Gå til innhold

Hva slags interesser og hobbier er det en sjanse for å møte en potensiell partner gjennom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ofte sport som Golf og fotball dere tenker på da? Jeg kommer liksom ikke på fritidsinteresser som er sosiale og man kan få venner/ møte potensiell partner gjennom. Hva gjør dere som har sosiale interesser? Driver med alpint? Friluftsliv? Helt ærlig kommer jeg ikke på så mange interesser. Jeg har ikke mange sosiale interesser selv. Liker litteratur, film, jogger i skogen, treningssenter (ja, jeg vet, det er ikke en hobby 🙄), liker å dra på konserter med venninner. Men hva tenker dere på når man sier sosiale interesser? Er det sport som fotball?, og dansekurs, liksom? 🤔 

Jeg er nok helt uinspirert på dette området. 

Anonymkode: f19ec...81a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du mann eller dame?

Som mann så er det viktig å beherske det du gjør. Dansekurs funket for meg i 20-årene.

Som kvinne vet jeg ikke. Det er visst mange kvinner på turistforeningens hytter.

Anonymkode: 4f279...82d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du mann eller dame?

Som mann så er det viktig å beherske det du gjør. Dansekurs funket for meg i 20-årene.

Som kvinne vet jeg ikke. Det er visst mange kvinner på turistforeningens hytter.

Jeg er dame. Jeg bare lurer litt fordi jeg leser i tråder her inne at i dating må man ha flere spennende interesser. Så hva slags interesser har dere som er interessante, sosiale og spennende? Vil dere gi eksempler på dette? 

Skrevet

Du kan jo sjekke om det finnes en lesesirkel, filmklubb eller lignende. Du kan treffe folk når du er ute og løper, på treningssenteret...

Det er du selv som må være sosial uansett setting.

Anonymkode: 3744b...e93

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er dame. Jeg bare lurer litt fordi jeg leser i tråder her inne at i dating må man ha flere spennende interesser. Så hva slags interesser har dere som er interessante, sosiale og spennende? Vil dere gi eksempler på dette? 

Tja. Folk vil kanskje si at akkurat det de driver med er viktig. Selv så har jeg noen dype interesser som ikke er spesielt sosiale. Jeg krever ikke av en kvinne at hun må ha en skryteliste av interesser.

Jeg er kanskje mer fokusert på at noen hobbyer lar deg møte det annet kjønn på måter som inviterer til å bli kjent. Det å lufte bikkja har gjort at jeg har slått av en prat med flere enn før. Dansekurs var som sagt en slager. Aktiviteter som krever mye konsentrasjon eller har mye ståk tenker jeg legger opp til mindre bli-kjent.

• Liker 3
Skrevet

Politiske partier, brettspill, kor, dans, klatring, treningssenter, røde kors, dykking, fallskjermhopping, bil/MC, jakt/fiske.. 

Skiturer, fjellturer, karate, kurs, hunder, treskjæring, husflid, musikkfestival, bibliotek, kurs i knivlaging, revy, skuespill, sykurs, isbading, båtliv, ferie/reising... 

Anonymkode: 38a93...0fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hundetrening, samlinger av folk for en hobby

Anonymkode: ce8c0...b5d

• Liker 1
Skrevet

Røde kors

Anonymkode: 89917...8d3

• Liker 2
Skrevet

Som kvinne har du fordelen med å oppsøke mannsdominerte grupper. Jaktlag er stort sett bare menn, om du har interesse for våpen er det perfekt, alle gutta vil lære deg. Mc og Amcar  har behov for flere kvinner, feminitet er ett stort pluss i disse miljøene. 

Anonymkode: 8c71d...d81

• Liker 2
Skrevet

Modellfly/droner osv klubb er bare menn, de kan du velge fritt.

Anonymkode: 8c71d...d81

• Liker 2
Skrevet

Korps 😊

Skrevet

Selv om det er et godt tips å finne en partner gjennom hobbyen, så betyr ikke det at man bør fake interesser for å øke sjansen for å møte noen. Poenget med å finne partner gjennom hobbyer er vel å finne likesinnede? 

Og dine interesser var jo veldig godt egnet for å finne noen? Liker du å lese? Gå ut og les i en park eller kafé. Nå er ikke jeg singel, men har kommet i prat med mange mennesker når jeg leser på kafe, bar eller park.

Liker du film? Cinemateket er jo en veldig fin møteplass. 

Konserter er jo gjerne en svært sosial situasjon. Spesielt i tiden før selve konserten starter. Da finner man gjerne også noen med noenlunde lik musikksmak. Fin inngang til en relasjon det.

Trening/jogging kan være en velegnet arena. Jogger man faste ruter ser man gjerne noen av de samme menneskene. Da kan man komme i prat. Eventuelt finnes det jo løpegrupper. Det må jo være midt i blinken for å finne noen.

Eventuelt kan man legge løpeturen til en stue eller lignende. Da har man et naturlig stoppested hvor flere mennesker tar seg en pause. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Seiling.

Anonymkode: 32f70...f57

Skrevet
c_buk skrev (På 28.8.2023 den 8.26):

Selv om det er et godt tips å finne en partner gjennom hobbyen, så betyr ikke det at man bør fake interesser for å øke sjansen for å møte noen. Poenget med å finne partner gjennom hobbyer er vel å finne likesinnede? 

Og dine interesser var jo veldig godt egnet for å finne noen? Liker du å lese? Gå ut og les i en park eller kafé. Nå er ikke jeg singel, men har kommet i prat med mange mennesker når jeg leser på kafe, bar eller park.

Konserter er jo gjerne en svært sosial situasjon. Spesielt i tiden før selve konserten starter. Da finner man gjerne også noen med noenlunde lik musikksmak. Fin inngang til en relasjon det.

Trening/jogging kan være en velegnet arena. Jogger man faste ruter ser man gjerne noen av de samme menneskene. Da kan man komme i prat. Eventuelt finnes det jo løpegrupper. Det må jo være midt i blinken for å finne noen.

Eventuelt kan man legge løpeturen til en stue eller lignende. Da har man et naturlig stoppested hvor flere mennesker tar seg en pause. 

Takk for tips. Får prøve noe av dette. Jeg er egentlig nysgjerrig på å kjøre MC, men kjenner ingen som driver med det. I tillegg er det litt skummelt når man hører om ulykker.

ts 

Skrevet

Kor, matlagingskurs, vinkurs, frivillige organisasjoner, turgrupper for single, arrangerte singel turer utenlands og innenlands. 

Anonymkode: 76c02...cd8

Skrevet
c_buk skrev (På 28.8.2023 den 8.26):

Hvor er du fra? Du kan umulig være fra samme sted som meg..

Anonymkode: a2f14...12d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 6.00):

Jeg er i forhold, men hadde båt. Tenkte ofte at det måtte være veldig enkelt å treffe mann om man var singel og hadde båt. Veldig veldig veldig overvekt menn i diverse havner, og mange av dem single. Da jeg pusset opp i båten var de ivrige på kontakt, og med å gi råd og hjelpe til. 

Anonymkode: 5a46d...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er i forhold, men hadde båt. Tenkte ofte at det måtte være veldig enkelt å treffe mann om man var singel og hadde båt. Veldig veldig veldig overvekt menn i diverse havner, og mange av dem single. Da jeg pusset opp i båten var de ivrige på kontakt, og med å gi råd og hjelpe til. 

Anonymkode: 5a46d...649

Jeg begynner nok å kjøre MC før jeg tenker tanken på båt. Takk for tips uansett. Nei, er nok mer eksosrype heller 😅

Skrevet

Kampsport for min del :) kjenner også folk som traff hverandre gjennom andre fritidsaktiviteter, og frivillighet.

Anonymkode: 27ab0...0a9

• Nyttig 1
Gjest Putimir Vladin
Skrevet

Det er et sunnhetstegn at du søker mot aktiviteter fremfor dating-apper og uteliv for å komme i kontakt med en potensiell livsledsager. 

Ellers er spørsmålet ditt såpass "kommer helt an på" som det overhodet får blitt. 

Engasjer deg i lag/foreninger/arrangementer som genuint interesserer deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...