Gå til innhold

Noen tips til meg?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

hallo, jeg er 22 og skal på intervju på en hydro stasjon for en deltidsjobb..de skal tydeligvis ha flere runder med intervjuer, noe jeg ikke har vært med på før..hvilke spørsmål kan jeg kanskje møte på? føler meg litt spent og nervøs samtidig..har lyst å forberede meg godt, har veldig lyst på jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fælt å si det, men det går gjerne bedre på jobbintervjuet hvis du klarer å slappe av og ikke vise din nervøsitet. Det er ialelfall min erfaring, da ender det gjerne med at man får en løs uformell samtale i stedet for at arbeidsgiver stiller spm og du svarer.

Men vis interesse ved å stille spørsmål, da skjønner de at du har lyst på jobben og er villig til å lære.

Og ALDRI snakk dritt om tidligere jobber. Hvis de spør hvorfor du sluttet i forrige jobben må du heler si noe som "ønsket nye utfordringer" osv, ikke at sjefen var en dritt (hvis det var årsaken).

Standardspm er jo: positive og negative sider ved deg selv. Du bør tenke igjennom hvilke egenskaper du kan trekke fram her.

Ta på deg rene klær, men til en slik jobb trenger du ikke pynte deg men heller bruke noe uformelt.

Lykke til, dette går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, jeg er faktisk ikke nervøs, har bare veldig lyst til å vær "klar i talen" og vise at jeg har lyst på jobben og en ny utfordring :) det er mest det at det er flere runder i prosessen som gjør meg litt usikker på hvilke "måter" jeg vil bli testet på..jeg kommer til å skrive ned ting jeg vil si tror jeg, og peke meg ut egenskaper jeg vil nevne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...