Gå til innhold

Halvfabrikata og å regne ut kalorier, umulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemmelaget mat er best blablabla, noen ganger får man lyst på drittmat, sånn er det bare. 

Toro Lasagne, hvordan regne ut kalorier i det? 
For per porsjon 300g på 525 kcal. 4 porsjoner i pakningen, 2100 kcal for hele pakningen. 
Det høres enkelt og greit ut, men spørsmålet er, hva er det de har i den beregningen egentlig? Bare pakningens innhold som i saus og pastaplater? også er kjøttdeig, melk og ost utenom? 

Må man da først regne ut kaloriene for kjøttdeig, melk og ost + 2100 kcal, også bruke summen av det for å regne seg frem til kalorier per gram? 

Anonymkode: 1ba88...7a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bak på pakka står det som regel kalorier for ferdig tilberedt produkt med kjøttdeig og ost.

Det gjør det f.eks på Bali kyllinggryte .

Anonymkode: 5e90b...331

Skrevet

Jeg spiser mest mat fra bunnen, men syns det er mye lettere å regne ut kalorier når jeg bruker halvfabrikata. Da er det jo bare å veie opp porsjonen din til passe str. 

Anonymkode: 3a4c5...fa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 18.32):

Må man da først regne ut kaloriene for kjøttdeig, melk og ost + 2100 kcal, også bruke summen av det for å regne seg frem til kalorier per gram? 

Jeg pleier å veie pastaplater, melk, kjøttdeig, ost for seg selv, og deretter legge noen hundre kalorier for pulveret/krydderet i pakken. 

Anonymkode: 589b4...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...