Gå til innhold

Samboeren har romantiske bilder av ekskona på facebook…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt og så på bildene til min samboer på fb. Da dukket det opp romantiske bilder av han og ekskona  og diverse bilder fra bryllupet.

Han har aktivt lagt ut bilder av henne frem til det ble skilsmisse.

vi har vært sammen i 2 år og ikke et eneste bilde av oss eller meg….

Har jo ofte gått med en følelse av at han aldri helt er over henne, da det var hun som ville skilles…

Hadde dere reagert eller er det bare meg?

Anonymkode: aafee...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde reagert mtp at det er ingen bilder av deg/dere. Men dette er vel ikke mulig å gjøre noe med? Han er den han er. Du får velge mellom å bli eller å gå.

Anonymkode: 6457c...d27

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke sjalu av meg. Hadde ikke vært sjalu om det lå noen gamle bilder på facebook. Men når han har så mye romantiske bilder av eksen, og absolutt ingen av deg og du og han sammen, selv om dere har vært sammen i to år og nå er samboer... da tror jeg at jeg hadde stolt på magefølelsen.

Jeg hadde gitt han en sjanse til å forklare, hadde tatt det opp på en saklig måte med ham. Men helt ærlig - jeg tviler på at han kan greie å gi deg et svar som vil overbevise deg.

Når du har hørt på hva han har å si - spør ham hvordan han hadde taklet det hvis du hadde samme typen bilder av din eksmann, men at du selv etter to år som kjæreste med ham og også hans samboer, så hadde du ikke hatt ett eneste bilde av ham der? Hvordan hadde han følt det, når din eks var veldig synlig på dine sosiale medier, han så usynlig at det gir inntrykk av at du ikke var i et seriøst forhold med ham?

Anonymkode: 5cca3...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Bruker han FB da? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk!?  Du mener ikke helt seriøst at du er så tafatt at du ikke tar opp dette med din samboer?  NEI det er ikke greit å ha bilder av ekskona på FB.  Du sier selvfølgelig at alle de bildene skal bort.  Har du noe selvrespekt? selvverd?  Sier han nei så vet du jo akkurat hvor du står kjære deg, da er det bare å pakke kofferten.  

Anonymkode: 5c6ee...a38

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er naturlig å gjerne romantiske bilder med eksen når man inngår et nytt forhold. Jeg ville reagert på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært med ham i 2 år uten å se hans bilder på fb, så kan det ikke være så himla viktig for deg hva som ligger der. 

Anonymkode: ae00d...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja

Ok….den hadde jeg stusset på selv etter to år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epictetus skrev (1 minutt siden):

Min bruk av Facebook har endret seg drastisk over årene.

Hvordan?

Anonymkode: fe48a...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epictetus skrev (2 minutter siden):

Min bruk av Facebook har endret seg drastisk over årene.

Min å. Jeg legger ikke ut noe. Bare jobb greier jeg deler. Ikke bruker jeg den så mye heller. Og liker aldri bilder lenger. 

Anonymkode: e2532...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan?

Anonymkode: fe48a...8e0

I starten la jeg ut alt. Bilder av kjæreste/kone/barn. Tanker. Anekdoter. Morsomme bilder.

Så litt mindre. Kanskje feriebilder, mest av steder, mindre av oss.

I 2020 la jeg ut 3 ting.

I 2021, 3 ting til

2022, 1 ting

I år, ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg satt og så på bildene til min samboer på fb. Da dukket det opp romantiske bilder av han og ekskona  og diverse bilder fra bryllupet.

Han har aktivt lagt ut bilder av henne frem til det ble skilsmisse.

vi har vært sammen i 2 år og ikke et eneste bilde av oss eller meg….

Har jo ofte gått med en følelse av at han aldri helt er over henne, da det var hun som ville skilles…

Hadde dere reagert eller er det bare meg?

Hadde ikke brydd meg.

Har han ikke kontakt med henne eller noen ting, så er det sikkert bare for minnene sin del.. Må også huske på, at folk har levd et liv før dere ble sammen.. Og det kan være mye minner fra bildene som henger sammen.. 

Og tenker egentlig det kan neppe et så stort problem, dere har hatt det fint i 2 år nå uten problemer.

La bildene være der, og gå videre i livet med han.

Ikke ødelegg noe om det funker for dere nå..

Jeg kaster ikke bilder av min ex som jeg har hatt masse minner i 5 år med bare fordi den nye kom inn i livet.. Jeg lever bare en gang, og vil ikke kaste bort minner fordi du kom inn i livet mitt.

En dag er du også et minne.

Anonymkode: 367ef...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...