 5a2a0...0a1

Som skilt kvinne, konemne er ikke nødvendigvis et kompliment, og det vet unge damer. Det er større gleder i livet enn å være hushjelp med ring på fingeren.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 19.10):

Det kommer vel an på mye. Hva er alderen på barna? 

Anonymkode: 6d0fc...388

16 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...