AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Hvordan unngå å bli gravid igjen for fort? Jeg gikk på p-piller i 15 år sammenhengende før jeg sluttet for å bli gravid. Hadde aldri noen bivirkninger, glemte aldri pillen, og var godt fornøyd med den som prevensjon. Nå er vår første baby 3 mnd og vi har begynt å ha regelmessig sex igjen. Jeg fullammer, og har ikke fått tilbake mensen. Har skjønt at fullamming ikke er sikkert som prevensjon, og vi vil helst ikke ha nr. 2 før om 18 mnd-isj. Synes kondom er kjedelig og vil helst ikke bruke det. Spiral er helt uaktuelt for meg (fullstendig mental sperre mot det, dessverre). Samtidig er jeg litt skeptisk til å begynne på hormonprevensjon igjen. Er redd for at jeg ikke vil være like heldig med å unngå bivirkninger av p-piller hvis jeg starter opp igjen. Er det noen som har positiv erfaring med å starte på p-piller igjen etter fødsel? Eller noen som temper - hvordan gjør dere i så fall det i praksis? Anonymkode: fb6fe...eb0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Må vel bli minipiller om du ammer? Eller kanskje de har gått bort fra å fraråde p-piller til ammende🤔 Anonymkode: 7edc5...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå