AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Skal reise med baby om noen dager. Begynner å bli nervøs for flyturen Anonymkode: d3be2...aea
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Oi, publiserte før jeg fikk skrevet ferdig.. skal reise med baby på 4,5 mnd om noen dager. Begynner å bli nervøs for flyturen. Hva er deres erfaring med baby og vondt i øret ved takeoff og landing? Jeg har hørt at det gjerne er de eldre babyene som får mest vondt? Er kjent med tips om amming/smokk begynner forsåvidt også å bli nervøs for temperaturen der vi skal. Er i nord Italia, vil være rundt 26-28 grader på det varmeste på dagtid når vi er der. Er forsåvidt tilsvarende temperaturer som vi hadde på Østlandet i sommer, Men er fortsatt nervøs…. Noen som har noen tanker og råd til en nervøs mor? Anonymkode: d3be2...aea 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Vi var i Hellas i 2021, da var yngste 5mnd. Og det var hetebølge 42 grader. Beste ferien vi har hatt. Fly er verre jo større barna blir, fra 1år og oppver er det myyye verre. Baby på 4,5mnd er null stress. Gi baby pupp/flaske ved takeoff. Eventuelt smokk. Angående varmen - bad mye. Anonymkode: 13346...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Ta med bæresele på flyet. Anonymkode: 66b66...3bf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Vi har flydd mye med baby fra hun var liten og det har vært null problem. Godt råd å ta med bæresele. Et annet tips er å amme (eller gi flaske) under take-off og landing, det kan hjelpe mot vondt i øret. Lykke til! Anonymkode: ad8ea...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, publiserte før jeg fikk skrevet ferdig.. skal reise med baby på 4,5 mnd om noen dager. Begynner å bli nervøs for flyturen. Hva er deres erfaring med baby og vondt i øret ved takeoff og landing? Jeg har hørt at det gjerne er de eldre babyene som får mest vondt? Er kjent med tips om amming/smokk begynner forsåvidt også å bli nervøs for temperaturen der vi skal. Er i nord Italia, vil være rundt 26-28 grader på det varmeste på dagtid når vi er der. Er forsåvidt tilsvarende temperaturer som vi hadde på Østlandet i sommer, Men er fortsatt nervøs…. Noen som har noen tanker og råd til en nervøs mor? Anonymkode: d3be2...aea Under takeoff og landing må man vel ha barnet på fanget i setebelte mener jeg å huske. Smokk/flakse/amming vil være til god hjelp. Har reist mye med baby og opplevde mindre problemer med baby enn med eldre barn. Flytur med baby går som regel bedre enn man gjerne tror i forkant hvis man har tatt sine forhåndsregler. Veldig greit ned en baby klar for en dupp under flyturen. Ny bleie før ombordstigning. Ett måltid være greit etter takeoff, og samme med ny bleie før landing og nytt måltid. Ha med bæresele på flyet - denne kan benyttes hele flyturen etter takeoff/før landing. Ferdig blandet flaske hvis barnet tar flaske og hvis amming blir vanskelig. God ferie Anonymkode: 11a41...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Mer stress med en smårolling som ikke er gira på å sitte stille i flere timer 😅 Synes jeg da. Anonymkode: 53000...391 1
Tanuki Skrevet 28. august 2023 #8 Skrevet 28. august 2023 Det går nok fint, flere gode råd over. Sørg for å ringe flyselskapet så dere kan reservere en sånn liggedel for baby. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ta med bæresele på flyet. Anonymkode: 66b66...3bf AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har flydd mye med baby fra hun var liten og det har vært null problem. Godt råd å ta med bæresele. Et annet tips er å amme (eller gi flaske) under take-off og landing, det kan hjelpe mot vondt i øret. Lykke til! Anonymkode: ad8ea...b1d AnonymBruker skrev (19 timer siden): Under takeoff og landing må man vel ha barnet på fanget i setebelte mener jeg å huske. Smokk/flakse/amming vil være til god hjelp. Har reist mye med baby og opplevde mindre problemer med baby enn med eldre barn. Flytur med baby går som regel bedre enn man gjerne tror i forkant hvis man har tatt sine forhåndsregler. Veldig greit ned en baby klar for en dupp under flyturen. Ny bleie før ombordstigning. Ett måltid være greit etter takeoff, og samme med ny bleie før landing og nytt måltid. Ha med bæresele på flyet - denne kan benyttes hele flyturen etter takeoff/før landing. Ferdig blandet flaske hvis barnet tar flaske og hvis amming blir vanskelig. God ferie Anonymkode: 11a41...bfb AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mer stress med en smårolling som ikke er gira på å sitte stille i flere timer 😅 Synes jeg da. Anonymkode: 53000...391 Tanuki skrev (6 timer siden): Det går nok fint, flere gode råd over. Sørg for å ringe flyselskapet så dere kan reservere en sånn liggedel for baby. Takk for svar, hva tenker dere om temperaturen? Anonymkode: d3be2...aea
Tanuki Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar, hva tenker dere om temperaturen? Anonymkode: d3be2...aea at det går fint så lenge det er mulighet for skygge og avkjøling og at baby må få i seg nok væske.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar, hva tenker dere om temperaturen? Anonymkode: d3be2...aea Tenker det burde gå fint. Det er ikke varmere enn det pleier å være i Norge om sommeren. En baby på den alderen skal uansett ikke være i sola, og i skyggen burde det gå helt fint. Pass på å ha med noe dere kan lage skygge med når dere går rundt, f.eks. ekstra solskjerm på vogna, uv-telt, paraply e.l. Fint om dere har mulighet til å kjøle ned med et lite bad innimellom, eller en dusj. Anonymkode: 66b66...3bf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar, hva tenker dere om temperaturen? Anonymkode: d3be2...aea Husk at det bor folk der og steder hvor det er mye varmere, ikke bare om sommeren, men året rundt. Babyene deres overlever uten at folk tilbringer all tiden sin i basseng. Unngå direkte sol og tilby pupp/flaske ofte. Det går nok helt fint! Anonymkode: 2de2f...44e
Mjalloh Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 Reiste med sønnen vår til England da han var ca 5 mnd. Gikk helt fint, sov seg gjennom nesten hele turen inkl. letting/landing. Vi kjøpte spesialpropper til ørene hans enten på apoteket eller koffertbutikk som skal hindre trykk. Disse hadde han i mesteparten av turen. Vet ikke om det var det som hjalp eller ikke, men funka for oss. De får mer vondt dersom de er forkjølet eller lignende. God tur 🥰
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 Jeg skjønner at du er nervøs. Jeg stresset mye første gang vi skulle fly med baby (6 mnd), men det gikk helt fint! Som andre har skrevet, var det mye verre når hen var fylt 1 år og ikke ville sitte stille mer enn 2 sek 🙈 Ha med bæresele på flyet, og om baby ikke er så vant med bæresele, så er det lurt å øve litt på forhånd. Ellers er det bare å kose dere i varmen! Husker jeg leste om noen som hadde kjøleelement pakket inni et teppe i vognen, så det ikke ble for varmt for den lille. Ellers er det å holde seg mest mulig i skyggen, og sørge for nok drikke 👍 Anonymkode: 27c4d...c1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå