AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Barnets fot er nå 13 cm eller 12,8 cm, vanskelig å måle. Skal kjøpe cherrox som enten er 14,5 cm str 22, eller 14 cm i innvendig mål str 21. De skal brukes fra det blir kaldt og ut sesongen/april. Barnet er nå 17 mnd. Anonymkode: 943c1...ba0
Arkana Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 For å måle barnets fot kan du be barnet stå barbent på et ark og tegne rundt foten og så måler du tegningen. Jeg antar du skal bestille på nett? For ellers ville det jo være mer naturlig å ta barnet med for å prøve. For et så lite barn ville jeg valgt sko som er ca 1 cm større. Da er det både plass til å ha ullsokker og plass til å vokse. Større barn kan ha 1,5 cm, mens for de aller yngste blir det fort ubehagelig å gå i. Du må uansett prøve skoen når den kommer for å være sikker på at den passer.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Ville kjøpt 22. Kan hende du må opp til 23 før april. Husk de skal ha sokker oppi også. Anonymkode: e1203...357
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Arkana skrev (4 minutter siden): For å måle barnets fot kan du be barnet stå barbent på et ark og tegne rundt foten og så måler du tegningen. Jeg antar du skal bestille på nett? For ellers ville det jo være mer naturlig å ta barnet med for å prøve. For et så lite barn ville jeg valgt sko som er ca 1 cm større. Da er det både plass til å ha ullsokker og plass til å vokse. Større barn kan ha 1,5 cm, mens for de aller yngste blir det fort ubehagelig å gå i. Du må uansett prøve skoen når den kommer for å være sikker på at den passer. Barnet står ikke stille på et ark😅Eller noe som helst annet sted. Selv når han sover våkner han eller rykker til foten. Prøver å måle ting han står på som er akkurat like lang som foten i tillegg når han sitter i matstolen med linja. Anonymkode: 943c1...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 Ville ikke kjøpt cherrox i det hele tatt til så lite barn, men må du så kjøp hvertfall ikke dor store Anonymkode: 67090...e56
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville ikke kjøpt cherrox i det hele tatt til så lite barn, men må du så kjøp hvertfall ikke dor store Anonymkode: 67090...e56 Barnehagen ønsker å ha noen der, er mye slaps og gjørme osv i barnehagen vinterstid. Anonymkode: 943c1...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville ikke kjøpt cherrox i det hele tatt til så lite barn, men må du så kjøp hvertfall ikke dor store Anonymkode: 67090...e56 Ville du ikke kjøpt gummistøvler heller da? Anonymkode: 943c1...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville ikke kjøpt cherrox i det hele tatt til så lite barn, men må du så kjøp hvertfall ikke dor store Anonymkode: 67090...e56 Enten må jeg kjøpe akkurat passelig kjøpe nye halvveis, ellers må jeg kjøpe med 1,5 voksetillegg å ha tykkere ullsokkoppi i starten. Anonymkode: 943c1...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnets fot er nå 13 cm eller 12,8 cm, vanskelig å måle. Skal kjøpe cherrox som enten er 14,5 cm str 22, eller 14 cm i innvendig mål str 21. De skal brukes fra det blir kaldt og ut sesongen/april. Barnet er nå 17 mnd. Anonymkode: 943c1...ba0 Du skal vel antageligvis ha plass til en ullsokk på barnets fot utover i regnfylte og iskalde novembermåned, så ta den største av de to du nevner (22). Du kan ta nøyaktig mål av barnets fot ved å legge et hvitt papirark på gulvet. Få barnet til å stå med ene foten (barføtt) på arket, og tegn nøyaktig rundt foten med en blyant. Etterpå kan du klippe ut fotmerket, ta det med i skobutikken og legge det på prøve under skosålen på skoparene. Da ser du lett hvilket par som passer best, uten at barnet trenger å bli med og bli grinete og slå seg vrang av å måtte prøve masse sko. Anonymkode: 9abe3...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå