Martelè Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 (endret) (deleted) Endret 2. oktober 2023 av Visceral
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Jeg kunne lett vært en av de vennene dine. Og jeg er ikke dum, jeg bare fungerer veldig dårlig sosialt pga angst. Jeg kan være så engasjert som jeg bare vil om en sak hjemme, politikk f.eks. Kan skrive side opp og side ned. Men prøver jeg å snakke om samme tema fysisk sammen med andre blir jeg helt merkelig og trekker meg. Glemmer ord og uttrykk osv. Og spesielt sammen med mennesker jeg føler ser på meg med kritisk blikk og ser ned på meg. Du ser ned på vennene dine og snakker ikke pent om de. Du dømmer de. Jeg vil tro de ikke anser deg som en nær venn pga holdningen din som jeg blir uvel av bare av å lese. De henger med deg av medlidenhet om du spørr men de orker ikke ta initiativ selv. Slutt å krev, finn deg heller venner som er gode nok for deg og med samme intelligensnivå Anonymkode: f877b...aa4 1
Martelè Skrevet 29. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kunne lett vært en av de vennene dine. Og jeg er ikke dum, jeg bare fungerer veldig dårlig sosialt pga angst. Jeg kan være så engasjert som jeg bare vil om en sak hjemme, politikk f.eks. Kan skrive side opp og side ned. Men prøver jeg å snakke om samme tema fysisk sammen med andre blir jeg helt merkelig og trekker meg. Glemmer ord og uttrykk osv. Og spesielt sammen med mennesker jeg føler ser på meg med kritisk blikk og ser ned på meg. Du ser ned på vennene dine og snakker ikke pent om de. Du dømmer de. Jeg vil tro de ikke anser deg som en nær venn pga holdningen din som jeg blir uvel av bare av å lese. De henger med deg av medlidenhet om du spørr men de orker ikke ta initiativ selv. Slutt å krev, finn deg heller venner som er gode nok for deg og med samme intelligensnivå Anonymkode: f877b...aa4 Kanskje du har rett ja, og jeg skriver kanskje dette på en hard måte. Jeg er vel bare litt "ensom" på en måte og vet ikke hva jeg skal gjøre her. Og så forstår jeg ikke helt hva som foregår, fordi jeg har aldri vær ufin mot dem Haha, nei jeg trenger ikke se etter noen som er like "intelligent" som meg. Jeg er en helt vanlig Ola Nordmann selv 😅
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Du formulerer deg i hvert fall som en tenåring som skal imitere en 90-åring. Kanskje det har noe med saken å gjøre Anonymkode: 491ca...df6
Andro Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Kanskje du skulle satse på å få noen mer voksne og reflekterte venner i tillegg?
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Er dette styrte observasjoner? Det virker ikke som om du trives i settingen? Legger du for mye i hva en venninnegruppe kan være? Er sted å slappe av og le litt, men også komme med frustrasjoner? Jeg har vært i mange settinger med forskjellige venner, og i settinger som jeg merker blir for styrte så gjør det vel ingenting å finne noen andre å være sammen med? Andre ganger tenker jeg det er supert de få gangene vi møtes. Jeg lar meg aldri splitte av andre da, så jeg vurdere alltid alle selv, på eget grunnlag. Noen ganger er man bare på forskjellige kloder.
Gjest Putimir Vladin Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Bevar alle vennskap. De blir sjeldne med alder. Livet endrer seg raskt, og de vennene som ikke virker "inaktive" nå, kan spille en stor rolle senere.
Daria Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Hvorfor vil du fortsette å være venner med dem når du ikke er fornøyd med hva du får ut av vennskapet og tilsynelatende ikke engang liker dem? Kanskje hovedgrunnen til at de tar mindre kontakt er at de har et mer realistisk syn på forholdet deres? 1
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 I perioder er det jo tilfeldig hvem man tar kontakt med. Det betyr ikke at man har et dårlig forhold til de man ikke kontakter. Venner er ikke så nærme som de var da vi var yngre, og det gjør jo ingenting. Jeg tror det viktigste i alle relasjoner er ikke å bli fiendtlig, bare være den man er, og er en i en VELDIG STILLESITTENDE PERIODE, så er det jo ikke noe fornuftig som kommer ut, bare en beskrivelse av fakta er dette her nå, hva i huleste er dette, liksom? Men vanlige venner skjønner jo det. At noen ikke har tid, anledning til å svare på nett, er jo bare det. Du har vel ikke ringt dem ned? Styrte settinger funker forskjellige fra person til person. Det ikke å delta på alt, trenger ikke bety at en ikke er venner. Du må aldri la deg splitte, bli mistroisk av rare kommentarer! Bare vær et sunt og ekte menneske selv!
Martelè Skrevet 29. august 2023 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2023 (endret) (nil) Endret 2. oktober 2023 av Visceral
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå