AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Jeg er i sjokk, sorg, såret, rasende og helt fortvilet. Jeg klarer å roe meg ned en liten stund, så kommer det kastet på meg igjen. Fikk vite i går av noen andre at mannen min holder på en annen. Han løy og bortforklarte det da jeg konfronterte han, men jeg har fått vite for godt hva det gikk i. I de siste månedene har han vært veldig sjalu og mistenksom på meg, mange ubegrunnede beskyldninger. Jeg har ingen mannlige venner jeg flørter, chatter med eller treffer, men jeg har nesten blitt vridd i hodet at det er meg det er noe galt med, vet det høres sykt ut. Dette gjør sviket hans nesten enda verre, for han har holdt på, også har han vel nesten håpet at jeg gjør det samme for å rettferdiggjøre sine handlinger, ikke vet jeg. Nå har jeg det så vondt at jeg vet ikke hvordan jeg skal stå oppreist. Alt er knust. Han som støtter meg i tykt og tynt, nå går det ikke lenger. Det eneste jeg vil er å gråte i armene hans, og det gjør det jo bare verre. Vi må bo sammen til han har funnet en plass, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare meg igjennom denne prosessen. Krangling foran ungene er ikke noe vi gjør i dette huset, men de merker jo at noe er galt. Inni meg forstår jeg at dette er ingen vei tilbake, det er over, men neste øyeblikk kommer det lille håpet at kan vi ikke bare legge det bak oss og fortsatt være sammen. Jeg vil jo ut, men det er så vondt. Og vanskelig. Hvor kan jeg søke hjelp? Jeg trenger noen å snakke med før jeg blir helt gal. Altså gal. Jeg kaster ting. Jeg må gå ut av huset når jeg kjenner det kommer så ikke ungene får det med seg. Vi krangler ikke så ungene hører det, men de kjenner nok stemningen uansett. Har sendt mld til fastlegen, men ikke fått svar. Orker ikke ringe kontoret, begynner bare å gråte. Har ingen nære venner jeg kan snakke med. Finnes det noen plass man kan ringe å få hjelp? Jeg har aldri vært så langt nede. Anonymkode: 35d94...774 29
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 ❤️ Det er veldig vondt og tøft å stå i. Var gjennom det samme for mange år siden og det ødelegger en grunnleggende tillit. Det er skikkelig smertefull opplevelse du står i nå og du trenger å ventilere. Du bør ikke bli sittende med det alene. Skriv her hvis du føler det hjelper litt. Du kommer til å oppleve at du er mye sterkere enn du trodde. Det er veldig vanskelig nå, men det blir bedre med tiden. Ta deg av alt det praktiske, men ta også vare på deg selv midt oppi det hele. Da blir det lettere å gå videre med tiden. Stor klem❤️ Anonymkode: 1663c...320 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Håper det blir bedre for deg 💜 Mental Helse Hjelpetelefonen Telefon 116 123 (hele døgnet) Kirkens SOS Telefon 22 40 00 40 (hele døgnet) Anonymkode: 7a587...709 1 11
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Ville bedt ham dra. Han kan lyve til barna å si han skal på hyttetur med kompiser/jobbreise, hva som helst. Og du trenger ikke ringe fastlegen, men kan stikke innom å håpe det er noen ledige minutter. Kanskje en sykemelding.. Finnes gratistelefoner du kan ringe, bare for å få lette på hjertet. Gå en tur og snakk,slik at ikke barna hører/sitt i bilen et sted.. Er midt i det samme selv, men har heldigvis et par venninner, og en god fastlege.. Anonymkode: 5b6b3...831 1 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): ❤️ Det er veldig vondt og tøft å stå i. Var gjennom det samme for mange år siden og det ødelegger en grunnleggende tillit. Det er skikkelig smertefull opplevelse du står i nå og du trenger å ventilere. Du bør ikke bli sittende med det alene. Skriv her hvis du føler det hjelper litt. Du kommer til å oppleve at du er mye sterkere enn du trodde. Det er veldig vanskelig nå, men det blir bedre med tiden. Ta deg av alt det praktiske, men ta også vare på deg selv midt oppi det hele. Da blir det lettere å gå videre med tiden. Stor klem❤️ Anonymkode: 1663c...320 Tusen takk for gode ord❤️ Jeg vet jeg er sterk, også plutselig så blir jeg så lei meg og rasende på samme tid. Jeg vet det vil bli bedre med tid, men nå føles det som jeg aldri har hatt det så vondt. Jeg skriver endel for meg selv også. Hjelper å få skrevet det ned. TS Anonymkode: 35d94...774 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Håper det blir bedre for deg 💜 Mental Helse Hjelpetelefonen Telefon 116 123 (hele døgnet) Kirkens SOS Telefon 22 40 00 40 (hele døgnet) Anonymkode: 7a587...709 Jeg tenkte kanskje disse telefonene var for andre problemer, at samlivsbrudd er noe man må takle selv. Har ikke lyst til å bry noen, men jeg kjenner jo at jeg må snakke med noen. TS Anonymkode: 35d94...774 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville bedt ham dra. Han kan lyve til barna å si han skal på hyttetur med kompiser/jobbreise, hva som helst. Og du trenger ikke ringe fastlegen, men kan stikke innom å håpe det er noen ledige minutter. Kanskje en sykemelding.. Finnes gratistelefoner du kan ringe, bare for å få lette på hjertet. Gå en tur og snakk,slik at ikke barna hører/sitt i bilen et sted.. Er midt i det samme selv, men har heldigvis et par venninner, og en god fastlege.. Anonymkode: 5b6b3...831 Han skal heldigvis på jobbtur i morgen og blir borte en stund. Det er nok det beste for alle. Jeg er veldig opptatt av at de ikke skal få vite om hvorfor dette skjer, og vil ikke fortelle om bruddet før vi har funnet ut av hvordan vi løser dette. Anonymkode: 35d94...774 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 Har du noen som kan passe barna et par dager så du får hentet deg litt inn? Anonymkode: cf8dd...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 Greit at han skal på jobbtur. Hvor store er ungene? De skjønner MEGET godt at noe er galt. Dere kan fortelle sannheten eller en versjon av den. "Nå er vi ikke helt enige om samlivet vårt " eller noe sånn. Sånn er livet, alle kan bli litt uenige og så bli venner igjen. Livet går videre. Bedre at de blir inkludert enn at de skal gå rundt og ikke skjønne noe. Det gjør den mye reddere. Har du en venninne eller slektning som kan komme og være hos deg? Lykke til. Kan godt være at dette går helt fint, man skal ikke automatisk forlate hverandre pga utroskap men finne ut om det er noen løsning. Anonymkode: 33ddb...1d6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte kanskje disse telefonene var for andre problemer, at samlivsbrudd er noe man må takle selv. Har ikke lyst til å bry noen, men jeg kjenner jo at jeg må snakke med noen. TS Anonymkode: 35d94...774 En prest er ofte god å snakke med i livskriser. Trenger ikke være religiøs. Anonymkode: 26a1d...687 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 Om en såpass positiv hendelse som et samlivsbrudd gjør deg så knust så er det kanskje dypere problemer enn selve samlivsbruddet. Feks at du har et sterkt bekreftelsesbehov. Kan være et alternativ å snakke med en profesjonell. På den enkle siden kan du lage en enkel liste over positive og negative ting rundt samlivsbruddet. Så vil du ganske fort se at dette ikke er noe å jamre over. Anonymkode: 48260...5b1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om en såpass positiv hendelse som et samlivsbrudd gjør deg så knust så er det kanskje dypere problemer enn selve samlivsbruddet. Feks at du har et sterkt bekreftelsesbehov. Kan være et alternativ å snakke med en profesjonell. På den enkle siden kan du lage en enkel liste over positive og negative ting rundt samlivsbruddet. Så vil du ganske fort se at dette ikke er noe å jamre over. Anonymkode: 48260...5b1 Positiv? Anonymkode: 2e95f...0c6 14
Engel Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 På familievernkontorene kan du får hjelp både alene og sammen med mannen (om det skulle bli aktuelt, dere må uansett dit til mekling siden dere har barn om dere flytter fra hverandre). Det er helt gratis, og de hiver seg rundt relativt raskt når man er i en skikkelig krise slik som du er nå. 3 1
Engel Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Om en såpass positiv hendelse som et samlivsbrudd gjør deg så knust så er det kanskje dypere problemer enn selve samlivsbruddet. Feks at du har et sterkt bekreftelsesbehov. Kan være et alternativ å snakke med en profesjonell. På den enkle siden kan du lage en enkel liste over positive og negative ting rundt samlivsbruddet. Så vil du ganske fort se at dette ikke er noe å jamre over. Anonymkode: 48260...5b1 Dette er det mest idiotiske jeg har sett skrevet her inne, og det sier mye! Du har tydelig IKKE vært gjennom et samlivsbrudd med barn involvert selv. Dette er en av de største livskrisene mennesker opplever, for meg var samlivsbruddet verre enn å miste foreldrene mine. Ja, det går over, det blir bedre. Men når man står midt der TS gjør nå så er det en stor krise. Det er et liv snudd på hodet, og en familie som er revet istykker. 9 6 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Du får bestille hastetime hos psykolog. Å oppta gratis tjenester for samlivsbrudd er et hån mot de som akutt trenger hjelp. Anonymkode: 17592...98a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du får bestille hastetime hos psykolog. Å oppta gratis tjenester for samlivsbrudd er et hån mot de som akutt trenger hjelp. Anonymkode: 17592...98a Skjerp deg noe radig! Gratistimene er til alle som trenger støtte. Det er ikke du som bestemmer hva som er akutt eller hvem som skal få hjelp for hva. Mental helse kan man ringe hvis man er tenåring med kjærlighetssorg, har mistet noen i kreft eller er suicidal. Det er ulikt hva vi opplever som smertefullt, og du eier ikke fasiten. Anonymkode: eb3b8...aee 8 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 Du bør fortelle ungene sannheten. Anonymkode: fc5a9...590 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 Er svik og et samlivsbrudd kan være en like stor livskrise som alt annet. Få en venn til å hjelpe deg å ringe legen igjen så du får sykemelding noen dager. Hva med psykolog på nett? Du må betale men da får du raskt time. Eller så har kommunene ofte lavterskelhjelp. Snakk med familie og/eller en venn du stoler på. Du trenger emosjonell støtte og praktisk hjelp akkurat nå. Anonymkode: 18fe6...540 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 Har du helseforsikring via jobben? Jeg fikk dekket en del psykologtimer via denne da jeg stod i samlivsbruddet (og min største livskrise). Det blir bedre❤️ Anonymkode: 3a559...aa8 3
Hjelpsom Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenkte kanskje disse telefonene var for andre problemer, at samlivsbrudd er noe man må takle selv. Har ikke lyst til å bry noen, men jeg kjenner jo at jeg må snakke med noen. Det skal du ikke tenke på. Akkurat nå er din mentale helse på bånn... Stod i den situasjonen selv for 8 måneder siden. Ta imot den hjelpen du kan få, for det kan oppstå tanker som du i verste fall kan gjøre til virkelighet. Hadde ikke jeg fått noen å prate med så er jeg sikker på at det hadde gått helt galt med meg, så lavt sank jeg og det trodde jeg selv før det hendte at var en umulighet! 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå