Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare skrive her for jeg er kjempe stresset, lurer på om dere har opplevd det samme eller om det er noen jordmødre her som kan hjelpe med å gi svar på det jeg lurer på.

Jeg hadde sist mensturasjon 12.Juli og fikk sterk positiv eggeløsningstest 25-26.Juli. 
Fikk så svar positiv graviditetstest 6.august og sterk positiv 15.august.

Dro på det som burde vært min 6+3d ultralyd men, ble svært skuffet da jeg forventet å se noe.

fostersekken var målt rundt 0,69 -0,53 cm. Noe som jeg kom frem til er 5+1d. 
hva kan ha skjedd her? Har det stoppet å utvikle seg? Er det sjanse for at plommesekken kommer over en ukes tid? 
burde jeg stålsette meg for det verste? 

Jeg har tatt blodprøve 26.August og skal ta en til 28.august for å måle hcg. Jeg tok en ny rapid clearblue graviditetstest og den ble sterk positiv. Om det har noe å si. Symptomene jeg har er litt halsbrann på kveldene og hatt ømme bryster siden rundt 13.august. Jeg har ikke hatt noe form for blødninger.

Del gjerne tips og erfaringer. Bilder og mål av fostersekken deres, kanskje det vil hjelpe en annen.

C9E7BFFF-E30A-4149-ACD2-F84B9BB7B02C.jpeg

63A9130A-4DA1-4688-B1A8-E46640C3494D.jpeg

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mest sannsynlig vært det alt for tidlig. Gjorde den tabben en gang selv, og er helt normalt og ikke se noe så tidlig. Jeg dro 2 uker seinere og da så vi et lite bankende hjerte. Jeg tester veldig tidlig, har fått positiv  test 7-8 dager etter positiv el test. 

Anonymkode: 048a0...039

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har mest sannsynlig vært det alt for tidlig. Gjorde den tabben en gang selv, og er helt normalt og ikke se noe så tidlig. Jeg dro 2 uker seinere og da så vi et lite bankende hjerte. Jeg tester veldig tidlig, har fått positiv  test 7-8 dager etter positiv el test. 

Takk for svar! Vet at de er bekymret for en missed abortion for man forventer å se en plomme sekk sånn inn i uke 5. Men tror det er litt 50/50 for ser mange sier det samme som deg på TikTok, å at man bør gi det 2-3 uker til før man konkluderer med noe! 
jeg krysser fingrene da dette er ett ønsket svangerskap ❤️ Håper på det beste. Men gjerne del erfaringer og ultralyd bilder her sånn at det kanskje gir mer håp de ukene man går å venter på svar :) er garantert mange som opplever dette.

Skrevet

Dette er grunnen at man bør vente med ul, man lager mye unødvendig bekymring for seg selv. Gjort dette før lærte leksa mi, og anbefaler og minimum vente til en god stund etter positivt test. Egget kan ha festet seg seinere, du kan ha testet tidlig. Jeg var på ul engang selv på det jeg trodde var min uke 6 nesten 7. men visste jeg var nesten 1 uke seinere en hva jeg trodde, selv når jeg visste om når jeg hadde positiv el test, og positiv graviditets test. Man bør minimum vente et par uker ekstra, alt er mest sannsynelig i orden, men du har dratt på ul for tidlig og derfor sitter du nå og har lagd mye unødvendig bekymring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er grunnen at man bør vente med ul, man lager mye unødvendig bekymring for seg selv. Gjort dette før lærte leksa mi, og anbefaler og minimum vente til en god stund etter positivt test. Egget kan ha festet seg seinere, du kan ha testet tidlig. Jeg var på ul engang selv på det jeg trodde var min uke 6 nesten 7. men visste jeg var nesten 1 uke seinere en hva jeg trodde, selv når jeg visste om når jeg hadde positiv el test, og positiv graviditets test. Man bør minimum vente et par uker ekstra, alt er mest sannsynelig i orden, men du har dratt på ul for tidlig og derfor sitter du nå og har lagd mye unødvendig bekymring. 

Ja absolutt lært leksa, har en datter fra før og dette var bildene jeg fikk da jeg var 6+3d med henne. Men mener å tro at jeg trodde jeg var 9 uker da, husker ikke. Tenker at med neste mann venter jeg til at jeg tror jeg er 10-12 uker ish. Om jeg ikke har ubehag/blødninger.

Helt enig at om man ikke blør, har historie med problemer med egglederne osv at man kan prøve å vente lengre. Men forstår at vi gravide ønsker å vite fremgangen og få ro.
D3AE395E-B320-42B5-9F81-85AD8168B015.thumb.jpeg.d41e11c159dc89022e8c1f1947dd4f74.jpeg

Skrevet
Momtobe399 skrev (2 minutter siden):

Ja absolutt lært leksa, har en datter fra før og dette var bildene jeg fikk da jeg var 6+3d med henne. Men mener å tro at jeg trodde jeg var 9 uker da, husker ikke. Tenker at med neste mann venter jeg til at jeg tror jeg er 10-12 uker ish. Om jeg ikke har ubehag/blødninger.

Helt enig at om man ikke blør, har historie med problemer med egglederne osv at man kan prøve å vente lengre. Men forstår at vi gravide ønsker å vite fremgangen og få ro.
D3AE395E-B320-42B5-9F81-85AD8168B015.thumb.jpeg.d41e11c159dc89022e8c1f1947dd4f74.jpeg

Her er fostersekken 5+1d like lang som fosteret på 6+3d. Det for meg er litt bekymringsverdig 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...