AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Rydder opp i hus. Har funnet flere bæreposer med gamle regninger, innkassovarsler, brev fra sykehus, lønnslipper, vedtak fra nav etc. Har ikke mulighet til å brennes. Det er i store mengder at det vil ta evighet å rive av alt personlige opplysninger.. Hva gjør man med slikt? Anonymkode: bdfa0...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Du kan levere det til makulering, ville googlet det. Anonymkode: 6fddb...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 Om du legger det i en bøtte vann så blir det som pappmasje etter en liten stund. Du kan rive/blande/krølle og la det tørke etterpå uten at det er slitsomt. Anonymkode: b0310...f70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Del Skrevet 27. august 2023 Ville kjøpt en sånn, om du har denne butikken i nærheten. Akuleringsmaskin til 300 kr https://www.glapris.no/produkt/kapel-makuleringsmaskin/?gclid=Cj0KCQjw6KunBhDxARIsAKFUGs-B-eZoKpjxyU_xl18vPnuEQ7jrDZbXWkzYDoKSJvkdfqkCeW6ZTBUaAiOEEALw_wcB Anonymkode: 6eb19...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Del Skrevet 27. august 2023 Hvilken interesse skulle noen egentlig ha av disse papirene? Anonymkode: 28e24...5e6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Del Skrevet 27. august 2023 Ville bare fjernet navnet på dem og kaster i papirsøpla Anonymkode: a25b4...bae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #7 Del Skrevet 28. august 2023 River de opp i mindre biter og kaster i papirsøpla. Anonymkode: 98959...8bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #8 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilken interesse skulle noen egentlig ha av disse papirene? Anonymkode: 28e24...5e6 Det er respektløst å kaste andres personlige papirer åpenlyst, jeg hadde stusset skikkelig om jeg kom over det og jeg hadde mislikt sterkt å bli bretta ut i offentligheten! Er mest respekt det går på men det finns jo uælige folk som kan misbruke det. Så mitt forslag er å få tak i en makuleringsmaskin og vite at det er respektfullt behandla. Anonymkode: 3f43e...1fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Del Skrevet 28. august 2023 Du må sette deg ned med fyr i ovnen og kaste litt og litt dit. Har gjort det selv. Blir innmari mye aske, men men. går og an å kjøpe en makuleringsmaskin på Clas ohlson el.l og sette deg ned. Tar litt tid det og men det må man regne med. Den tar flere ark i gangen heldigvis. Anonymkode: 039bc...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må sette deg ned med fyr i ovnen og kaste litt og litt dit. Har gjort det selv. Blir innmari mye aske, men men. går og an å kjøpe en makuleringsmaskin på Clas ohlson el.l og sette deg ned. Tar litt tid det og men det må man regne med. Den tar flere ark i gangen heldigvis. Anonymkode: 039bc...43a Som du selv sier så blir det mye aske og det som er verre er at å brenne papir slik gir fare for pipebrann. Fordi de små brennende papirbitene flyr oppover og kan antenne sotet i pipa. Så det er ikke noe å anbefale. Anonymkode: 3f43e...1fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #11 Del Skrevet 28. august 2023 Ville tatt det til papirkontainer på returpunkt, el rett på gjenvinningsstasjonen, ikke privat papirsøppel. Anonymkode: 47612...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Del Skrevet 28. august 2023 Kjøp en makuleringsmaskin for papir. Tror min kostet en tusenlapp. Min tar kredittkort også, og makulerer dem i bittesmå biter. Kan skyve ned i en bunke ark pr gang, den tygger det i seg og lager konfetti av det. Alt av private papirer med opplysninger jeg ikke ønsker at andre skal se, makuleres der. Mener jeg leste en gang at papirer som er makulert til konfetti IKKE skal i containeren for papiravfall (husker ikke hvorfor), så det kaster jeg i restavfallet. Da blir det brent. Anonymkode: 8edb6...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Del Skrevet 28. august 2023 Papirmasje. Da jeg vokste opp var det typisk at det lå papirer og godgjorde seg i kjøkkenvasken etter at foreldrene mine hadde hatt storopprydding i alt av viktige papirer. Det lå ikke så lenge at det løste seg helt opp (det bruker man bøtte til), men nok til at det ble en solid klump som var ganske så uleselig. Anonymkode: f6ce6...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Del Skrevet 28. august 2023 Sjekk med renovasjonsselskapet der fu bor om de tilbyr makulering. Anonymkode: 7ac14...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Del Skrevet 28. august 2023 Du er ikke en viktig person. Du er irrelevant. Ingen bryr seg om deg, og ingen vil lese dine regninger. Anonymkode: e94be...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #16 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er ikke en viktig person. Du er irrelevant. Ingen bryr seg om deg, og ingen vil lese dine regninger. Anonymkode: e94be...aab Man trenger ikke å være en viktig person for å få personopplysningene sine stjålet. Anonymkode: 1a4d8...c1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Del Skrevet 28. august 2023 Brenne de i vedovnen eller bålpanne? Anonymkode: 8d5b2...fa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Brenne de i vedovnen eller bålpanne? Anonymkode: 8d5b2...fa9 Støtter denne. Hvis du ikke føler du kan brenne dem i vedovn / ikke har vedovn, så kan du muligens brenne i en grill eller bålpanne. Det har jeg gjort selv mange ganger... Anonymkode: 9f2d8...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå