Gå til innhold

Kjøpe bilett på toget,eller

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

må vi kjøpe den på forhånd?

Før kunne vi kjøpe billett på toget, men jeg vet ikke om det er forandret på det.

Noen som vet.

Togturen er i indre østland.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig billett kan du kjøpe på toget fortsatt. Men slike ting som sovekupé osv. vet jeg ikke. Jeg har i hvert fall kjørt fra Drammen til Oslo og fått kjøpt billett på toget, og den strekningen er vel utenfor "lokaltogområdet". Men hvorvidt du får betalt med kort er jeg ikke sikker på.

Hilsen Lille meg

Skrevet (endret)

Se på nsb.no kanskje? Vet ikke om de har sånne opplysninger der, men jeg vet at på en del tog er det obligatorisk plassreservering, det kommer vel an på hvor langt du skal og hva slags type tog du tar.

Endret av Virvel
Skrevet

De har fortsatt bill på toget i østfold. På de fleste steder kan en også betale med kort.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Tusen takk for svar.

På dette toget er det ikke obligatorisk plassreservering.

Vi skal inn i et annet fylke. Turen tar ca 1 time.

Vi går forbi minibank på tur til jernbanestasjonen i morgen, så vi kan ta ut penger da. I tillfelle de ikke tar kort.

Skrevet
Tusen takk for svar.

Vi går forbi minibank på tur til jernbanestasjonen i morgen, så vi kan ta ut penger da. I tillfelle de ikke tar kort.

Tror nok de tar kort ;)

Gjest kenneth
Skrevet
Tusen takk for svar.

Hvis det ikke er muligheter for å kjøpe på stasjonen er jo saken klar. Ellers synes jeg man burde kjøpe billett på forhånd. Hadde jeg vært konduktør, hadde jeg nok satt pris på at folk hadde tatt seg bryet med å kjøpe billett på forhånd.

Skrevet

1) Oslo-Drammen er en del av Stor-Oslo Lokalnettet, og da kan man i hvertfall kjøpe billett ombord.

2) Hos NSB generelt gjelder det at man må kjøpe billett på forhånd på strekninger der det er obligatorisk med plassreservasjon.

Skrevet

Har jo etterhvert begynt å komme praktiske billettautomater på stasjonene også. Der kan man betale med kort.

Men jeg sakl ikke garantere at disse automatene er i Østfold, de er i alle fall i Akershus.

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Hvis det ikke er muligheter for å kjøpe på stasjonen er jo saken klar. Ellers synes jeg man burde kjøpe billett på forhånd. Hadde jeg vært konduktør, hadde jeg nok satt pris på at folk hadde tatt seg bryet med å kjøpe billett på forhånd.

Her vi bor så kan vi få kjøpt det på narvesen. Men pga dårlig vær i går, så orket vi ikke ut for å kjøpe billetter. Ellers liker vi å ha de på foran.

Denne turen var ikke i Østfold området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...