Gå til innhold

Er det sopp jeg har under brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et slags merke under begge brystene, mest under det ene. Hvis jeg gnir fingerene under brystet, detter det liksom av noe.. lukter ikke spesielt godt heller. 

Noen som vet om det kan være sopp? Eller noe annet?

20230826_163348.jpg

Anonymkode: 17253...06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være sopp ja, men det er vanskelig å vite ut fra et bilde synes jeg. Jeg fikk det i vinter, litt større område, rødt, fuktig og det luktet vondt.

Jeg smurte kokosolje på - og det forsvant etter et par dager (fuktigheten og lukta). Rødheten ble borte i løpet av en uke. Det kan være verdt å prøve.

Anonymkode: 7a67f...a8f

• Liker 1
Skrevet

Litt dårlige bilder. Ser mest ut som tørr/irritert hud.

Anonymkode: b19a9...640

Skrevet

Ts her. Prøvde ta litt tydeligere bilde. Det lukter veldig når jeg løfter brystet.

20230828_073934.jpg

20230828_073927.jpg

Skrevet

Jeg fikk engang sopp under puppene, liknet veldig på det du har. Fikk et eller annet krem hos legen og det forsvant straks. Har ikke fått det igjen 😊

Anonymkode: d9949...c3e

Skrevet

Ser ut som sopp. Ville gått til legen, eller sendt legen bilde via helsenorge. 

Soppkrem og Inotyol. 

Anonymkode: 860e0...4ac

Skrevet

Nja, ikke sikkert det er sopp. Sånn umiddelbart minner det om "bleieutslett" altså at det er vært vamt, svett og så har det gnikket hud mot hud. Prøv i første omgang barnetalkum, slik at det blir tørt under puppen.  Om det ikke gir seg, så får du ta en tur til legen. Dette bør være enkelt å fikse tenker jeg. 

• Liker 4
Skrevet

Du må nok få det tørt der. Soppen trenger fuktighet. Løft puppene og ta på noe babypudder/ talkum, evt potetmel. 

Anonymkode: cabf6...551

Skrevet

Jeg syns absolutt det ser ut som sopp, ja.

Anonymkode: 25516...21a

Skrevet

Kan være mangt.

Utslett, hud som er klamt/fuktig, sopp, og masse annet. 

Anonymkode: 46fd8...a9f

Skrevet

Legen kan skrive ut Locobase som brukes sammen med Lamisil. Følg nedtrappinga - du blir ikke kvitt det hvis ikke. 

Kjøp tynne stellekluter i bomull og legg under så det ikke blir hud mot hud. Byttes hver dag, vaskes på høy temperatur. 

Ren bh hver dag. 

Hilsen noen som strevde VELDIG, men som endelig ble kvitt det og har klart meg i to år. Bank i bordet. 

(når du er kvitt det kan du bruke babypudder forebyggende - og evt fortsette med de klutene). 

Anonymkode: b506e...ce0

Skrevet

Canesten holder i massevis i begynnelsen, se om det hjelper først, og vask med rent vann og tørk godt før hver påsmurning, morgen og kveld. Legg tørre kompresser under bryst for å unngå fukt/svette. Sopp lukter forresten litt surt. Etter hvert der utvikler seg blir det ofte nupper med litt hvite prikker på. 

Anonymkode: 42fb7...a3b

Skrevet

Ser ut som det jeg har, det er intertrigo.

Anonymkode: f47b3...96f

Skrevet

Det trenger ikke å være sopp, men ser ut som noe. Kan være bare et utslett. Jeg sliter med mye svette under brystene, enda værre nå på sommeren. Passe alltid på å la området puste godt når jeg er hjemme = ingen BH. Og har ikke lengre utslett som følge av det. 

Anonymkode: 8b62c...9e5

Skrevet

Du bør sjekke det hos legen, kan være sopp eller ikke. Jeg bor i et land hvor det er 45+ nå på sommeren og dersom jeg sitter med bh på hele dagen så får jeg skikkelig store sår, sprukken hud, røde merker under brystene. Ligner på det du har, bare mye verre. Hvis området er fuktig hele dagen og du har på en bh som bare gnikker på under brystet kan det oppstå. For meg ordnet det seg med å bruke fuktigshets krem (Cicaplast), spraye med thermalvann og ikke bruke bh med mindre jeg går ut. Kun bommull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her. Prøvde ta litt tydeligere bilde. Det lukter veldig når jeg løfter brystet.

20230828_073934.jpg

20230828_073927.jpg

Hvis de henger veldig, kan det være sopp, pga fukt, som det ser ut til på det bilde. Men du var ikke så veldig rød. Men det kan absolutt være sopp. 

Anonymkode: fb513...b89

Skrevet

Opplevde noe lignende i sommer, merket det på lukta (usj!), var ikke sår eller klødde spesielt der... var da ekstra nøye med vask OG (særlig) tørking, og tok på talkum når skikkelig tørt før jeg tok på BH. 
Det har gitt seg nå, men la merke til at det nok var de trenings-bh-typ-lignende BH-ene jeg brukte til hverdags som gjorde det for tett og klamt rett og slett, lettere unngå når jeg bruker vanlig BH. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...