Gå til innhold

Hvilken lydboktjeneste passer best for meg?

Ullvott

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter råd og tips om hvilken lydboktjeneste jeg skal velge.
Jeg er glad i å høre lydbøker, særlig i bilen til og fra jobb, når jeg driver med husarbeid og andre rutinepregede oppgaver. 

Etter å ha brukt bibliotekenes BookBites i noen år har jeg gått grundig lei av treg og dårlig søkefunksjon og at utvalget er så skrint. Nå innser jeg at jeg må ut på en betalingstjeneste, men det er litt vanskelig å velge mellom dem. Prismodellene er jo noe varierende, og utvalget er ikke så lett å få oversikt over.

Litt om meg og mine lydbokvaner:

• Fokus på norsk og skandinavisk litteratur, opplest på norsk.
  • Leser og hører mye på krim.
  • Jeg liker særlig godt norske, svenske og islandske krimforfattere, pluss litt britisk.
  • Jeg leser og hører en god del norsk samtidslitteratur, for eksempel Agnes Ravatn, Helga Flatland og Nina Lykke.
  • Hører av og til på sakprosa, men ikke så mye. 
  • Bruker mellom 30 og 50 timer i måneden på lydbøker, av og til mer.
  • Ikke interessert i serieromaner av typen kiosklitteratur.
  • Ikke spesielt interessert i podcast. 
  • Trenger ikke å dele abonnement med flere brukere. 

Basert på dette: hvilken tjeneste lønner seg mest for meg? Håper noen av dere andre her inne som liker lydbøker kan gi meg noen tips og råd som gjør det enklere å bestemme seg. Både gode og mindre gode erfaringer er velkomne! 📚🎧

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du teste ut selv. Både Storytel og Fabel har gratis utprøving de første 2 og fire uker, uten binding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveperioder er vel og bra, men har du noen erfaringer selv? Det er alltid interessant å høre og å få tips fra brukere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...