AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Jeg har fått verdens fineste baby, men kroppen er ødelagt. Gikk opp nærmere 30 kg i graviditeten, men har nå gått ned ca 18 kg(altså etter fødselen). Men jeg har strekkmerker, store lår, cellulitter, en hengete mage osv. Det er 2,5 måned siden jeg fødte og kiloene renner ikke akkurat av, selv om jeg fullammer og er aktiv. Er det håp å få igjen kroppen sin igjen eller er løpet kjørt? Det er så vanskelig å komme skikkelig i rutine med et sunt kosthold 🥲 andre som har det slik? Føler meg bedriten i alle klær og så stygg. Kjole kan jeg egentlig bare glemme og badedrakt/bikini er døden. Anonymkode: 3a22c...7a8 4
Lorieen Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har fått verdens fineste baby, men kroppen er ødelagt. Gikk opp nærmere 30 kg i graviditeten, men har nå gått ned ca 18 kg(altså etter fødselen). Men jeg har strekkmerker, store lår, cellulitter, en hengete mage osv. Det er 2,5 måned siden jeg fødte og kiloene renner ikke akkurat av, selv om jeg fullammer og er aktiv. Er det håp å få igjen kroppen sin igjen eller er løpet kjørt? Det er så vanskelig å komme skikkelig i rutine med et sunt kosthold 🥲 andre som har det slik? Føler meg bedriten i alle klær og så stygg. Kjole kan jeg egentlig bare glemme og badedrakt/bikini er døden. Anonymkode: 3a22c...7a8 Gi det tid. Det tok 9 mnd å gro en baby, det tar minst like lang tid å restituere seg. Forsøk å beveg deg litt (trill en tur e.l) daglig, spis så sunt du klarer og vær snill mot deg sjøl. ❤️ 8 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Jeg vet hvordan du føler deg, det er ikke moro. Jeg gikk opp 25 kilo i første svangerskapet og 22-23 kilo i det andre. Jeg brukte ca 1,5 år på å gå ned i vekt og "få tilbake" kroppen min. Men jeg la inn mye innsats i kosthold og trening da, det må sies (men trener generelt mye og er glad i det). Det kom ikke av seg selv. Men synes man skal gi seg selv en del slack de første seks månedene, og også litt slack fram til barnet er over året. Så kan man heller gå litt hardere inn for trening og mat etterhvert (altså ta det litt gradvis). Jeg har fortsatt strekkmerker, men de plager meg ærlig talt ikke. Er veldig fornøyd med kroppen generelt, og man kan jo ikke være perfekt heller. Anonymkode: dce88...71a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 La på meg 30 kg selv. Nå er det snart 2 år siden og jeg tilbake til startvekt. Ha tålmodighet. Tar tid. Anonymkode: 56bbe...a1b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Det tar tid! Jeg la på meg 25 kg. Baby er 1 år nå og først nå begynner jeg å kjenne meg selv mer igjen - babymagen satt lengst, den begynte virkelig å gå ned nå suste mnd ettersom knøttet er så aktiv nå at jeg ikke har mulighet til å sitte i ro mer enn akkurat når han sover 😂 Vær snill med deg selv, det kommer etterhvert ❤️ Anonymkode: f9395...f58 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tar tid! Jeg la på meg 25 kg. Baby er 1 år nå og først nå begynner jeg å kjenne meg selv mer igjen - babymagen satt lengst, den begynte virkelig å gå ned nå suste mnd ettersom knøttet er så aktiv nå at jeg ikke har mulighet til å sitte i ro mer enn akkurat når han sover 😂 Vær snill med deg selv, det kommer etterhvert ❤️ Anonymkode: f9395...f58 Morsom lesning. Takk ❤️ håper min mage også forsvinner 😅 TS Anonymkode: 3a22c...7a8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 2,5 måned er ingenting ❤️ Anonymkode: 379ac...62b 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 Hva gjør du for å komme tilbake til gammel fasong, da? Jeg begynte å trene kjapt etter fødselen. Tok fire måneder, så var jeg tilbake til den kroppen jeg kjente før graviditeten (la på meg 29 kilo). Anonymkode: 2401c...e15
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør du for å komme tilbake til gammel fasong, da? Jeg begynte å trene kjapt etter fødselen. Tok fire måneder, så var jeg tilbake til den kroppen jeg kjente før graviditeten (la på meg 29 kilo). Anonymkode: 2401c...e15 Jeg trener styrke to ganger i uken, går på fjellturer med bæresele, triller turer med vogn, rydder og vasker mye, er mye på farten, og pleier ikke å spise første måltid før ca. 13.00 - 14.00. Prøver å begrense inntaket, men føler at kiloene sitter som støpt på. TS Anonymkode: 3a22c...7a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trener styrke to ganger i uken, går på fjellturer med bæresele, triller turer med vogn, rydder og vasker mye, er mye på farten, og pleier ikke å spise første måltid før ca. 13.00 - 14.00. Prøver å begrense inntaket, men føler at kiloene sitter som støpt på. TS Anonymkode: 3a22c...7a8 Du er flink med treningen 🌸 Du kan mulig bære på vann.. hmm.. vet du ca. hvor mange kalorier du får i deg for dag? Kan være ok å telle i en periode bare for å få litt oversikt.. en spiser ofte mer kalorier enn en tror.. men hos deg kan det også være at du holder på en del vann som kroppen ikke vil slippe.. hør med legen du.. kanskje du får prøve litt vanndrivende i en kort periode Anonymkode: 70e74...1c3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er flink med treningen 🌸 Du kan mulig bære på vann.. hmm.. vet du ca. hvor mange kalorier du får i deg for dag? Kan være ok å telle i en periode bare for å få litt oversikt.. en spiser ofte mer kalorier enn en tror.. men hos deg kan det også være at du holder på en del vann som kroppen ikke vil slippe.. hør med legen du.. kanskje du får prøve litt vanndrivende i en kort periode Anonymkode: 70e74...1c3 Jeg prøver å ikke få i meg mer en 2000 kalorier per dag, men er ikke slavisk. TS Anonymkode: 3a22c...7a8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 Kroppen din er IKKE ødelagt. Vet at det ikke er noen trøst, men jeg hadde vært sjeleglad om det kun var kosmetisk hos meg. Bekkenet mitt er ødelagt. Jeg kan aldri løpe igjen. Det er vondt å gå. Og det var ikke pga fødselen, kun pga hormoner i graviditeten (bekkenløsning). Prøv å fokuser på det du har, istedenfor alt det negative. Anonymkode: af4e1...403 2 12 4
snillochsøt Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er flink med treningen 🌸 Du kan mulig bære på vann.. hmm.. vet du ca. hvor mange kalorier du får i deg for dag? Kan være ok å telle i en periode bare for å få litt oversikt.. en spiser ofte mer kalorier enn en tror.. men hos deg kan det også være at du holder på en del vann som kroppen ikke vil slippe.. hør med legen du.. kanskje du får prøve litt vanndrivende i en kort periode Anonymkode: 70e74...1c3 Det siste du skal gjøre som ei dame som fullammer er å prøve vanndrivende for å gå ned i vekt. Idioti 7 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kroppen din er IKKE ødelagt. Vet at det ikke er noen trøst, men jeg hadde vært sjeleglad om det kun var kosmetisk hos meg. Bekkenet mitt er ødelagt. Jeg kan aldri løpe igjen. Det er vondt å gå. Og det var ikke pga fødselen, kun pga hormoner i graviditeten (bekkenløsning). Prøv å fokuser på det du har, istedenfor alt det negative. Anonymkode: af4e1...403 Så leit at du sliter med bekkenet. Det gjør jeg også, men det går seg muligens til. Det er kjempevondt å løpe, så det funker ikke. I tillegg er det endel urinlekkasjer. Men ja, fødselen er ikke lenge siden. Leit å høre om din situasjon ❤️ klem til deg TS Anonymkode: 3a22c...7a8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Slapp av kjære deg🥰Du er ikke den samme ennå så snart etter fødsel. Slutt å sammenligne deg med den usunne influensernormen om å være det. Man føler seg uformelig og keitete med den nye kroppen etter fødsel, helt normalt! Noen fortalte meg at det tok to år for ha samme ( tilnærmet) kropp igjen. Det stemte bra her. Gikk masse trilleturer med vogn i babytiden. Slik forsvant nok en del kilo. Når jeg begynte på jobb og var i vante rutiner igjen med trening og annen aktivitet så ble jeg fort den samme som før igjen. Kos deg masse med babyen! Tenk hvilket underverk kroppen din har gjort! Og kroppen din ordner seg til nesten det samme igjen om litt. Anonymkode: 5b868...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 Dere som la på dere 20-30 kg i svangerskapet, ikke glem at rundt 5 kg er baby og morkake og er ikke mesteparten vann?! Det er svært individuelt hvor mye vann man får i kroppen ifm svangerskapet og hvor fort folk blir kvitt det. Puppene veier gjerne rundt 1 kg inkl melken. Om man legger på seg 30 kg fett i svangerskapet kan man ihvertfall ikke lengre skylde på babyproduksjonen. Da må man nesten ha overspist en god del i løpet av de 9 månedene.. Selv har jeg vært heldig. La ikke på meg under svangerskapet utenom de ca 8 obligatorisk kiloene ifm babyproduksjonen. Dette ramt av meg i løpet av første måneden. Så her hadde jeg gode gener. Er derimot ikke like heldig med andre ting. Mistet kolossalt mye hår i årene etter babyene, og det kom aldri tilbake. Samtidig har jeg masse strekkmerker, tomme små t-pose pupper etter ‘ballongen sprakk’ etter ammingen😆😅 Og har fått mer hårvekst på kroppen (legger, dun i ansikt osv). Anonymkode: b8316...552
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg trener styrke to ganger i uken, går på fjellturer med bæresele, triller turer med vogn, rydder og vasker mye, er mye på farten, og pleier ikke å spise første måltid før ca. 13.00 - 14.00. Prøver å begrense inntaket, men føler at kiloene sitter som støpt på. TS Anonymkode: 3a22c...7a8 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg prøver å ikke få i meg mer en 2000 kalorier per dag, men er ikke slavisk. TS Anonymkode: 3a22c...7a8 Men kjære deg, du fullammer og er tydeligvis også aktiv, kroppen din trenger en ordentlig frokost og nok energi i løpet av dagen. 2000 kalorier er det jeg - en som ikke ammer og har en rolig livsstil - behøver, du behøver mer. Jeg forstår godt at du lengter tilbake til kroppen du hadde før svangerskapet, men det har bare gått 10 uker, 1/4 av et svangerskap og du har en baby å ta vare på nå og en kropp som produserer all maten til et annet menneske, du må ta vare på den. Anbefaler deg sterkt å fokusere på selvbildet ditt og ikke vektnedgang nå. Anonymkode: a16c3...ad9 2 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som la på dere 20-30 kg i svangerskapet, ikke glem at rundt 5 kg er baby og morkake og er ikke mesteparten vann?! Det er svært individuelt hvor mye vann man får i kroppen ifm svangerskapet og hvor fort folk blir kvitt det. Puppene veier gjerne rundt 1 kg inkl melken. Om man legger på seg 30 kg fett i svangerskapet kan man ihvertfall ikke lengre skylde på babyproduksjonen. Da må man nesten ha overspist en god del i løpet av de 9 månedene.. Selv har jeg vært heldig. La ikke på meg under svangerskapet utenom de ca 8 obligatorisk kiloene ifm babyproduksjonen. Dette ramt av meg i løpet av første måneden. Så her hadde jeg gode gener. Er derimot ikke like heldig med andre ting. Mistet kolossalt mye hår i årene etter babyene, og det kom aldri tilbake. Samtidig har jeg masse strekkmerker, tomme små t-pose pupper etter ‘ballongen sprakk’ etter ammingen😆😅 Og har fått mer hårvekst på kroppen (legger, dun i ansikt osv). Anonymkode: b8316...552 Jeg la på meg mye grunnet at jeg ble skikkelig syk under svangerskapet. Fra å trene og ha et aktivt liv, ble jeg sittende mye still, også ble det mye småspising for å holde kvalmen i sjakk. Ingen bra kombinasjon. Så det satte sine spor, både psykisk og fysisk. TS Anonymkode: 3a22c...7a8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kjære deg, du fullammer og er tydeligvis også aktiv, kroppen din trenger en ordentlig frokost og nok energi i løpet av dagen. 2000 kalorier er det jeg - en som ikke ammer og har en rolig livsstil - behøver, du behøver mer. Jeg forstår godt at du lengter tilbake til kroppen du hadde før svangerskapet, men det har bare gått 10 uker, 1/4 av et svangerskap og du har en baby å ta vare på nå og en kropp som produserer all maten til et annet menneske, du må ta vare på den. Anbefaler deg sterkt å fokusere på selvbildet ditt og ikke vektnedgang nå. Anonymkode: a16c3...ad9 Tusen takk ❤️ TS Anonymkode: 3a22c...7a8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kroppen din er IKKE ødelagt. Vet at det ikke er noen trøst, men jeg hadde vært sjeleglad om det kun var kosmetisk hos meg. Bekkenet mitt er ødelagt. Jeg kan aldri løpe igjen. Det er vondt å gå. Og det var ikke pga fødselen, kun pga hormoner i graviditeten (bekkenløsning). Prøv å fokuser på det du har, istedenfor alt det negative. Anonymkode: af4e1...403 Dette. TS, pris deg lykkelig om du slipper fra svangerskap og fødsel med bare kosmetiske skader! Ja, det er kjipt å ikke kjenne seg selv igjen, spesielt hvis man var vant til å føle seg fin. Men det er så mye kjipere å fysisk ikke kunne gjøre de tingene man kunne før. F.eks ha smerter, ikke kunne løpe eller løfte så tungt man kunne før, dårligere sex enn før, lekke urin eller avføring osv. osv. Det er realiteten for mange som får ulike skader og plager. Det er ikke for å bagatellisere det du opplever, det er leit å føle seg fjern fra slik man var, men det kunne vært så mye verre. Anonymkode: 21f42...202 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå