AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Har en veldig forkjølet tenåring som hoster, nyser og er full av snørr. Hun er sengeliggende og pjusk. Jeg ønsker ikke å bli syk og tar forhåndsregler, har god hygiene og jeg hverken klemmer eller kysser henne nå. Min samboer som er hennes stefar synes det er merkelig at jeg tar avstand, men en 14 åring forstår godt at dette er normalt når man er syk. Hva gjør dere? Anonymkode: 8c3ea...38f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Nusser god natt oppå hodet, gir klem som vanlig. Ungene vet at de må vaske fingre om de har tørket snørr, hoste i armkroken, og vaske ansiktet morgen og kveld. Får likevl lov å ligge på fanget/i armkroken for kos. Anonymkode: cc950...8c2 1
Gjest Middelmådig Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Holder avstand. Gir en klem om hun ønsker det men passer på å ikke innånde hennes ånde og slikt. Vasker hender ofte og alltid etter å ha vært inne med henne.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Koser og klemmer på dem som vanlig (kanskje litt ekstra). Blir jeg syk så blir jeg syk, men har faktisk til gode å bli smittet direkte. Vi hadde f.eks. alle sammen covid, men på helt ulike tidspunkt, flere uker imellom. jeg jobbet hjemme så var ikke nøye på å holde avstand. Alle hadde spysyken i løpet av ferien, jeg var den eneste som ikke ble syk, selv om jeg tørket oppkast og klemmet masse. Er generelt lite syk. Hadde en raptus etter covid der vi tilsynelatende pådro oss det som var et halvt års tid, men nå er det tilbake til normalt. Er man av dem som får alt av bugs som går rundt kan jeg forstå at man prøver å unngå de man kan. Anonymkode: 2d4de...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 Med små barn så lever vi som normalt. Men de får ikke smake på maten/drikket mitt (eller motsatt). Med tenåringer så tenker jeg at de Jar forståelse for at man ikke klemmer? De kan jo stryke på de og vise omsorg på andre måter. Anonymkode: eeb14...dc1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 nei 😬 klemmer men ikke nusser Anonymkode: 06694...b62
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 Nå er barna mine ganske små ennå, men jeg holder jo ikke avstand til mannen min når han er syk. Vi kysser ikke på munnen, jeg drikker ikke av glasset hans osv, men jeg klemmer jo og slik som normalt. Kan vanskelig se at det vil være annerledes med barna når de blir eldre. Anonymkode: e9b0a...064
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 De eneste gangene jeg prøver å holde litt avstand ved sykdom er når det er omgangssyke, og det er kun fordi jeg blir veldig syk om jeg får det selv, og det tar flere uker for meg å komme meg igjen. Heldigvis har jeg en mann som tar omgangssyke på strak arm, og han blir aldri smittet heller. Alle andre sykdommer så er det masse kos, klemmer og nuss på pannen/hodet osv, og blir jeg syk så blir jeg syk, men det er veldig sjeldent jeg da blir så syk at jeg ikke fungerer. Nå er barna mine store barn/ungdommer, men de blir veldig små når de blir så syke at de må holde seg hjemme, og da trenger de fremdeles masse omsorg og kos for at de skal føle seg bedre. Ved vanlige forskjølelser uten feber osv så er de nærmest som vanlig. Anonymkode: 8c2db...aa1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 På de små - ja, absolutt. Men eldste på 12? Nei. Ikke nær ansiktet hvertfall. Samme gjelder samboer. Men vi blir jo likevel syke uansett da lillesøster på 3 ikke har lært å holde avstand og som regel er den som har med seg snacks hjem 🙈 Anonymkode: c7319...eeb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Har en treåring så kan ikke unngå kos og smitte 😅 Anonymkode: aa363...b32
RockyRose Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 2 åringen får kos og suss uansett, kanskje meir kos når han er sjuk og nyser meg oppi fjeset 😂 Men tenkjer når dei er ungdom går det jo fint å halde litt avstand, men ville nok klemma/nattasuss på panna e.l. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 Jeg gjør ingenting, lever som normalt og barnet får både kyss og klem. Sover i samme seng som meg gjør han for det meste også. Han er 6 år. Bor man sammen blir man smittet uansett om det er meningen at man skal bli det. Bryr meg ikke. Anonymkode: 33204...040
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 Nja… både og. Jeg bruker immundempende medisiner, og en forkjølelse kan førs til sykehusinnleggelse og mye trøbbel for meg. Mine barn er i nærheten av/begynnelsen av tenårene. De vet godt at jeg er alvorlig syk og tar derfor mye hensyn selv. jeg holder avstand i form av at jeg ikke ligger inntil de, koser ikke på de overdrevent når de er syke slik jeg gjorde da de var små. Jeg nusser de likevel på pannen, stryker på de og gir nattaklemmer, MEN jeg passer på å forsøke å ikke puste inn samme luft de puster ut, jeg bruker mye antibac osv. for noen år siden måtte jeg isolere meg totalt fra syke barn, og jeg nekter å la mitt immunsystem bestemme slikt igjen. Jeg vet altfor godt hvordan det er å ikke kose på syke barn, derfor tøyer jeg strikken kanskje litt mer enn jeg burde. Anonymkode: 44148...8ff
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 Vanskelig å unngå ja. Hun sover i egen seng til vanlig, men sover ofte i senga mi når hun er syk. 6 år. Er ikke så ofte jeg blir smittet. Større barn har jo gjerne forståelse for at man ikke vil bli smittet. Er ikke alle tenåringer som liker klemming heller. Anonymkode: a537f...e5a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Vanskelig å unngå, men mødre blir uansett ikke syke, så det går fint uansett😅🤞🤞 Anonymkode: 433d4...f93
GammelKaktus Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 Akkurat dette bryr jeg mer ikke om jeg tenker at vi bor i samme hus så da får jeg det nok uansett. Kan ikke ha et sykt barn/tenåring som ikke får klem. 🥰 1
Kalikalinka Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Kan ikke ha et sykt barn/tenåring som ikke får klem. 🥰 Enig ❤️ Jeg hater å være syk selv, og vil jo helst ikke bli det, men jeg greier ikke holde avstand, bare må klemme og stryke litt på sjuklingen. Vasker hender ofte og nøye da.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 Sålenge man bor i samme hus, så kysser og klemmer vi som normalt, enten det er mellom oss voksne eller barna. Jeg tenker man blir syke uansett hvis immunforsvaret er såpass nede når du er i hus med en forkjølet. Jeg har selv vært forkjølet i 14dager nå, alt foregår som normalt her, men ingen av de andre har blitt syke. Så, mitt immunforsvar var nede da jeg ble forkjølt, de andre har et oppegående et. Så blir det nok motsatt neste gang, tipper jeg. 😅 Anonymkode: d6c19...5b0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 Som normalt☺️ Blir jeg syk, så blir jeg syk. Anonymkode: 73084...87a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 Hverken kysser eller klemmer på dem når de er friske heller jeg. Anonymkode: 4dc9a...eba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå