Gå til innhold

Vallergan/alimemazin som angstdempende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

har fått utskrevet alimemazin som sovemedisin og googlet medisinen. Har ikke forsøkt å bruke den enda selv. Så at i noen tilfeller brukes de mot angst/uro forbundet med å slutte med rusmidler? Noen som har brukt dem i denne forbindelsen? Hvilken dose? Hjalp det noe?

Noen andre erfaringer med bruk av alimemazin? Uansett som sovemedisin eller annet. ? 

Anonymkode: 63a9d...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, 

har fått utskrevet alimemazin som sovemedisin og googlet medisinen. Har ikke forsøkt å bruke den enda selv. Så at i noen tilfeller brukes de mot angst/uro forbundet med å slutte med rusmidler? Noen som har brukt dem i denne forbindelsen? Hvilken dose? Hjalp det noe?

Noen andre erfaringer med bruk av alimemazin? Uansett som sovemedisin eller annet. ? 

Ja har prøvd de som sovemedisin og brukt de i en periode med null søvn. Da hjalp de litt. Du blir døsig og rolig. Men jeg får så sykt hangover av dem så jeg orket ikke bruke de. Blir svimmel, kvalm og søvnig dagen etter.

Anonymkode: f46dd...f84

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, 

Jeg bruker den som sovemedisin. Brukte vallergran tidligere, men den er ikke lenger i salg. Alimemazin skal ha samme virkestoff. Jeg tar for tiden tre, men for de fleste skal en være nok. Merker ingen akutt effekt, men sovner lettere inn. 

Anonymkode: d2a76...1c6

Skrevet

Brukte den som sovemedisin, den virket bra for meg. Men den må tas minst 12 timer før du skal stå opp. Hvis du står opp kl 07, må du ta den kl 19. Ellers kan du få hang-over. 

Anonymkode: a001f...156

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Brukte den som sovemedisin, den virket bra for meg. Men den må tas minst 12 timer før du skal stå opp. Hvis du står opp kl 07, må du ta den kl 19. Ellers kan du få hang-over. 

Den har ikke stor effekt mot uro, min erfaring da. 

• Liker 1
Skrevet

Gir det til tolvåringen i perioder der han har mye angst, og melatoninen han vanligvis tar ikke hjelper. Han får da til å sove, men sover lenge dagen etter, og er veldig trøtt. Nytteløst å bruke når han har skole eller idrett på morgenen, så brukes bare i helger/ferier når vi ikke har planer, eventuelt hvis han virkelig trenger å sove pga mange søvnløse netter.

Anonymkode: b4460...494

• Hjerte 1
Skrevet

Medisiner kan brukes på ulike områder, selv om det ikke er samme «sykdommen» medisin mot epilepsi er samme medisinen de gir til de som har bipolar lidelse f eks. Antidepressive kan hjelpe på folk med høyt blodtrykk. Så samme medisiner kan brukes på ulike plager. 

Anonymkode: 1811f...c36

Skrevet

Tar en halv av og til. Det blir ti mg. Tar jeg en hel får jeg hangover. 

Anonymkode: 516ae...eb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar en halv av og til. Det blir ti mg. Tar jeg en hel får jeg hangover. 

Må bruke saks for å dele dem. 

Skrevet

Bare sånn generelt, legemidler uten delestrek skal oftest ikke deles, felleskatalogen vil si noe om hvordan legemiddelet skal inntaes, det står foreks "skal svelges hele". Så har man også delelisten, den kan sjekkes. Noen ganger er det alikevel greit. Jeg vet ikke innholdet i alimemazin kapslene, men sjekk med apoteket før man deler medisiner selv. Noen ganger kan man faktisk ikke, andre ganger er det greit. (Noen ganger er det greit med ganske strenge regler.) 

Anonymkode: 878be...d61

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må bruke saks for å dele dem. 

Kapsler kan ikke deles. 

Anonymkode: dcfaf...5ab

• Liker 1
Skrevet

Bruker det mot søvn. Får en dypere søvn av det hvis jeg sovner. 

Atarax er vel den man bruker for å dempe angst av gamle allergirabletter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kapsler kan ikke deles. 

De virker selv om jeg klipper de i to. Noen ganger blir det pulver og da væter jeg fingeren og tar i munnen. Hva er galt? Skal jeg ta en hel og få hangover? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De virker selv om jeg klipper de i to. Noen ganger blir det pulver og da væter jeg fingeren og tar i munnen. Hva er galt? Skal jeg ta en hel og få hangover? 

Jeg deler dem også, ikke bry deg om de svarene som ikke skjønner. 

Anonymkode: 5e365...e37

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt vallergan både mot angst og søvnproblemer.

Jeg ble pissefjern, er ikke uten grunn det ble kalt apedop før..

Fikk også dårlig søvn,med masse mareritt.

Så jeg anbefaler de ikke til noen med mye angst.

• 8 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 18.50):

Hei, 

Jeg har dråper til å sove på, men tar også om jeg sliter med angsten. Da mindre doser. 

Skrevet

Jeg har i hvert fall ikke blitt bedre fra min ruslidelse selv om jeg tar hver dag. 

Funker derimot bra mot søvn for meg. Blir ikke spesielt hangover heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...