Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen hyperemesis og føler meg dårlig. I løpet av en dag klarer jeg kun å trene en gang og ta en joggetur på kveldstid. Dette synes jeg er utrolig synd. Er sykemeldt 100 %, men skal en tur til Gran Canaria snart. Da håper jeg at jeg klarer å trene litt mer. Til vanlig har jeg to økter per dag og det har jeg klart å opprettholde, men usikker på om jeg også klarer det på Granca i denne varmen? Hva tror dere? 

Anonymkode: 1db02...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv hatt hyperemesis i to svangerskap og kan ikke helt forstå at trening i det hele tatt er aktuelt i en sånn situasjon? Jeg lå langflat i hvertfall 4-5 mnd og spøy døgnet rundt, det ble også et par sykehusopphold i hvert svangerskap for å få intravenøs næring og medisiner. Det var rett og slett helvete på jord og trening kan jeg trygt si at var noe av det siste jeg tenkte på. Det tror jeg de fleste som har opplevd denne tilstanden vil si seg enig i. 

Anonymkode: 9ba54...5c3

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er tull?.. 

Anonymkode: 056b2...cf9

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Klarer ikke å tro på det her 

Anonymkode: bdf54...da5

• Liker 1
Skrevet

Troll

Anonymkode: 590a6...f8c

• Liker 3
Skrevet

Dårlig forsøk…

Hypermesis er ingenting å spøke med.

Anonymkode: 556d8...85c

• Liker 4
Skrevet

Morsomt 

Anonymkode: 7bb21...b5b

Skrevet

Troll

Anonymkode: 68101...6bf

Skrevet

Shit ass, trolling er kjipt uansett, men dette syns jeg var direkte slemt. Sikkert fordi jeg var 100% sykemeldt med HG i 8 måneder selv og verken trening eller ferie var noe jeg hadde kapasitet til å lengte etter. 

Anonymkode: d0724...6e3

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har fått diagnosen hyperemesis og føler meg dårlig. I løpet av en dag klarer jeg kun å trene en gang og ta en joggetur på kveldstid. Dette synes jeg er utrolig synd. Er sykemeldt 100 %, men skal en tur til Gran Canaria snart. Da håper jeg at jeg klarer å trene litt mer. Til vanlig har jeg to økter per dag og det har jeg klart å opprettholde, men usikker på om jeg også klarer det på Granca i denne varmen? Hva tror dere? 

Anonymkode: 1db02...30a

Dette må jo være tull. Kan du trene kan du jobbe. 

Anonymkode: 16293...281

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo bare dårlig forsøk på trolling.

Jeg hadde ikke hyperemesis engang, bare «vanlig» svangerskapskvalme, og altså. Både trening, løping og ferietur var det siste jeg tenkte på. Bare det å gå 5 minutter til bussplassen var en ekspedisjon i seg selv (ja, jeg måtte sette meg ned og ta matpause halvveis), og bussen måtte jeg hoppe av for å ta meg spypause selv om jeg bare satt på fire stopp til jobb. Skulle likt og sett meg ute og løpt, eller sittende 5 timer på et fly 😂

Anonymkode: b1dcc...2ca

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke hyperemesis engang, bare «vanlig» svangerskapskvalme, og altså. Både trening, løping og ferietur var det siste jeg tenkte på. Bare det å gå 5 minutter til bussplassen var en ekspedisjon i seg selv (ja, jeg måtte sette meg ned og ta matpause halvveis), og bussen måtte jeg hoppe av for å ta meg spypause selv om jeg bare satt på fire stopp til jobb. Skulle likt og sett meg ute og løpt, eller sittende 5 timer på et fly 😂

Samme her 😂

Anonymkode: 528aa...074

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Samme her! 

Anonymkode: 590a6...f8c

Skrevet

For en som faktisk har hatt hyperemesis, så er det ganske provoserende at noen skal klage over at de ikke klarer å trene MER når de skal reise på FERIE. Dette må være tull, men skjønner ikke hvorfor noen vil tulle med dette. Hva er vitsen med dette innlegget?

Jeg tenker at hvis du har hyperemesis så er ikke noen av disse problemstillingene aktuelle. Da er utfordringen å sette seg nok opp i senga til å klare å drikke vann, å klare å tisse ferdig før oppkastet rekker å komme, å snu seg i senga uten å kaste opp osv. Det nærmeste man kommer å trene er at magemusklene får kjørt seg under brekninger, og det nærmeste man kommer ferie er en tur til legen og et opphold på sykehus. 

Anonymkode: 0d9ee...f69

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Da jeg var på sykehus med hyperemesis så følte jeg legen var så forståelsesfull da hun beskrev hyperemesis som tortur. Man får jo faen aldri pause fra plagene, det holder på i månedsvis i strekk. For ikke å snakke om isolasjonen man opplever ved å ligge på et mørkt rom over lang tid. 

Det finnes kvinner som velger å avslutte svangerskapet pga denne «torturen», selv om de virkelig ønsker seg barnet. Det er en kjent sak at det er en enorm psykisk belastning også, og noen kvinner opplever selvmordstanker og depresjon pga belastningen. Syns det er helt forkastelig å tulle med dette, hele tråden burde bli slettet. Du ville feks ikke tullet med at noen hadde kreft og gikk igjennom cellegiftkur?! (Håper jeg.)

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da jeg var på sykehus med hyperemesis så følte jeg legen var så forståelsesfull da hun beskrev hyperemesis som tortur. Man får jo faen aldri pause fra plagene, det holder på i månedsvis i strekk. For ikke å snakke om isolasjonen man opplever ved å ligge på et mørkt rom over lang tid. 

Det finnes kvinner som velger å avslutte svangerskapet pga denne «torturen», selv om de virkelig ønsker seg barnet. Det er en kjent sak at det er en enorm psykisk belastning også, og noen kvinner opplever selvmordstanker og depresjon pga belastningen. Syns det er helt forkastelig å tulle med dette, hele tråden burde bli slettet. Du ville feks ikke tullet med at noen hadde kreft og gikk igjennom cellegiftkur?! (Håper jeg.)

Dette! Jeg har alltid lengtet etter å bli mamma, har alltid vært 100% sikker på at jeg ville ha barn. Men fy søren så ofte jeg vurderte abort mens det fortsatt var en mulighet. Og så følte jeg meg selvfølgelig enda dårligere fordi jeg tenkte på det. At jeg hadde fått mitt største ønske oppfylt og vurderte å avslutte det. 

Teit tråd og jeg vet at jeg fortsetter å mate trollet ved å svare, men jeg måtte bare. 

Anonymkode: d0724...6e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har ikke hyperemesis om dette er en problemstilling 😂 spar meg, ha deg på jobb.

Anonymkode: 71966...24e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hyperemesis, men spydde ganske mye. Når jeg fikk full sykmelding klarte jeg å trene tilrettelagt to  ganger i uka, men måtte spy underveis. Å trene var nødvendig for å holde bekkenet under kontroll.

Å trene to ganger daglig, med verre kvalme enn det jeg hadde? Lykke til!🤮

Anonymkode: f4e39...6ed

Skrevet

dette må være tull

Anonymkode: 6afd3...d6f

• Nyttig 1
Skrevet

Troll! Jeg lå fastkoblet et stativ, med en slange fra nesen til tarm.. Trening 😂😂

Anonymkode: b3a0e...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...