Gå til innhold

Hvor mye burde man som venn/bekjent betale for å bli kjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man spør om en bekjebt/venn kan kjøre en et sted å hente noe? Hvor mye burde man gi i bensinpenger pr 15 minutter med bil? 

Anonymkode: 2df35...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh .. vennetjeneste for 0kr med mindre vi snakker om langkjøring. Da hadde jeg som blir kjørt spandert på en fyll eller to alt av hva som er hensiktsmessig.

Schmuhu

• Liker 1
Skrevet

Bensin, bompenger, tid.. hadde vippsa en hundrings eller spandert et måltid. 

Anonymkode: 8bf48...7bd

• Liker 1
Skrevet

Spør den som kjører?

Skrevet
2 minutter siden, Daria said:

Spør den som kjører?

Enig. 

Bensin hadde jeg neppe brydd meg om. Men hvis det er flere bommer hadde jeg nok ønsket at de ble dekt 

Anonymkode: 12659...abd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Spør den som kjører?

Da er det bedre å bare betale en fair sum.

• Liker 1
Skrevet

Men hvor mye ville dere gitt for å bli kjørt i totalt 45 minutter? 

Skrevet

Mente at vedkommende må kjøre i totalt 45min for mitt ærend. 

Skrevet

200 kr hadde jeg gitt. 

Anonymkode: b9205...a18

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei.

Betale alle faktiske utgifter pluss tilby mat middag/hamburger eller noen hundrelapper for bryderiet.

Har alltid betalt faktiske utgifter pluss litt mer enn hva som forventes, da er det alltid lettere å be om en ny tilsvarende tjeneste/hjelp på et senere tidspunkt, og får alltid ja.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
Skrevet

Alt fra 0-450kr. Kan jo være det er en amerikansk bil som bruker over literen på mila. Fartgrense på 100 km/t og gjennom flere dyre bommer..  Eller det kan være 50 meter en kjører med elbil.

Anonymkode: bf3de...ec4

Skrevet

Slikt gidder jeg faktisk ikke å ta betalt for, om det skjer en sjelden gang. Gidder ikke å være en gjerrigknark.

Anonymkode: 9088f...2bb

Skrevet

Kommer langt med mat eller sex. Antar er mest aktuelt med feks pizza 

Anonymkode: 4f0e3...4ec

Skrevet

Normalt tar jeg taxi om jeg trenger kjøring til noe. Hvis det en sjelden gang er slik at det absolutt ikke egner seg, og jeg hadde trengt/ønsket å bli kjørt hadde jeg betalt tilsvarende der jeg hadde betalt for taxi.

Jeg skal ikke spare penger på andres bilhold. Så for 45 min kjøring hadde jeg vippset et sted mellom 500 og 1000 kroner. 

Skrevet

Det kommer an på hvor ofte det er snakk om, og hva det gjelder. 

Mine venner ber generelt svært sjeldent om tjenester som innebærer kun kjøring, så jeg hadde ikke bedt om betaling for det da. 
Hadde jeg fått spørsmål om å kjøre til lege, sykehus, veterinær etc så hadde jeg lett gjort det gratis. Eventuelt fått dekket parkeringen. 
Ellers så tar de i vennegjengen som har bil det som sosialisering, de fleste liker roadtrips, og har ikke noe i mot å stille opp å hjelpe med litt kjøring når det er behov for det. 
Vi spanderer eventuelt en øl eller en flaske vin som takk. 

Anonymkode: 1ae84...9ae

Skrevet
Schmuhu skrev (22 timer siden):

Ehh .. vennetjeneste for 0kr med mindre vi snakker om langkjøring. Da hadde jeg som blir kjørt spandert på en fyll eller to alt av hva som er hensiktsmessig.

Schmuhu

Syns det er ganske stor forskjell her hvis man spør om skyss eller det er noen som tilbyr seg å gjøre deg en tjeneste.  Jeg betalte 100 kroner sist gang for 15 - 20 min.

(Har bil selv, men trengte hjelp for å hente bil på verksted).

Anonymkode: bff86...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...