Gå til innhold

Hvordan tolker jeg dette skokartet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foten til barnet er 13,3 cm betyr det at jeg skal kjøpe str 22, eller må jeg først legge til voksetillegg på ønsket lengde eks rundt 1,5 og derfor velge str 24?

Screenshot_2023-08-27-19-59-12-120_com.google.android_apps_docs.thumb.jpg.d2a17de855d2d764922baf9ac804bd34.jpg

Anonymkode: 350a0...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes str 24 høres veldig stort ut til en med fot på 13,3? Tror min har 14cm og bruker 22... Ikke noe voksetillegg da men plass til tærne :) (Joggesko/sommersko, ikke vintersko som kanskje bør ha plass til ullsokker og sånn) De minste bør ikke ha så mye voksetillegg det er jo bare ubehagelig for dem med for store sko de snubler i. Sjekk heller jevnlig at skoen passer. 

Anonymkode: d2214...359

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes str 24 høres veldig stort ut til en med fot på 13,3? Tror min har 14cm og bruker 22... Ikke noe voksetillegg da men plass til tærne :) (Joggesko/sommersko, ikke vintersko som kanskje bør ha plass til ullsokker og sånn) De minste bør ikke ha så mye voksetillegg det er jo bare ubehagelig for dem med for store sko de snubler i. Sjekk heller jevnlig at skoen passer. 

Men ulike merker varierer jo i forhold til hvor store de er i de gitte størrelsene.

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Men ulike merker varierer jo i forhold til hvor store de er i de gitte størrelsene.

Ja enig i det, men det er jo ikke 2-3 størrelser forskjell som regel? Sånn jeg tolker akkurat det skjema du har lagt ved i HI så skal ikke du legge på voksetillegg på størrelsen du måler deg frem til, de har allerede lagt det til sånn at om du måler 13,5 cm så mener det skjemaet at du skal kjøpe størrelse 23, som er neste linje over 13,5 cm :) Jeg ville nok vurdert 22 likevel siden det er 13,3 som jo er veldig nære 13,5 og fordi jeg synes 1,5 cm er for mye voksetillegg på de minste som akkurat har lært å gå/lærer å gå. Så da tenker jeg at om de har lagt på 1,5 cm og du også legger på 0,5 opp til str 23-linjen, så blir skoene alt for store.. 

Skrevet

Sorry nå ser jeg at du skrev at foten er 13,3 vet ikke hvor jeg fikk 13,5 fra 😄 Da tolker jeg teksten til skjema som at de mener du skal ha størrelse 22 :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sorry nå ser jeg at du skrev at foten er 13,3 vet ikke hvor jeg fikk 13,5 fra 😄 Da tolker jeg teksten til skjema som at de mener du skal ha størrelse 22 :)

Takk, da har de allerede lagt til voksetillegg, det gjør de ikke i andre skokart som jeg har sett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...