AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Det var ikke pent. Så fælt at jeg måtte gå og gjemme meg så ingen skulle se at det fikk meg til å gråte. Hva gjør jeg? Ingenting? Jeg vil ikke konfrontere han/dem og risikere å gjøre det værre. Men mammahjertet har det forferdelig vondt. Det må vel være ok og evt spørre min sønn evt senere om det generelt går bra? Kanskje han deler noe da? Av egen erfaring vet jeg jo at det er forskjell på heftige diskusjoner og stygge krangler i et forhold, men for min egen del var dette ganske fælt å høre på. 😔 Anonymkode: 71abf...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Var det sønnen din eller samboeren eller begge som var stygge? Anonymkode: d8ffc...d10 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Ikke bland deg. Dine følelser er ikke deres ansvar. Vær der om han kommer til deg selv. Anonymkode: c6b8c...253 17 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Hva kom opp siden du reagerer sånn? Og hvem av de var det som kjeftet? Anonymkode: d7708...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Hva mener du? Var sønnen din truende og ufin? Da bør du virkelig snakke med han. Menn som driver med psykisk vold hadde trengt at noen andre ga dem en tilbakemelding på hvordan de er Anonymkode: 4a6cb...0c4 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 De er voksne. Du kan ikke blande deg. Anonymkode: e2fe8...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Var sønnen din truende og ufin? Da bør du virkelig snakke med han. Menn som driver med psykisk vold hadde trengt at noen andre ga dem en tilbakemelding på hvordan de er Anonymkode: 4a6cb...0c4 Få hjelp for traumene dine, du. Anonymkode: 52928...eb2 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Du kan si at skulle det være behov for og prate, så er du der og lytter. Nå vet ikke jeg hva du har hørt, og hvor gammel barnet ditt er, om det forsatt bor hjemme. Men lurt og ikke være partisk eller prøve og blande seg. Kan slå tilbake på deg. Men om det faller seg naturlig kan du ta en prat, ikke en belærende men forhold til det man hørte. Anonymkode: fbb8b...506 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Var sønnen din truende og ufin? Da bør du virkelig snakke med han. Menn som driver med psykisk vold hadde trengt at noen andre ga dem en tilbakemelding på hvordan de er Anonymkode: 4a6cb...0c4 Nei, han var overhodet ikke truende. Det var ikke en slik krangel, så det er jeg ikke bekymret for i det hele tatt. Likevel kan en krangel inneholde mange sårende ord, beskyldninger og karakteristikker. Anonymkode: 71abf...fa6 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan si at skulle det være behov for og prate, så er du der og lytter. Nå vet ikke jeg hva du har hørt, og hvor gammel barnet ditt er, om det forsatt bor hjemme. Men lurt og ikke være partisk eller prøve og blande seg. Kan slå tilbake på deg. Men om det faller seg naturlig kan du ta en prat, ikke en belærende men forhold til det man hørte. Anonymkode: fbb8b...506 Ja nettopp , takk ❤ Anonymkode: 71abf...fa6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De er voksne. Du kan ikke blande deg. Anonymkode: e2fe8...e2d Er det ikke forskjell på å blande seg og bry seg da?! Anonymkode: 71abf...fa6 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 Kanskje samboeren var sint fordi hun var totalt utslitt og føler seg lite prioritert av din sønn fordi hun står i alt med hus og organisering i hverdagen (og eventuelt barn?) helt alene, mens sønnen din ikke bidrar og bare ligger og later seg? Når man er veldig sliten er det faktisk helt normalt å bli sint, og dessverre litt stygg i munnen, mot den som er skyld i dette. Dette er den vanligste årsaken til krangling i heterofile par, så jeg håper dagens mødre oppdrar sønnene sine på en bedre måte enn forrige generasjon. Anonymkode: 5d733...d5d 10 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 Jeg hadde nok ikke klart å la være å si noe. Jeg hadde nok fortalt min sønn at jeg hadde overhørt dem og at jeg er her om det er noe de trenger, eller jeg kan hjelpe dem med. Anonymkode: 3b698...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje samboeren var sint fordi hun var totalt utslitt og føler seg lite prioritert av din sønn fordi hun står i alt med hus og organisering i hverdagen (og eventuelt barn?) helt alene, mens sønnen din ikke bidrar og bare ligger og later seg? Når man er veldig sliten er det faktisk helt normalt å bli sint, og dessverre litt stygg i munnen, mot den som er skyld i dette. Dette er den vanligste årsaken til krangling i heterofile par, så jeg håper dagens mødre oppdrar sønnene sine på en bedre måte enn forrige generasjon. Anonymkode: 5d733...d5d Helt enig med deg hvis dette hadde vært problemstillingen. Men nei, slik er det ikke. Jeg har ganske god innsikt i hvordan akkurat det ligger an i dette tilfellet , og her må du nok tenke ganske annerledes og utenfor den vanlige boksen om at menn er de lateste, bidrar ikke, er grunnen til at kvinnen blir sittende med alt osv. Anonymkode: 71abf...fa6 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig med deg hvis dette hadde vært problemstillingen. Men nei, slik er det ikke. Jeg har ganske god innsikt i hvordan akkurat det ligger an i dette tilfellet , og her må du nok tenke ganske annerledes og utenfor den vanlige boksen om at menn er de lateste, bidrar ikke, er grunnen til at kvinnen blir sittende med alt osv. Anonymkode: 71abf...fa6 Hvilke råd ønsker du egentlig, om du ikke kan fortelle hva som har skjedd men har full innsikt selv? Alt blir bare spekulasjoner for oss andre. Anonymkode: e7fcf...6ec 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #16 Skrevet 27. august 2023 Tenker jeg har fått tilstrekkelig råd. Nå var det vel heller et dilemma om jeg skulle blande/bry meg eller ikke som var spørsmålet fra min side. Så detaljer er strengt tatt ikke nødvendig. Det å oppleve konflikt mellom egne barn og svigerbarn vil jeg tenke kan være en trist ting uansett hva det gjelder. Voksne barn er fremdeles mine barn. Jeg klarer ikke som mamma å slutte å bry meg om deres ve og vel selv om de er voksne og må finne ut av og lære seg livet selv. Og selv om dette er kvinneguiden så er det ikke nødvendig å tenke at menn er drittsekkene og skyld i alt, HVER GANG. Anonymkode: 71abf...fa6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Skrevet 27. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker jeg har fått tilstrekkelig råd. Nå var det vel heller et dilemma om jeg skulle blande/bry meg eller ikke som var spørsmålet fra min side. Så detaljer er strengt tatt ikke nødvendig. Det å oppleve konflikt mellom egne barn og svigerbarn vil jeg tenke kan være en trist ting uansett hva det gjelder. Voksne barn er fremdeles mine barn. Jeg klarer ikke som mamma å slutte å bry meg om deres ve og vel selv om de er voksne og må finne ut av og lære seg livet selv. Og selv om dette er kvinneguiden så er det ikke nødvendig å tenke at menn er drittsekkene og skyld i alt, HVER GANG. Anonymkode: 71abf...fa6 Hvorvidt du skal blande deg eller ikke kommer vel litt an på krangelen? Anonymkode: e7fcf...6ec 1
Andro Skrevet 27. august 2023 #18 Skrevet 27. august 2023 Jeg ville nok ha sagt det; at jeg dessverre overhørte krangelen, og spurt ham hvordan det står til. De trenger åpenbartråd om hvordan man diskuterer. Sårende karakteristikker og beskyldninger hører ikke hjemme i en krangel. Følelser kan uttrykkes veldig sivilisert, også når de er vonde. Kanskje de trenger veiledning?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helt enig med deg hvis dette hadde vært problemstillingen. Men nei, slik er det ikke. Jeg har ganske god innsikt i hvordan akkurat det ligger an i dette tilfellet , og her må du nok tenke ganske annerledes og utenfor den vanlige boksen om at menn er de lateste, bidrar ikke, er grunnen til at kvinnen blir sittende med alt osv. Anonymkode: 71abf...fa6 Jeg kan garantere deg at du vet veldig mye mindre om situasjonen og forholdet deres enn du innbiller deg. Ikke bland deg inn i andres saker. Anonymkode: 7cf88...b11 1 1
Mt3 Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 Er enig i at en ikke skal blande seg inn i hva de krangler om (så sant en ikke er ekstremt god på å holde seg nøytral og ikke partisk med eget barn), men en kan godt bry seg om hvordan de tiltaler hverandre under en krangel. Alle har krangler i blandt, det viktigste er at en ikke er nedverdigende/ manipulerende eller slenger unødig dritt bare fordi en hisser seg opp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå