Gorgonzola Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Skyldes det at det er bygget færre dametoaletter enn herretoaletter? I så fall må likestillingsdept. på banen og lovregulere at det må være like mange toaletter for begge kjønn. Profiterer menn på urinaler, at det går mye raskere for oss å tisse enn hva det gjør for kvinner? Dropper menn å vaske hendene sine og på den måten reduseres oppholdstiden betydelig? Er det bind/tamponger/lipgloss og en generell "sjekker at jeg ikke ser helt for jævlig ut" i speilet runden som er kvinners tidstyv(er)? Er damer generelt tregere? Vil storstilt utbygging/omregulering til moderne likestilte unisex toaletter (som sikkert begge kjønn ikke applaudere) være mannsdiskriminerende? Kjør debatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Er en mix av at vi ikke kan bruke urinaler, sanitet og sminke. Jentedo er forøvrig ofte langt mer skitne enn herredo (har vasket nok doer til å ha litt erfaringsgrunnlag) Når det kommer til håndvask tror jeg begge kjønn er like gode/dårlige på det punktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 Just now, Fru Uperfekt said: Jentedo er forøvrig ofte langt mer skitne enn herredo (har vasket nok doer til å ha litt erfaringsgrunnlag) Ikke snakk. Husker jentedassen på stedet jeg jobbet måtte pumpes hver bidige uke, fordi noen var så "hygieniske" at de måtte dekke setet med papir og så skylle ned alt samtidig. Anonymkode: 3b44b...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Del Skrevet 27. august 2023 Kanskje fordi kvinnfolk gjør veldig mye annet, enn å faktisk gå på toalettet? For eksempel putte på sminke. Noe som selvfølgelig tar en god del tid... Anonymkode: bd3d2...250 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje fordi kvinnfolk gjør veldig mye annet, enn å faktisk gå på toalettet? For eksempel putte på sminke. Noe som selvfølgelig tar en god del tid... Anonymkode: bd3d2...250 Det har ingenting å si. Er du ferdig på do og står foran speilet, kan nestedame bare gå på do når den er ledig. Det handler nok mer om at vi må sitte, så vi kan ikke bruke urinal. Mange kvinner bruker opp en halv dorull på å legge papir rundt doringen før de tør å sette seg ned,det er alltid flere som har mensen som må bytte tampong/bind , og kvinner har oftere på seg ukomfortable klær som de må ordne med før de setter seg ned og som de må rette på etter de er ferdige. Anonymkode: 7cee0...e01 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Red Skrevet 27. august 2023 #6 Del Skrevet 27. august 2023 Sett at mannen ikke sitter (noe de vel sjelden velger på offentlige toaletter) så må vi kvinner lenger ned med buksen, sette oss, reise oss og vi bruker lenger tid på å tørke oss. Klærne kan være et lite hakk mer omstendelige for noen av oss. Feks trangere bukser, skjørt som må holdes oppe, veske som må henges på knaggen osv. Og så er det bind/tampong noen ganger. Leppestift-sjekk osv noen ganger. Noen velger jo å ikke ha spel av denne grunn. Unisex toaletter kan vi godt ha, så lenge det betyr at vi har toaletter som skiller mellom de som står og de som sitter. Det at noen må sitte på et toalett hvor noen har stått er diskriminerende! Syntes dette burde bli en del av en eller annen poppulær bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Del Skrevet 27. august 2023 Kjøre debatt om noe som ble diskutert for en måned siden og hundre ganger før? Jeg gjentar: det er fordi DERE menn ikke vasker hendene. Anonymkode: f8e3f...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Del Skrevet 27. august 2023 Vi vasker hendene, fikser oss kanskje, og andre hygieneting menn ikke opplever, da. Anonymkode: 47bcb...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Del Skrevet 27. august 2023 Fordi damer er så trege og skal ordne seg i tillegg. Sjekke sminken og sminke seg mer, fikse på håret osv. Skifte tampong eller bind. Ta på leppestift osv. Er jo slik kø på utesteder og, dette er ikke noe nytt slik har det jo alltid vært. Er dame sjøl så vet hvordan det er. Anonymkode: a5806...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Del Skrevet 27. august 2023 Man har ikke sett kø til damedoen før man gar vært på Oslo Konserthus 😣 Do kun ett sted og køen snirkler seg rundt og rundt i lobbyen utenfor. På herredoen er det ingen kø. Har du seter litt opp i etasjene kan du bare glemme å gå på do i pausen.....og Oslo Konserhus kan glemme å selge mer vin. Anonymkode: d4850...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 27. august 2023 #11 Del Skrevet 27. august 2023 Fordi det er for få Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. august 2023 #12 Del Skrevet 27. august 2023 (endret) Burde ikke det være ganske åpenbart for alle med et minimum av kjennskap til anatomi? Kvinner må kle av seg, sette seg ned og tørke seg uansett hva de skal, at det tar lenger tid enn å stille seg foran et urinal og åpne smekken sier jo seg selv. Endret 27. august 2023 av Daria 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Del Skrevet 27. august 2023 Mannfolk vipper snoppen ut, pisser, og spaserer ut uten å vaske hendene. Det skal godt gjøres å få det gjort unna raskere. Anonymkode: aa8a8...b5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 27. august 2023 #14 Del Skrevet 27. august 2023 Jeg er alltid så rask jeg kan, for jeg syns noe annet er uhøflig mot de som står og venter. Jeg må si jeg aldri har skjønt hva jeg egentlig står og venter på når en bås blir ledig. Da har kanskje personen sittet der i 10 minutter uten at det er nr. 2. Så lang tid tar det heller ikke å skifte bind og tampong etc. Jeg slutter heller aldri å bli overrasket over hvor jævlig grisete mange er. Arrogant holdning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. august 2023 #15 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har ikke sett kø til damedoen før man gar vært på Oslo Konserthus 😣 Do kun ett sted og køen snirkler seg rundt og rundt i lobbyen utenfor. På herredoen er det ingen kø. Har du seter litt opp i etasjene kan du bare glemme å gå på do i pausen.....og Oslo Konserhus kan glemme å selge mer vin. Anonymkode: d4850...34b De har til gjengjeld mange båser - køen går mye raskere der enn på Nationaltheatret. Men som mangeårig abonnement på balkongen i konserthuset har jeg absolutt ønsket meg doer litt nærmere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #16 Del Skrevet 27. august 2023 Synes ikke det var lenge siden jeg så en lik tråd, tror jeg svarte i den også. Vi må sitte, og av med yttertøyet, ofte er det ikke noe sted å henge fra seg jakke og veske osv. Og etterpå skal man få med seg tingene igjen helst uten å ta i dem med skitne fingre. Ting går mye raskere de få stedene man har sin egen vask og knaggen ikke har falt av veggen. Hvis det noen gang har vært en knagg. Tror den mangler i 9 av 10 tilfeller. I tillegg kommer ekstra tid hvis man må ordne med bind og tamponger, og noen toaletter har ikke en gang søplebøtte. Så må man få med jakke, veske, blodig innpakket søppel osv ut, igjen gjerne uten å søle blod på alt. Anonymkode: df355...633 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 27. august 2023 #17 Del Skrevet 27. august 2023 Tenker det er spesielt 2 grunner til det. - Kvinner må oftere tisse enn menn. - Kvinner sminker seg, noe menn sjelden gjør. På toalettet der det er speil. Ja da vet man hva som kan skje og hvorfor det kanskje tar lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #18 Del Skrevet 27. august 2023 Jeg forstår strengt tatt ikke at vi finner oss i de køene, og at mennene har null kø. Jeg har hørt flere menn kommentere det samme på teatre og konserthus, at vi finner oss i det. Og teatrene må jo også gå i minus på at ingen kvinner rekker å handle i baren. Det er jo så åpenbart for alle at det burde vært mange flere toaletter for kvinner enn for menn. På den annen side forstår jeg heller ikke at menn finner seg i urinal, stå på geledd liksom. Men de liker kanskje å vise seg frem? Tror ikke mange kvinner hadde gått på offentlig toalett hvis man måtte sitte på rekke uten skillevegg mellom. Anonymkode: df355...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #19 Del Skrevet 27. august 2023 Mensen, og at vi må sitte. Anonymkode: 5149f...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #20 Del Skrevet 27. august 2023 Finner ikke igjen den forrige tråden, men tror også jeg kommenterte at de enkelte steder i modernismens ånd faktisk har gjort om dametoalettene til unisex, mens herretoalettene fortsatt er for herrer på grunn av urinaler. Så man har altså valget mellom "herre" og "dame/herre". Blir jo ikke akkurat mindre kø for damene på den måten. Anonymkode: df355...633 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå