AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Om en stund skal jeg delta i en konkurranse og på grunn av det må jeg ned ca. en kilo. I den forbindelse ønsker jeg tips og råd om små, lettvinte og proteinrike måltider. Det er egentlig snakk om et mellommåltid, så det trenger ikke være fullverdig. Stort pluss hvis proteinet ikke er animalsk og hvis det kan lages opp på forhånd og spres utover flere dager/uka. Anonymkode: c485f...59a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Hadde bare brukt rent risprotein, eller soyaprotein. Jeg trener litt styrke og proteinpulver er det enkleste for å bygge muskler samtidig som man har lav fettprosent. Fordelen med det moderne liv er at man kan gjøre ting mye enklere Anonymkode: 158e5...8e8
Daisy-love Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Alpro greek style (soyabasert) naturell med litt proteinpulver i, og evt noe søtning. Kan toppe med litt bær. Spiser det mye selv. Jeg bruker Self sitt soyaprotein med smak av vanilje, og Monster søtningsdråper, begge fra Tights. Jeg tåler ikke kumelk. Noen biter med røkt tofu er også godt. Jeg kjøper fra Grønn lykke på Kiwi, Meny eller Mega. Denne er litt sær, men jeg spiser gjerne edamamebønner med salt på, evt med f.eks Hälsans Kök (HK) sine kyllingbiter, med salt på. Har i en liten boks i kjøleskapet for å kunne spise litt ekstra protein på kvelden eller i mellom ting.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Alpro proteindrikk eller protienpudding https://www.alpro.com/no/produkter/protein-produkter/ Anonymkode: 24727...426
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 Kok opp masse egg. Skrell. Legg i kjøleskapet. Lag tykk omelett i ildfast form med det fyllet du ønsker og gjerne masse ost på toppen og stek i ovn. Det går 20-25 egg i en vanlig stor ildfast form. Jeg steker på 150 grader i 90 minutter. Du kan også lage disse i muffinsformer for eksempel, men jeg synes det er greit å bare ha en stor form og så forsyner jeg meg ørten ganger av den. Oopsie-brød (her dropper jeg fiberhusk av helsegrunner) med pålegg. Kyllingbrød med pålegg. Proteinpizza (her bruker jeg proteinpulver som mel fordi jeg unngår soya av helsegrunner og bruker smeltet smør i stedet for olje av helsegrunner og smak) med det fyllet du ønsker. Jeg lager disse små og oppbevarer i kjøleskapet. Og så må jeg jo nevne noe som for meg er selvfølgelig, men jeg har forstått at mange faktisk kaster middagsrester... Men... rester! Lag gjerne ekstra porsjoner når du lager middag. Putt restene i en boks i kjøleskapet. Det meste holder seg flere dager, opptil en uke. Anonymkode: 84b90...970 2
Taluno Skrevet 28. august 2023 #6 Skrevet 28. august 2023 Som mellommåltid, så synes jeg det er best med en shake. Tar pulver oppi flaske hjemme på morgen, og fyller så med vann når jeg skal drikke det. Om jeg ikke skal være i nærheten av spring hvor jeg får kaldt vann, så fyller jeg kaldt vann på en termoflaske og har med i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Skrevet 28. august 2023 Jeg blander protein pulver med gresk yoghurt. Anonymkode: 78900...dc2 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 Takk for flere gode tips! Shake drikker jeg allerede, men er ikke så veldig glad i det og vil gjerne ha alternativer. Å ha pulver i yoghurt har jeg ikke tenkt på, det er et godt forslag! Anonymkode: c485f...59a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 Fast mellommåltid hver dag hos meg er en boks yt proteinpudding med en skål bær eller moreller ved siden av. Dette dekker også søtsuget etter jobb. Anonymkode: 21645...320 1 2
skruf Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Del en avokado i to, fjern steinen, dryss over sitronpepper og ta litt majones (gjerne den veganske varianten) og spis med skje rett ut av skallet. Du kan erstatte majonesen med smøreost på tube Neve usalta nøtter Tights.no har ofte tilbud på proteinbarer Cottage cheese med sukkerfritt syltetøy og kanel Porsjonbeger med Skyr Baybel ost eller ostestenger (får kjøpt små pakker med ost kuttet opp i stenger som er beregnet som mellommåltid Jeg koker ofte opp egg som jeg deler i biter og tar på enten litt kaviar eller litt maldonsalt og majones. Men siden du skal ned i vekt ifm konkurranse og sikkert innveiing så er det lurt å unngå salt og saltinnholdig mat siden salt binder vann og gir økt vannvekt Ang vannvekt så selger de AquaMin på helsekost som er utrolig effektivt på vannvekt. Har brukt det mye selv da jeg ofte får vann i kroppen ifm menstruasjon. Vet du ikke spurte om akkurat det, men kom plutselig på det😄 Lykke til med konkurransen! https://sunkost.no/aquamin-total?gclid=Cj0KCQjwi7GnBhDXARIsAFLvH4m5IJLcJCnwksT-3EF0mscBBKoPo8HDDkeweDdb3HUAqQN81YwhQNcaAq62EALw_wcB 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 Tørrfisk eller tørket elgkjøt/reinkjøtt inneholder ekstremt mye proteiner. Sinnsykt god snacks er det også 😃 Anonymkode: 24eeb...390 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tørrfisk eller tørket elgkjøt/reinkjøtt inneholder ekstremt mye proteiner. Sinnsykt god snacks er det også 😃 Anonymkode: 24eeb...390 Hvor kjøper du tørrfisk og tørket elgkjøtt/reinkjøtt? Anonymkode: 05e65...41b 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tørrfisk eller tørket elgkjøt/reinkjøtt inneholder ekstremt mye proteiner. Sinnsykt god snacks er det også 😃 Anonymkode: 24eeb...390 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kok opp masse egg. Skrell. Legg i kjøleskapet. Lag tykk omelett i ildfast form med det fyllet du ønsker og gjerne masse ost på toppen og stek i ovn. Det går 20-25 egg i en vanlig stor ildfast form. Jeg steker på 150 grader i 90 minutter. Du kan også lage disse i muffinsformer for eksempel, men jeg synes det er greit å bare ha en stor form og så forsyner jeg meg ørten ganger av den. Oopsie-brød (her dropper jeg fiberhusk av helsegrunner) med pålegg. Kyllingbrød med pålegg. Proteinpizza (her bruker jeg proteinpulver som mel fordi jeg unngår soya av helsegrunner og bruker smeltet smør i stedet for olje av helsegrunner og smak) med det fyllet du ønsker. Jeg lager disse små og oppbevarer i kjøleskapet. Og så må jeg jo nevne noe som for meg er selvfølgelig, men jeg har forstått at mange faktisk kaster middagsrester... Men... rester! Lag gjerne ekstra porsjoner når du lager middag. Putt restene i en boks i kjøleskapet. Det meste holder seg flere dager, opptil en uke. Anonymkode: 84b90...970 Ja det er jo perfekt når man helst ikke vil ha animalsk Anonymkode: 24727...426 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 Proteinrundstykker med røkt tofu 2 store bokser hvite bønner skylt, (380g) 4 dl kaldt vann 12 g fersk gjær (1 pakke er 50g, så 1/4 del av en hel pakke) 3 dl havregryn 8 dl fullkornsmel eller hvetemel om man ønsket 1 ss søtning f.eks lønnesirup 2 ss olivenolje 2 ts salt ekstra mel til utbaking Bland bønner og vann med en stavmikser til det er en jevn suppe, tilsett så gjæren og bland godt. Ha i alle andre ingredienser og bland godt med en slikkepott eller lignende. Den blir en litt klissete grøt-deig. La heve i kjøleskap under et klede eller pose i ca 12 timer (Du kan selvsagt doble gjærmengden og heve som vanlige rundtstykker/brød) Ha så litt mel på benken og kna deigen lett. Når den ikke er så klissete lengre (ha mer mel ved behov) ruller du rundstykker La etterheve i en times tid til de er blitt romtempererte og store. Pensle med vann eller egg, stek så på 225 grader i 25-30 minutter avhengig av størrelse. Disse: https://www.maximsport.no/product/barer/mighty-crunchy-brownie-vegan/?gclid=EAIaIQobChMI_cKswMH_gAMVBtfVCh0fdA7aEAAYASAAEgL3avD_BwE Anonymkode: 24727...426 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå