AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Jeg har lenge slitt med ekstremt vonde mensensmerter når jeg har mensen som gjør at jeg blir sengeliggende, men de siste månedene nå har jeg hatt helt forjævlige mensensmerter i forbindelse med når jeg går på do for å gjøre nr 2. Nå når jeg sist hadde mensen og gikk på do klarte jeg ikke å gjøre meg ferdig for det gjorde så vondt at jeg fikk besvimelsesanfall, så hvite prikker/stjerner, fikk piping i hode, svetten rant og jeg var redd jeg skulle falle om pga smertene. Jeg måtte klamre meg fast til veggene på vei inn til soverommet for å ikke falle om og da jeg kom til sengen falt jeg ned i den. Det var så vondt at jeg måtte puste som bare det, litt sånn som når man føder. Jeg har ikke barn men prøver å forklare alt dette så godt jeg kan. Jeg hadde en kikkhulsundersøkelse i 2015 og da sa legen at de fant ikke endometriose men jeg hadde adheranser/små sammenvoksninger på tarmene. Jeg vet ikke om de fjernet disse for legen begynte å forklare ting til meg med en gang jeg våknet fra narkosen og det eneste jeg husker hun sa var at de fant ikke endometriose men jeg hadde små sammenvoksninger/adheranser på tarmene/i buken. Pleier legen å fjerne adheranser under en kikkhulsoperasjon? Nå er det snart 9 år siden denne operasjonen så jeg lurer på om jeg kan ha fått endometriose på tarmene sånn som jeg sliter når jeg har mensen. Jeg har veldig vonde smerter under mensen men de blir helt uutholdelige når jeg går på do. To dager før jeg fikk mensen nå sist var det også en del blod i toalettskålen når jeg var på do.. Kan også legge ved at jeg har smerter når jeg har eggløsning. Jeg har en app som sier ifra sånn ca når jeg får eggløsning og når jeg får mensen. Hvis de ikke fjernet disse sammenvoksningene den gangen, kan de ha vokset seg større og blitt verre på disse årene? Noen som vet? Anonymkode: 7e7e9...ae9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Du trenger ny henvisning til gynekolog. Jeg håper de er litt mer obs på kvinnesykdommer i dag enn for 19 år siden Anonymkode: 89f8a...91b
Kattugla Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Huff, stakkars deg, dette høres helt forferdelig ut 😟 Jeg selv hadde noe forferdelige menssmerter når jeg var ung, så jeg vet hvor vondt det kan være, men det du beskriver høres ikke normalt ut og absolutt som noe mer enn "bare" mensen. Det er jo nærliggende å mistenke at det kan ha sammenheng med tidligere funn/utredning, men det kan bare en lege svare på med sikkerhet. Jeg synes derfor du skal ta kontakt med fastlege, evt gynekolog, allerede i dag og be om utredning. Hvis du har råd, kan du evt gå rett til privat gynekolog så du slipper ventetid. (Hvis det er aktuelt og du bor i Oslo kan jeg anbefale Dr.Linda Johansen på Oslo City Legekontor). Det er ingen grunn til å ha det vondt, hvis man ikke må!
Hulderen Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Det kan sikkert være flere ting. Men beskrivelsen stemmer med mine menstruasjoner da jeg hadde endometriose. Jeg besvimte noen ganger i det sjokoladecyster sprakk. Jeg syns absolutt at du skal be om ny utredning. Selv om de ikke fant endometriose sist, så kan det ha vokst frem nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå