Gå til innhold

ESTA til USA. Hva skal man svare om sosiale medier? 🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man må oppgi info om alle sine insta, facebook og andre kontoer? Hva om man har privat konto på insta, må man gjøre den til «offentlig» slik at ambassaden ikke tror at man prøver å skjule noe? 

Anonymkode: 2c1ff...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Må man oppgi det? Jeg har ingenting og får sikkert problemer med å komme inn pga det? 

Skrevet
visp skrev (3 minutter siden):

Seriøst? Må man oppgi det? Jeg har ingenting og får sikkert problemer med å komme inn pga det? 

Ja, hørte at det var nye regler. Hvis du har ingenting, får du ingen problemer 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, hørte at det var nye regler. Hvis du har ingenting, får du ingen problemer 😀

Jeg vil faktisk tro de kan lage problemer pga det. Si at det er mistenkelig. Har blitt avvist av USA en gang før for endel år siden pga hvor fødelandet til foreldrene mine var (noe som var helt tilfeldig; de er norske). Har ikke prøvd igjen etter det. 

Skrevet

Kanke huske at det var et spørsmål, sist jeg søkte var i februar.

Anonymkode: da8ae...84d

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Jeg vil faktisk tro de kan lage problemer pga det. Si at det er mistenkelig. Har blitt avvist av USA en gang før for endel år siden pga hvor fødelandet til foreldrene mine var (noe som var helt tilfeldig; de er norske). Har ikke prøvd igjen etter det. 

Nei, jeg googlet det du spør om for en stund siden og mange skrev at «no social media - no problem». Man kan få problemer hvis man HAR det, men oppgir ikke 

Skrevet

Kanke huske at det var et spørsmål, sist jeg søkte var i februar.

Anonymkode: da8ae...84d

Rart. Jeg leste at disse reglene kom for et par-tre år siden 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg googlet det du spør om for en stund siden og mange skrev at «no social media - no problem». Man kan få problemer hvis man HAR det, men oppgir ikke 

Ok, det var bra å vite:)

Skrevet

Nei. Det er valgfritt å svare ut spørsmålene om sosiale medier.

Skrevet
sicario skrev (3 minutter siden):

Nei. Det er valgfritt å svare ut spørsmålene om sosiale medier.

Valgfritt og valgfritt…Velger man å ikke svare, kan man risikere å få et nei 

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er ett valgfritt spørsmål?

Du må ikke fylle ut med mindre de er market med * (stjerne)

Jeg fylte ikke ut. ESTA blir som oftest godkjent, med mindre du har bakgrunn fra ett land som USA ser på som sketchy, har rulleblad, eller er en stor influencer på internett som driver med OF. 

Anonymkode: a64fe...436

Skrevet

Valgfritt og valgfritt…Velger man å ikke svare, kan man risikere å få et nei 

Du får ikke nei fordi du ikke linker dine sosiale medier.

Fikk visum (esta) senest for 4 dager siden. 

Større mulighet for at du må returnere fra flyplassen pga andre forhold en at du ikke får godkjent esta pga sosiale medier.

Ja. Jeg har selv blitt nektet innreise videre fra flyplassen av andre årsaker, selvom jeg hadde esta i orden.

ESTA betyr egentlig «velkommen til USA, så fremt det ikke er ting vi ikke liker når du kommer hit. Da kan og vil vi returnere deg».

Anonymkode: 9dfe7...de2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fylte ikke ut. ESTA blir som oftest godkjent, med mindre du har bakgrunn fra ett land som USA ser på som sketchy, har rulleblad, eller er en stor influencer på internett som driver med OF. 

Mener du at de ikke blir mistenksomme hvis man ignorerer slike valgfrie spørsmål? 

Skrevet

Du får ikke nei fordi du ikke linker dine sosiale medier.

Fikk visum (esta) senest for 4 dager siden. 

Større mulighet for at du må returnere fra flyplassen pga andre forhold en at du ikke får godkjent esta pga sosiale medier.

Ja. Jeg har selv blitt nektet innreise videre fra flyplassen av andre årsaker, selvom jeg hadde esta i orden.

ESTA betyr egentlig «velkommen til USA, så fremt det ikke er ting vi ikke liker når du kommer hit. Da kan og vil vi returnere deg».

Anonymkode: 9dfe7...de2

Nektet hvorfor, hvis du kan fortelle…? 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen vil reise dit uansett.

Anonymkode: 90a65...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det sånn at man må oppgi info om alle sine insta, facebook og andre kontoer? Hva om man har privat konto på insta, må man gjøre den til «offentlig» slik at ambassaden ikke tror at man prøver å skjule noe? 

Nei. Slapp av. Du kan og lyve på spørsmålene. Jeg har rulleblad pga narkotika bestittelse. Sa bare nei på det spm, aldri blitt stoppet. Har vært og mellomlandet i USA utallige ganger. 

Anonymkode: 6968f...27d

Skrevet

Nei. Slapp av. Du kan og lyve på spørsmålene. Jeg har rulleblad pga narkotika bestittelse. Sa bare nei på det spm, aldri blitt stoppet. Har vært og mellomlandet i USA utallige ganger. 

Anonymkode: 6968f...27d

At du tør! 
Reise til USA koster «litt», så jeg gidder ikke å lyve om noe og risikere å bli sendt tilbake 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det med rulleblad er myte. Land utleverer IKKE så privat info til andre land. Og hvertfall ikke uten din samtykke. Jeg har rulleblad og har vært i USA 2 ganger. En landing i New York og en i Miami.  Det er bare å si nei på det spm. 

Det de hadde problem med i New York var p-piller i lommeboka og de mente jeg hadde falskt pass av alle ting… Måtte på bakrommet å kle meg naken, men slapp inn. Uten p-piller så klart 😂

Endret av Mamajune11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At du tør! 
Reise til USA koster «litt», så jeg gidder ikke å lyve om noe og risikere å bli sendt tilbake 

Land kan ikke utlevere info om ditt rulleblad til andre land. Ferdig snakka. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilke land er sketchy, btw? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...