AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Hei! 😊 Har ein 2.5 år gamal unge som går i barnehage. Han er ei skikkeleg "pappegøye" og gjentar alt som blir sagt, alle ord. Dette gjer jo sjølvsagt at vi foreldre passar godt på kva vi sei, både om ting/folk og vanlege setningar som t.d. "herregud". Han har likevel høyrt meg seie dette nokre gongar, og då lært seg dette og sagt det i barnehagen. Så eine personale spurte meg idag om dette kom frå meg, og lo litt med meg. Men så vart eg usikker som førstegongsmor. Er det gale, eller berre morosamt/sjarmerande at ein 2.5åring seier slikt? Han kan også sei: gurimalla, helledussan, i alle dager.. Så veit jo at det ikkje er gale/stygge ord, men likar berre ikkje at han går rundt og seier "herregud" liksom 🙈 Anonymkode: 2861e...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Ja, de er sånn. Derfor de sier at små gryter har også ører? Anonymkode: ad3ce...ba5 1
Kratt_ Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Bare overkristne ville vel brydd seg om dette. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, de er sånn. Derfor de sier at små gryter har også ører? Anonymkode: ad3ce...ba5 Det forstår eg, og ser jo at det er sånn han lære 😊 Så det var ikkje spm. Eg lurte berre på kva folk tenkjer når dei høyre 2åringar seier t.d. "herregud". Banneord er vi heldigvis flinke å unngå, så det lære han nok ikkje frå oss i alle fall 🙈 Anonymkode: 2861e...cdf
umAxa Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det forstår eg, og ser jo at det er sånn han lære 😊 Så det var ikkje spm. Eg lurte berre på kva folk tenkjer når dei høyre 2åringar seier t.d. "herregud". Banneord er vi heldigvis flinke å unngå, så det lære han nok ikkje frå oss i alle fall 🙈 Anonymkode: 2861e...cdf At barnet lærer og dette er en helt normal og forventet måte barn lærer på: Å imitere den sosiale adferden fra de som er rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 Helt normalt😊 Anonymkode: 2e662...213
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 Bare vent til han lærer å banne Anonymkode: 2c21a...953
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 Jeg jobber i barnehage, og sønnen din er ikke alene, for å si det sånn. Jeg tenker i hvert fall ikke annet enn at det er litt komisk, og veldig naturlig. Og jeg hører i blant mye verre enn "herregud" fra toåringer, oftest fra dem som har storesøsken i skolealder. Anonymkode: d840f...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå