Gå til innhold

Har ringt legevakta, er redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

jeg våkna nå inatt og følte et ubehag i leggen. Sjekka leggen min og der var det noen røde striper (i tillegg har jeg hodepine), men legevakta mente at det ikke var noe å bekymre seg for og at jeg bare skulle legge meg å heller ringe om det blir verre. Greit nok, men jeg er alene akkurat nå og det gjør alt så mye verre fordi jeg er redd ingen finner meg eller oppdager hvis noe akutt skulle skje. Så er det noen her som kjapt kan berolige meg om at dette bare er noe jeg innbiller meg, at stripene bare er jeg som har klødd meg i søvne, at ubehaget i leggen og hodepinen er bare tilfeldig og at jeg fint kan slappe av og sove igjen? 

mvh meg☹️

Anonymkode: 3ce37...acd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sovet med vinduet åpent? Kan det være myggstikk eller andre insektsstikk?

Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Har du sovet med vinduet åpent? Kan det være myggstikk eller andre insektsstikk?

Nei, har ikke vinduet åpent..

Skrevet

Hvorfor skulle stripene på leggen ha noe med hodepine å gjøre? Tror du kan legge deg å sove 🧸

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

https://ibb.co/pZXFsdZ

Ser ut som klor, enten at du har klort deg selv, eller, har du katt?

Skrevet

Ser helt harmløst ut 🌸

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Fionas skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle stripene på leggen ha noe med hodepine å gjøre? Tror du kan legge deg å sove 🧸

Blodpropp.. det er det første jeg tenkte☹️ har liksom en sånn krampaktig rar følelse i leggen og låret + de stripene og hodepine så ble bare veldig redd.. Takk!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ta ibux eller Paracet og se om hodepinen går over. Følg med på disse stripene om de blir værre eller mindre. Jeg tror dette bare er helt tilfeldig og to forskjellige ting. Du har vondt i hodet som er helt normalt innimellom også har du kanskje fått noen striper på leggen pga sengetøyet ditt. 

Anonymkode: a9ccf...7ce

• Liker 5
Skrevet
Fionas skrev (Akkurat nå):

Ser helt harmløst ut 🌸

Takk! Krisemaksimerer sikkert veldig, får lett angst av sånne ting når jeg er helt alene så det betyr mye🫶🏼 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

jeg skulle til å si blodforgitning. men det der ser ut som skrap av negler enten på hånden eller tærne. 

MEN HUSK vi som svarer er stort sett ikke leger eller helsepersonell. 

følg med en stund på skrapene, og ta to paracet. se om du ikke føler deg bedre. 

Endret av Amistad
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blodpropp.. det er det første jeg tenkte☹️ har liksom en sånn krampaktig rar følelse i leggen og låret + de stripene og hodepine så ble bare veldig redd.. Takk!

Blodpropp lager ikke sånne striper. Du hovner opp i beina så leggen din blir dobbelt så stor som den andre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Amistad skrev (Akkurat nå):

jeg skulle til å si blodforgitning. men det der ser ut som skrap av negler enten på hånden eller tærne. 

MEN HUSK vi som svarer er stort sett ikke leger eller helsepersonell. 

Blodforgiftning, hva fikk deg til å tenke det?😳😳 

ja jeg forstår det.. skrev innlegget fordi jeg trenger å bli beroliget.. har slitt endel med angst før og er en litt nervøs sjel som hater å være alene når noe først skjer.. er ikke vant med det, er egentlig vant til å være med mannen, men han er på arbeid langt borte akkurat nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta ibux eller Paracet og se om hodepinen går over. Følg med på disse stripene om de blir værre eller mindre. Jeg tror dette bare er helt tilfeldig og to forskjellige ting. Du har vondt i hodet som er helt normalt innimellom også har du kanskje fått noen striper på leggen pga sengetøyet ditt. 

Takk😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blodforgiftning, hva fikk deg til å tenke det?😳😳 

ja jeg forstår det.. skrev innlegget fordi jeg trenger å bli beroliget.. har slitt endel med angst før og er en litt nervøs sjel som hater å være alene når noe først skjer.. er ikke vant med det, er egentlig vant til å være med mannen, men han er på arbeid langt borte akkurat nå.

Blodforgiftning utarter seg ikke slik. Ved sepsis / blodforgiftning er du dritdårlig, jeg mener virkelig dårlig ! 

• Liker 3
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden):

Blodforgiftning utarter seg ikke slik. Ved sepsis / blodforgiftning er du dritdårlig, jeg mener virkelig dårlig ! 

Var det jeg tenkte også. Har sett min mor utvikle sepsis etter nyrebekkenbetennelse, det var et grusomt syn

Skrevet

Ikke rart legevakten er overarbeidet når folk ringer dem fordi de har klødd seg på leggen i søvne...🙄

Anonymkode: 34b15...941

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva om man har et vindu åpent, og så kommer det  noen insekter inn uten at du har lagt merke til dette. Midt på natten kan sånne insekter plutselig finne på å stikke / bite deg på leggen.  

Anonymkode: 7063a...606

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for signering av helsepersonell. 

Matas, mod. 

• Liker 1
Skrevet

Virker som du har helseangst. Jeg hadde selv ikke tenkt på de skrapemerkene overhodet, ser bare ut som du har skrapet deg på leggen. 

Anonymkode: bf678...f77

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...