SBB Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Får noen mnd. siden dukket det plutselig opp informasjon om min samboer gjennom 15 år hadde hatt et forhold på si. De bor og jobber i forskjellige steder i landet hadde fått bekjentskap gjennom jobb. De møttes på ett festlig selskap med firmaet de begge jobber for. Der hadde de snakket sammen, blitt spandert noen drinker, så addet de hverandre på snap. Etter dette ballet det på seg, og det ble mer og mer kontakt. Først muligens vennskapelig, men utviklet seg raskt i en annen retning. Tre uker senere var de på nytt kurs. Denne gangen uten alkohol, men klarte likevel og dele hotellrom om natten, å han ble der til morgenen. Denne overnattingen ble avtalt et par timer i forveien, og var på ingen måte noen impulshandling. Forholdet mellom de varte i en drøy mnd. til, før dette før det ble oppdaget. Forholdet besto ikke av mer fysisk kontakt, men dagelige samtaler så jeg ikke har anelse om hva inneholdt bortsett fra da jeg oppdaget forholdet, leste bare de to siste meld men de var ganske så seksuelt ladet. Dette i seg selv er problem stort nok, men største problemet er kanskje at de ikke klarer og kutte kontakten, til tross for og ha sverget på dette flere ganger. Slettet som venner snap men rett etterpå lagt til på nytt. Vet med sikkerhet at kontakten har bestått av både seksuelt ladet innhold, samtaler om følelser og savn til hverandre. Sammen har vi to barn, i slutten av barnehage alder, og småskole alder. Kaste henne ut uten og ha en ok bolig å gå til vil også påvirke barna negativt. Planen var for en stund tilbake var for fortsette og dele bolig, i noen mnd til det dukket opp noe som kunne være ok, men slik situasjonen har blitt merker jeg att forholdet oss i mellom blir dårligere for hver uke som går og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Føler jeg har strekt strikken lenger enn langt, for og få dette så ryddig og greit for barna som det kan bli. Men hver gang jeg finner ut at avtalene vi hadde, om og avvente kontakten til vi ikke delte bolig blir brutt, reagerer jeg dårligere og dårligere. Får da beskjed om at jeg må tenke på hva som er best for barna og roe ned mine egne følelser. Sier også at jeg overtenker den kontakten de har seg i mellom. Hvor hardt burde man gå fram, og hvilke krav burde man stille? Hva burde man si til familie og venner om hva som har hendt, hvorfor det blir slutt? Min samboers versjon er at vi har blitt enige om og ikke være sammen lenger og kommer på sikt til flytte fra hverandre. Burde jeg gå med på min samboers tanke om at bruddet er noe vi har blitt enige om over tid, for og skåne eventuell informasjon til og nå fram til våre barn etter hvert som de blir eldre? Samtidig har jeg et behov for og si det som det er, uten og pynte på det til venner og kjente, barna må selvfølgelig få den snille versjonen.. 1 4
Virrevirrevapp Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Dere trenger ikke si til alle hvorfor det ble slutt. Du kan betro folk nær deg hva som skjedde. 4 1
got2go Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 SBB skrev (2 timer siden): Får noen mnd. siden dukket det plutselig opp informasjon om min samboer gjennom 15 år hadde hatt et forhold på si. De bor og jobber i forskjellige steder i landet hadde fått bekjentskap gjennom jobb. De møttes på ett festlig selskap med firmaet de begge jobber for. Der hadde de snakket sammen, blitt spandert noen drinker, så addet de hverandre på snap. Etter dette ballet det på seg, og det ble mer og mer kontakt. Først muligens vennskapelig, men utviklet seg raskt i en annen retning. Tre uker senere var de på nytt kurs. Denne gangen uten alkohol, men klarte likevel og dele hotellrom om natten, å han ble der til morgenen. Denne overnattingen ble avtalt et par timer i forveien, og var på ingen måte noen impulshandling. Forholdet mellom de varte i en drøy mnd. til, før dette før det ble oppdaget. Forholdet besto ikke av mer fysisk kontakt, men dagelige samtaler så jeg ikke har anelse om hva inneholdt bortsett fra da jeg oppdaget forholdet, leste bare de to siste meld men de var ganske så seksuelt ladet. Dette i seg selv er problem stort nok, men største problemet er kanskje at de ikke klarer og kutte kontakten, til tross for og ha sverget på dette flere ganger. Slettet som venner snap men rett etterpå lagt til på nytt. Vet med sikkerhet at kontakten har bestått av både seksuelt ladet innhold, samtaler om følelser og savn til hverandre. Sammen har vi to barn, i slutten av barnehage alder, og småskole alder. Kaste henne ut uten og ha en ok bolig å gå til vil også påvirke barna negativt. Planen var for en stund tilbake var for fortsette og dele bolig, i noen mnd til det dukket opp noe som kunne være ok, men slik situasjonen har blitt merker jeg att forholdet oss i mellom blir dårligere for hver uke som går og jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Føler jeg har strekt strikken lenger enn langt, for og få dette så ryddig og greit for barna som det kan bli. Men hver gang jeg finner ut at avtalene vi hadde, om og avvente kontakten til vi ikke delte bolig blir brutt, reagerer jeg dårligere og dårligere. Får da beskjed om at jeg må tenke på hva som er best for barna og roe ned mine egne følelser. Sier også at jeg overtenker den kontakten de har seg i mellom. Hvor hardt burde man gå fram, og hvilke krav burde man stille? Hva burde man si til familie og venner om hva som har hendt, hvorfor det blir slutt? Min samboers versjon er at vi har blitt enige om og ikke være sammen lenger og kommer på sikt til flytte fra hverandre. Burde jeg gå med på min samboers tanke om at bruddet er noe vi har blitt enige om over tid, for og skåne eventuell informasjon til og nå fram til våre barn etter hvert som de blir eldre? Samtidig har jeg et behov for og si det som det er, uten og pynte på det til venner og kjente, barna må selvfølgelig få den snille versjonen.. Jeg syns du skal si det som det er. Hun må stå for det hun har gjort. 8 2
Andro Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Det du sier til andre vil nå barna dine, med mindre du siler det til nære venner/familiemedlemmer som du har tillit til at ikke kommer til å si det videre. Du har et absolutt krav på å få betro deg til noen. Å gi deg beskjed om å kontrollere følelsene dine er en stygg hersketeknikk fra en partner som nettopp har agert emosjonelt. Du kan ikke kreve at hun kutter kontakten med noen, men du har all rett til å tenke, føle og si hva du mener om det. Dine følelser er like gyldige som hennes, og det er ikke dine handlinger som gjør at barna dine får to hjem å forholde seg til. Hun kan ikke legge skylden på deg for at dette ender her. Ta vare på deg selv, velg deg noen å være åpen til og ikke la deg manipulere til å lystre henne. Om du føler at du må få henne raskt ut av huset for å ta vare på deg selv, så er du i din fulle rett. Hun viser deg ingen respekt og hun latterliggjør responsen din på hennes overtramp. 9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Jeg var rasende på eksmannen min da det ble slutt. Han var utro, og hadde vært det i flere måneder. Fikk også høre at han hadde prøvd seg på flere andre før han fikk napp. Vår versjon var likevel at vi passet ikke lenger sammen. Vi skal samarbeide som foreldre, og for barnas skyld skal vi ikke svartmale hverandre! Det er mellom meg og han. Han klarer uansett å svartmale seg selv slik han holder på! Går visst opp og ned med nye dama. Og mye flørting på byn uten henne. Anonymkode: 62033...37e 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Herregud så vondt jeg fikk av deg nå.. For en fæl situasjon. Jeg syntes du er veldig storsinnet. Jeg hadde bedt hun flytte ut. Evt funnet en løsning der dere bodde en uke hver? Syntes du blir helt overkjørt her og du har lov til å forklare din versjon til familie og venner. Dette må hun ta på egen kappe og stå for det hun har gjort. Når det kommer til barna så kan det jo fortelles på en skikkelig måte der mamma nå ikke vil være kjæreste med pappa lenger. Og sånt skjer ofte. Men at dere er venner og skal samarbeide fint sammen. Men jo jeg hadde fortalt de rundt deg sannheten hvis du ønsker det. Håper det ordner seg for deg og at du kommer deg videre. Følelser kan man få for andre men da avslutter du det du har først. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 15951...e9d 4
Amistad Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Huff ... for en situasjon du står i der. Ikke bare med utroskapen men alt du lever igjennom på daglig basis. D u må fortelle dette og snakke med noen om dette. venner og familie. Du må ikke la henne tråkke deg enda mer ned i driten og fortsette med det daglig. Det holder nå. Selvfølgelig skal du tenke på barna, men uten en pappa som har det bra så merker de det. prøv få henne ut av huset. hun kan fint leie en hybel eller noe. sikkert ikke lenge før hun og den nye flytter sammen uansett. 3
Andro Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Amistad skrev (Akkurat nå): D u må fortelle dette og snakke med noen om dette. venner og familie. Du må ikke la henne tråkke deg enda mer ned i driten og fortsette med det daglig. Det holder nå. Selvfølgelig skal du tenke på barna, men uten en pappa som har det bra så merker de det. prøv få henne ut av huset. hun kan fint leie en hybel eller noe. sikkert ikke lenge før hun og den nye flytter sammen uansett. Enig i at du må finne noen å snakke med, og at det er like greit å få det fort overstått. Sannsynligvis så vil ikke det nye forholdet vare lenge, men du skal vurdere veldig nøye om du skal slippe henne til å skuffe deg flere ganger. Måten hun takler dette på forteller meg at hun føler seg berettiget til det. 1
Amistad Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Enig i at du må finne noen å snakke med, og at det er like greit å få det fort overstått. Sannsynligvis så vil ikke det nye forholdet vare lenge, men du skal vurdere veldig nøye om du skal slippe henne til å skuffe deg flere ganger. Måten hun takler dette på forteller meg at hun føler seg berettiget til det. japp man merker lett i innlegget til TS at hun er helt ferdig med ham, og klarer ikke å ta hensyn til hans følelser. Kaninene og sommerfuglene til han nye kommer helt i veien. Hvis det er huun som skal flytte ut er det bare å ta hva en finner midlertidig. har hun ikke noen nadre hun kan bo hos enn så lenge? leier dere nå? eier du eller dere? 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre. Og å rive opp hus og hjem i respons er helt galskap. Du kan jo si til ungene at mamma har ødelagt familien fordi hun ikke tålte at pappa har sex. Anonymkode: 8a74a...fd6
Enmanelskeråhate Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre. Og å rive opp hus og hjem i respons er helt galskap. Du kan jo si til ungene at mamma har ødelagt familien fordi hun ikke tålte at pappa har sex. Anonymkode: 8a74a...fd6 ??😂 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre. Og å rive opp hus og hjem i respons er helt galskap. Du kan jo si til ungene at mamma har ødelagt familien fordi hun ikke tålte at pappa har sex. Anonymkode: 8a74a...fd6 Herregud, er det muuuulig??? Anonymkode: 74f8e...149 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre... Anonymkode: 8a74a...fd6 Det er jo partneren som vil bestemmer over seksualiteten til ts ved å pule andre i skjul (muligens uten prevensjon også) samtidig med sex med ts, framfor å prate om hvordan de skal være kjærester framover. Løgn reagerer mange negativt på, selv om du kanskje synes det er helt greit. Anonymkode: 0f967...600 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre. Og å rive opp hus og hjem i respons er helt galskap. Du kan jo si til ungene at mamma har ødelagt familien fordi hun ikke tålte at pappa har sex. Anonymkode: 8a74a...fd6 Du burde snakke med partneren din. Om at du er utro og sinnt på henne for at hun ikke har sex med deg. Anonymkode: 6db22...c48 4
PM75 Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 got2go skrev (18 timer siden): Jeg syns du skal si det som det er. Hun må stå for det hun har gjort. Enig i dette så lenge du forteller kun til de nærmeste. Du skal ikke behøve å stå alene med sorgen over å bli tråkket på med utroskap og ufrivillig skilsmisse alene. Du trenger støttepersoner rundt deg for å komme gjennom dette på en god måte. 2
Hjelpsom Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 23 hours ago, Andro said: Det du sier til andre vil nå barna dine, med mindre du siler det til nære venner/familiemedlemmer som du har tillit til at ikke kommer til å si det videre. Du har et absolutt krav på å få betro deg til noen. Å gi deg beskjed om å kontrollere følelsene dine er en stygg hersketeknikk fra en partner som nettopp har agert emosjonelt. Du kan ikke kreve at hun kutter kontakten med noen, men du har all rett til å tenke, føle og si hva du mener om det. Dine følelser er like gyldige som hennes, og det er ikke dine handlinger som gjør at barna dine får to hjem å forholde seg til. Hun kan ikke legge skylden på deg for at dette ender her. Ta vare på deg selv, velg deg noen å være åpen til og ikke la deg manipulere til å lystre henne. Om du føler at du må få henne raskt ut av huset for å ta vare på deg selv, så er du i din fulle rett. Hun viser deg ingen respekt og hun latterliggjør responsen din på hennes overtramp. Denne støtter jeg til fulle. Hun står for sviket, da må hun ta konsekvensene også. Men tror det er en vanlig teknikk fra de som sviker, det blir lettere for dem selv når de kan fordele/flytte skyld over på andre parten. 5
Andro Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 Hjelpsom skrev (17 timer siden): Denne støtter jeg til fulle. Hun står for sviket, da må hun ta konsekvensene også. Men tror det er en vanlig teknikk fra de som sviker, det blir lettere for dem selv når de kan fordele/flytte skyld over på andre parten. Sant. En vanlig teknikk for manipulering; å klandre andre for å reagere på uretten som du selv begår. 3
SBB Skrevet 30. august 2023 Forfatter #18 Skrevet 30. august 2023 (endret) Amistad skrev (På 28.8.2023 den 1.55): japp man merker lett i innlegget til TS at hun er helt ferdig med ham, og klarer ikke å ta hensyn til hans følelser. Kaninene og sommerfuglene til han nye kommer helt i veien. Hvis det er huun som skal flytte ut er det bare å ta hva en finner midlertidig. har hun ikke noen nadre hun kan bo hos enn så lenge? leier dere nå? eier du eller dere? Ja, har også følelsen av det. Men som hun også sier har hun heller aldri følt på at forholdet vi har hatt ikke var bra. Så kom litt som lyn fra klar himmel. Hun hadde nok hatt noen og midlertidig flyttet inn hos. Men har ikke fortalt hva som egentlig har skjedd til noen, hvorfor det egentlig er slutt. Ligger nok mye i det med og opprettholde fasaden, versjonen med at vi fortsatt er gode venner og alt er ryddig og fint.. Vi eier hus sammen 50/50 Virker som hun har vært i en slags bolbe, Der ingen handling for konsekvens. Heller ikke tenkt på noen rundt seg. Gjennom mange år har jeg kjent henne som veldig samvittighetsfull, ærlig og til og stole på.. Men elsker oppmerksomhet fra andre menn. Det har jeg til tider hatt problemer med, men tenkt at sjalusi er mitt problem, og prøvd og late som ingenting. Har prøvd si til meg selv att jeg stoler 100% på at hun ikke drar ting for langt. Endret 30. august 2023 av SBB
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 11.33): Så du har med andre ord ødelagt hele familien og brutt opp fordi du ikke får lov å bestemme over seksualiteten til partneren din? At du selv ikke ønsker å ha sex eller intime relasjoner er opp til deg, men du kan ikke bestemme over hva partneren din gjør eller ikke gjør med andre. Og å rive opp hus og hjem i respons er helt galskap. Du kan jo si til ungene at mamma har ødelagt familien fordi hun ikke tålte at pappa har sex. Anonymkode: 8a74a...fd6 Når du leser hi om igjen og innser at du har byttet kjønnene, vil du også si at pappa har ødelagt familien fordi han ikke tålte at mamma har sex? Anonymkode: 38255...77c 3
Amistad Skrevet 31. august 2023 #20 Skrevet 31. august 2023 SBB skrev (På 30.8.2023 den 8.46): Ja, har også følelsen av det. Men som hun også sier har hun heller aldri følt på at forholdet vi har hatt ikke var bra. Så kom litt som lyn fra klar himmel. Hun hadde nok hatt noen og midlertidig flyttet inn hos. Men har ikke fortalt hva som egentlig har skjedd til noen, hvorfor det egentlig er slutt. Ligger nok mye i det med og opprettholde fasaden, versjonen med at vi fortsatt er gode venner og alt er ryddig og fint.. Vi eier hus sammen 50/50 Virker som hun har vært i en slags bolbe, Der ingen handling for konsekvens. Heller ikke tenkt på noen rundt seg. Gjennom mange år har jeg kjent henne som veldig samvittighetsfull, ærlig og til og stole på.. Men elsker oppmerksomhet fra andre menn. Det har jeg til tider hatt problemer med, men tenkt at sjalusi er mitt problem, og prøvd og late som ingenting. Har prøvd si til meg selv att jeg stoler 100% på at hun ikke drar ting for langt. Vet ikke hvor jeg skal begynne sånn egentlig. Det er altså deg det er synd på. Og kjedelig at barna må gå igjennom noe konsekvensene. Hvorfor driver å du å beskytter henne slik nå? Du virker å ha henne på en pidestall og bruker unnskyldninger som at det er det beste for barna. Drømmer du om å få henne tilbake og at dere skal få det en gang slik det var før? Det kommer ikke til å skje. Du må ( jeg vet det er vanskelig ) komme deg ut av boblen din, finne selvrespekten og ta livet tilbake. For deg og for barna. Først må du begynne å snakke med folk rundt deg om dette. Selv om det minner deg på at dere faktisk er ferdig. Så må folk få vite hva hun har gjort og hva konsekvensen er. Jeg vet ... at det enkleste for deg hadde vært om du våknet i morgen og alt var bare en drøm, og at fra nå av skal dere være ekte kjærester og stole 100 prosent på hverandre. Men det skjer ikke. Det er skit tungt, men du må sparke av deg tøfflene og slippe grepet hun har om deg. For det er stramt. Så må dere finne ut om en av dere kan sitte med huset, eller om det må selges, hva og hvordan skal dere fordele eiendeler etc. hvordan gjøre det med barn og samvær etc. Det er en lang vei å gå, men å stå låst inne i kjelleren å stange hodet i veggen hjelper ingen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå