Gå til innhold

Lesbisk, date i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

jeg er en kvinne i midten av 30-åra som bor i en liten by. Jeg har ikke vært på date på flere år, og syns det er vanskelig å date… jeg er lesbisk og har avtalt å møte ei jente i morgen, vi skal gå en tur. Jeg kjenner jeg er nervøs og vil trekke meg, men da kommer det aldri til å skje noe på kjærlighets-fronten om jeg bare skal feige ut. 

har noen noen tips til meg? Både til selve daten og hva jeg kan forberede med tanke på nervøsiteten.

samtaleemner? Burde jeg ha med noe?

Anonymkode: 68e4f...a10

• Liker 2
Skrevet

Husk at hun sikkert er like nervøs som deg.
Innrøm gjerne når du treffer henne at du er nervøs, det kan være en måte å bryte isen på.

Vær nysgjerrig på henne, vis interesse for henne og det hun driver med, møt blikket hennes når du snakker.

Ellers tar du det bare som det kommer, det er bare et hyggelig treff mellom to mennesker.

Anonymkode: 87f58...c33

• Liker 4
Skrevet

sliter veldig med å forstå hva lesbisk har med saken å gjøre?

Du beskriver ikke hvordan du og denne jenten kom i prat... 

Men hva har dere til felles, møttes dere via jobb? eller tilfeldigvis på kaffebrenneriet liksom? 

Mtp nervøsitet, det er fint å være litt nervøs, det å møte nye mennesker (helt uavhengig romanse) er litt skummelt. Og det er helt OK. Pust dypt, det går bra. Uansett får du en luftetur og noen å snakke med :)

Snakk om helt hverdagslige ting som man gjør i small talk, jobb/skole, studie/utdannelse, familie, venner. 

Anonymkode: 2c1f4...8f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei 

jeg er en kvinne i midten av 30-åra som bor i en liten by. Jeg har ikke vært på date på flere år, og syns det er vanskelig å date… jeg er lesbisk og har avtalt å møte ei jente i morgen, vi skal gå en tur. Jeg kjenner jeg er nervøs og vil trekke meg, men da kommer det aldri til å skje noe på kjærlighets-fronten om jeg bare skal feige ut. 

har noen noen tips til meg? Både til selve daten og hva jeg kan forberede med tanke på nervøsiteten.

Du kan godt fortelle henne at du er nervøs. Men ikke feig ut. Treff henne. 

Må si jeg er litt misunnelig på deg. Ønsker egentlig mest sex med jenter, men kan ikke når jeg er gift med min mann. 

Anonymkode: 77e10...f3a

Skrevet

Vi møttes på tinder. Hun virker seriøs og søt, og vi deler mange av de samme verdiene, vi liker naturen og vil ta ting rolig begge to. 

at jeg tok opp at jeg er lesbisk er vel kanskje fordi at kvinner og menn liker forskjellige ting på date - jeg vet ikke? Dessuten som lesbisk i en liten by på Sørlandet begrenser mulighetene mine syns jeg, jeg har gått på den blemma før å flørte med ei jente jeg trodde flørta med meg, men det viste seg at hun var hetero, det var kleint… 

jeg tenkte kanskje å ta med et pledd og en termos med kaffe så vi kan sette oss et sted og drikke kaffe, kanskje ta med jordbær eller noe..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må si jeg er litt misunnelig på deg. Ønsker egentlig mest sex med jenter, men kan ikke når jeg er gift med min mann. 

Anonymkode: 77e10...f3a

Har du spurt mannen din da? For noen menn er det ikke en umulighet. At du ønsker det mest kan være litt ubehagelig, det bør ikke understrekes..... 

Anonymkode: e8b0a...b98

Skrevet

Date er date, uavhengig av legning.

Dere skal gå en tur. Antar at det neppe er i midt i byen, men i en park eller skog. Ta med en termos med te og litt sjokolade og foreslå å sitte på en benk etter en stund. Er det kleint og daten ikke går bra, trenger du jo ikke å foreslå det eller si at du har det med i en liten sekk. Ellers tenker jeg du kan snakke om helt ufarlige ting som; hva gjorde du i sommer, hva driver du med på dagtid, hobbyer, ser du film/leser bøker. Husk å la henne få snakke, og ikke bombader med spørsmål- still gjerne oppfølgingspørsmål på det hun sier. 

Ikke trekk deg i allefall, det er jo bare dumt, hun gleder seg sikkert til dette, og det gjør jo du også, ellers hadde du ikke vært nervøs!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips folkens 🙂

har bestemt meg for å ikke feige ut… jeg er ikke av den mest pratsomme typen og kan være litt stille. Jeg Er introvert, mens hun beskriver seg som ekstrovert. Vet ikke om det kan bli noen kræsj, men det vet jeg ikke før jeg møter henne. Jeg har vært på svært få dater i mitt liv ig et helt ekstremt spent på dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips folkens 🙂

har bestemt meg for å ikke feige ut… jeg er ikke av den mest pratsomme typen og kan være litt stille. Jeg Er introvert, mens hun beskriver seg som ekstrovert. Vet ikke om det kan bli noen kræsj, men det vet jeg ikke før jeg møter henne. Jeg har vært på svært få dater i mitt liv ig et helt ekstremt spent på dette 

Hopp i det! Det er verre å sitte hjemme og angre over at man ikke tok sjansen. Og det er ingenting i veien med, som andre skriver, å innrømme at du er litt nervøs. Det at du føler deg introvert kontra hun som beskriver seg ekstrovert er jo også et helt ålreit tema å snakke om. Jeg kjenner flere ekstroverte som like fullt har behov for å koble av alene eller sammen med partner, det trenger slett ikke bli noen kræsj i det hele tatt. Heller ingen som adopterer den andre sin hverdag 100% og det er heller ikke mange som forventer det av en partner. Tvert om kan det være sunt å være litt forskjellig ☺️

Anonymkode: 990f0...379

Skrevet

Det spiller da ingen rolle hvilket kjønn verken du eller daten har. Date er date.

Anonymkode: c6978...4b6

• Liker 1
Skrevet

Kjenner at jeg blir spent på dine vegne, lykke til! Husk å være interessert i henne, still spørsmål og vær oppmerksom. Jeg hadde en ny-venn-date for en stund siden, jeg måtte stille spørsmål og intervjue i 2 timer, ingen spørsmål tilbake, selv om jeg la inn pauser for å åpne for det. Var helt utslitt etter 2 timer. Håper det blir fyll klaff! 

Anonymkode: 8e3f5...1bc

Skrevet

Tusen takk for støtten dere 🙂 

har bestemt meg for å møte henne i morgen, uansett hvor nervøs jeg måtte være. Selvom jeg er en stille og introvert type så er det ikke noe galt med de sosiale antennene (tror jeg), jeg skal nok klare å holde i gang en samtale og vise interesse. Det har hjulpet med støtte fra dere 🙂 

har dere flere tips så gjerne kom med dem 🙂 

Skrevet

Det er jo bare å være åpen og vise interesse. Gi henne noen komplimenter , men ikke for mye.

Anonymkode: c1435...e3d

Skrevet

Hadde vært gøy med en oppdatering, ts! Har faktisk tenkt på deg 😊

• Liker 1
Skrevet

dette fikser du.

Vil gjerne gi deg et råd, ettersom jeg kjenner meg veldig igjen i din situasjon.

ikke tenk så mye over hele daten. det viktigste er at du bare møter opp og treffer henne. etter det vil alt komme naturlig. 

helt perfekt med en gåtur for første date! 

jeg gjorde akk det samme for 5 mnd siden. traff ei på tinder, var veldig usikker på å møte henne.

nå idag har vi nesten vært sammen hver eneste dag. 

just do it. 

hold oss oppdatert da ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 15.14):

Hei 

Ta med deg selv og husk å ta med den av deg som er selvsikker og veldig interessert i å bli kjent med henne og prøv å finne ut hvem hun er og hva hun vil.

Har du noen dealbreakers som er 100% for deg så finn ut av det med det samme👍

Skrevet

takk for støtten folkens 🙂

vi møttes og gikk en tur, og jeg tror vi syns det var veldig koselig begge to, praten fløyt fint og vi har avtalt å gå tur igjen 🙂 så jeg er glad for at jeg tok motet til meg og møtte henne, kjempesøt jente 🙂 

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

vi møttes og gikk en tur, og jeg tror vi syns det var veldig koselig begge to, praten fløyt fint og vi har avtalt å gå tur igjen 🙂 så jeg er glad for at jeg tok motet til meg og møtte henne, kjempesøt jente 🙂 

Så koselig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

❤❤❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 15.14):

samtaleemner?

Hva var den siste diktsamlinga du leste?

Liker du Anne Grete Preuss aller mest i hele verden, eller er Tori Amos din favoritt?

Hvem er hottest i Tegan and Sara?

Hvordan rutete skjorte liker du best?

Hårsveis, skal du klippe lang lugg, kort nakke...eller motsatt?

Ville du tatt med Rose Marie Køhn eller Kim Friele på en øde øy og alt dere hadde var rulletobakk, fire flasker vin og noen litt triste potteplanter?

Mye man kan prate om!

Anonymkode: 5ba12...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...