Gå til innhold

teambuilding helvete..pyton på hytta med 50 kolleger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat hjemme etter en samling med alle kollegene på jobben. Vi var alle trøkka inn i en svett hytte uten lyddemping og jeg mangler fortsatt delvis hørsel etter lyden av 50 stk som ropte om kapp for å bli hørt over bordet. Mest av alt er jeg sliten av drama, og så er jeg støl og dårlig i ryggen etter at jeg sov i køyeseng. Vi var 4 stk på hvert rom og de fleste ranglet til langt på natt, så de som ville fikk så klart ikke sove. Fulle kollegaer kom ramlende inn på natta og klagde over at de som var trøtte hadde lagt seg og ikke var oppe og festet. Klaging på at noen ikke greier 3 dager med alkohol hver kveld.

På dagen var disse som ranglet sure og slitne og kom med sure kommentarer som totalt ødelagte humøret mitt. Nå har jeg fått både kollegaer og jobbet opp i halsen og bare håper på at jeg får en av de jobbene jeg har søkt på sånn at jeg kan levere inn oppsigelse allerede denne uka..

Er det virkelig noen som elsker sånne helger med kolleger? 

Anonymkode: 22bce...a9e

• Liker 3
  • Hjerte 16
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, hørtes ut som et mareritt. Og neste gang hadde jeg garantert fått omgangssyke dagen før 😄

Anonymkode: fb2ef...daa

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Ville sagt akkurat det du sier her, til ledelsen. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg takker nei til sånt og det kunne du også gjort. 

Anonymkode: c0c8c...dfd

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Min dypeste medfølelse fra meg. Det høres ut som det komplette mareritt!

Anonymkode: 2b744...d04

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oj, hørtes ut som et mareritt. Og neste gang hadde jeg garantert fått omgangssyke dagen før 😄

Anonymkode: fb2ef...daa

Ja, aldri mer 🤣 Jeg er for gammel for sånt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Firemannsrom med kolleger er kjipt. Det hadde jeg ikke giddet. Men med enkeltrom synes jeg slike samlinger er hyggelig.

• Liker 18
Skrevet

Sånne ting bør komme med enkeltrom + aldri noensinne og under noen omstendighet i helgene. Skikkelig dårlig gjort å prøve å viske ut skillet mellom jobb og fritid 

Anonymkode: b86f2...6e5

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

Firemannsrom med kolleger er kjipt. Det hadde jeg ikke giddet. Men med enkeltrom synes jeg slike samlinger er hyggelig.

Enig. Da kan man trekke seg unna og låse døren når man vil sove. 

Men dette her hadde selv jeg på mine skarve 26 runder rundt solen heller aldri orket. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Enig. Slike samlinger kan være veldig bra for fellesskapet på jobben. Jeg bruker gladelig av egen fritid (helg) til slike ting. Vi bruker tross alt en stor del av livet på jobb. Men det krever struktur! Dette som ts forteller er jo krise!

Anonymkode: 4d3cb...e3f

• Liker 6
Skrevet

Dere skulle bare hørt hele historien. Denne turen var det motsatte av rolig, informativ og inspirerende. 🤣 Men kan ikke legge ut alt her.  

Skrevet

Jeg unngår slike bedrifter som pesten. 

Spør alltid på intervju om hva pleier å ha teambuldingsturer. Da lyser de opp og forteller i det vide og brede. I mitt hodet er "hadet bra". 

Anonymkode: c6dbe...fa0

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette kan man fint ta med sjefen, og ledelsen. Greit og dele rom, men da burde dem festglade delt. Uansett noen vil alltid lage kvalme, og dem burde fått skikkelig tilsnakk. Jeg har vært på lignede med julebord, en hel helg med jobben til x mannen. Det var veldig koselig, noen ble fulle og festet og hadde det gøy nesten hele natten. Og noen kunne trekke seg unna tidlig. Men ingen sure miner og annet tull. Vi var i Hemsedal og sto på slalåm på dagen, og noen var på hyttene og reparerte tømmermenn 😅 men var felles opplegg hver kveld 

Anonymkode: 21194...112

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Slike samlinger kan være veldig bra for fellesskapet på jobben. Jeg bruker gladelig av egen fritid (helg) til slike ting. Vi bruker tross alt en stor del av livet på jobb. Men det krever struktur! Dette som ts forteller er jo krise!

Ja, men da kan man ikke legge press på at ansatte skal stå for underholdningen, feks. Eller opptre. Aktivere oss som barnehage barn. Stå opp tidlig, prakke på folk alkohol, og ikke ha noen soner for ro. Og bruke lokale som er altfor lite. Jeg kan knapt fatte at en eneste kollega greier å jobbe i dag.

Det eneste nyttige med dette var at jeg bevegde meg og fikk se fin natur. Det aller mest nyttige var å lære at jeg ikke skal være med neste gang. 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi var i Hemsedal og sto på slalåm på dagen

Akkurat dette hadde jeg elsket, altså å bare sose ute fritt. Men vi brukte 50% av tiden inne i et lite rom med ekstremt høy gjenklang. Som sagt mistet jeg delvis hørselen etter to tre dager og har fortsatt tinnitus. 🤣 Vi var ikke ute hele dagen. Det var kanskje bare et par timer ute, og når vi var ute og fikk gjøre som vi ville så var det deilig. Men ellers var det arrangement og slit / fyll. 🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, men da kan man ikke legge press på at ansatte skal stå for underholdningen, feks. Eller opptre. Aktivere oss som barnehage barn. Stå opp tidlig, prakke på folk alkohol, og ikke ha noen soner for ro. Og bruke lokale som er altfor lite. Jeg kan knapt fatte at en eneste kollega greier å jobbe i dag.

Det eneste nyttige med dette var at jeg bevegde meg og fikk se fin natur. Det aller mest nyttige var å lære at jeg ikke skal være med neste gang. 🤣

Stort sett enig med deg her. Det er på den andre siden helt greit å få noen teambuildingsoppgaver som går litt utenfor komfortsonen. Det har vi alle godt av. Innenfor visse rammer, selvfølgelig. Jeg hadde hatet å på en eller annen måte måtte opptre for andre.

Etter å ha vært på noen teambuildingsturer med fri bar så stemmer jeg for bongbasert drikke. To/tre bonger til hver. Fri bar ødelegger hele greia.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette er absolutt ikke noe for meg. Jeg hadde ikke dratt på hytten i utgangspunktet, men hadde jeg det og vantrivdes med opplegget så hadde jeg nok ikke blitt værende der i 3 døgn.

Denne hytteturen høres giftig ut for arbeidsmiljøet. Den er altfor intim og masete, og lokalene er for små i forhold til antall deltakere. Blir fort dårlig stemning, konflikter, bråk, uhelse og at folk får hverandre opp i halsen. 

Hvis det er ledelsen som har arrangert dette så er det dårlig ledelse.
Hvis det er ansatte som har arrangert dette så bør ledelsen involvere seg neste gang, og legge litt penger i potten slik at arrangementet får levelige forhold for ansatte.

Endret av Bombasi
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er akkurat hjemme etter en samling med alle kollegene på jobben. Vi var alle trøkka inn i en svett hytte uten lyddemping og jeg mangler fortsatt delvis hørsel etter lyden av 50 stk som ropte om kapp for å bli hørt over bordet. Mest av alt er jeg sliten av drama, og så er jeg støl og dårlig i ryggen etter at jeg sov i køyeseng. Vi var 4 stk på hvert rom og de fleste ranglet til langt på natt, så de som ville fikk så klart ikke sove. Fulle kollegaer kom ramlende inn på natta og klagde over at de som var trøtte hadde lagt seg og ikke var oppe og festet. Klaging på at noen ikke greier 3 dager med alkohol hver kveld.

På dagen var disse som ranglet sure og slitne og kom med sure kommentarer som totalt ødelagte humøret mitt. Nå har jeg fått både kollegaer og jobbet opp i halsen og bare håper på at jeg får en av de jobbene jeg har søkt på sånn at jeg kan levere inn oppsigelse allerede denne uka..

Er det virkelig noen som elsker sånne helger med kolleger? 

Det er nok noe jeg glatt hadde takka nei til uansett. Ble sikkert trukket i jobb om det var obligatorisk oppmøte men heller det enn å måtte bo og forholde meg til folk slik i en helg. DET er ikke min greie! 

Anonymkode: 1d491...f52

• Liker 1
Skrevet

Jeg deltar aldri på teambuilding eller annet tull på fritiden som innholder alkohol. 

Kan fint delte på en lunsj, alkoholfritt.

Teambuilding er det DUMMESTE jeg har vært med på, handler bare om at folk skal få drikke alkohol og oppføre seg som idioter. Samt andre hjernedøde aktiviteter som ikke har noe med jobben å gjøre.

Anonymkode: 7620e...aa9

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker jobben min, og vi kollegaer har et fantastisk godt forhold. Så dette høres ut som ei super helg for min del 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...