Gå til innhold

Uteliv jukser på antall folk ute

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest i avisen om at det er mye juks i utelivsbransjen og det jeg vil skrive om er vel av den mindre alvorlige sorten, men allikevel irriterende. Har opplevd at en bar ofte jukser med at det er "mye folk" på live oversikt på antall folk som er der. Noen ganger kan de også skrive "veldig travelt". Når man så kommer dit er det nesten tomt. 

Det virker som om de gjør det for å trekke mer folk dit. Og ja det er vel så enkelt at man kan gå en annet sted, men jeg liker meg best der så er ikke så aktuelt. Vet jo at det kan svinge med folk og plutselig kan mange gå, om man er en gruppe. Men har sjekka akkurat når jeg går inn og da står det "veldig fullt". Så om de ikke har en hemmelig gang som folk går ut så stemmer ikke dette. 

jeg går ofte ut alene og siden dette er i Oslo føler jeg meg ikke trygg på andre plasser. Så da blir det heller at jeg går hjem, er ikke noe pub til pub person. Har de virkelig lov til dette? Ja vet det er et ikke problem, men for meg og sikkert andre og er det irriterende. Er kjedlig og være på pub når det kun er noen få der......

Hva synes dere?

Anonymkode: c9473...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du en sitter med teller og melder inn på oversikten på f.eks google? Det er et utgangspunkt. Som med bussene de også har oversikt nå over om det er mye eller lite folk på bussen men bussjåføren sitter jo ikke å teller passasjerer og lager logistikk ut av det.. Når jeg jobbet i utelivsbransjen og en googlet plassen kom det opp tider hvor vi hadde mer og mindre kunder men det var jo aldri noe vi satt å styrte😅 Er det det du tror ts? Alle bedrifter har dette fra kiwi til utesteder og ferjer men en sitter jo ikke med skjema over slikt.

Anonymkode: c7334...f64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du finner denne oversikten ts? Er det når du Googler utesteder? I så tilfelle er det ikke utestedet som skriver noe om hvor travelt det er, det er Google selv 

Så viss du googler et utested eller en butikk og du får opp hvor travelt det er eller når på døgnet eller uken det er mest travelt så er dette noe Google selv har hentet informasjon om og således lager en oversikt over og har absolutt null å gjøre med et bestemt utested og hva de skriver "for å lokke deg som kunde" å gjøre 

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo i oslo så. der kan man google og se om det er lite eller mye folk. Hvordan de får den informasjonen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo i oslo så. der kan man google og se om det er lite eller mye folk. Hvordan de får den informasjonen vet jeg ikke.

Det er ikke utestedene som styrer den oversikten, det er det Google som gjør.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Det er ikke utestedene som styrer den oversikten, det er det Google som gjør.

så google svever over å titter inn da, ha ha........en,to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg linket til det ovenfor...

"Slik beregner vi hvor travelt det er i området

For å beregne det samlede travelhetsnivået i et område kombinerer vi sanntidstrender fra for eksempel parker, kafeer, butikker og restauranter i dette området. Disse trendene indikerer hvor travelt området vanligvis er – og når området er nære ved å være på sitt travleste, fremhever vi det som et «Travelt område» på Google Maps. Av hensyn til personvern beregner ikke systemene våre travelhetsnivå i boliger, som hus eller leiligheter.

For å fastslå ventetider, populære tidspunkter og gjennomsnittlig besøkstid bruker Google samlede og anonymiserte data fra brukere som har valgt å slå på Google posisjonslogg, som er slått av som standard. Det vises ventetider, populære tidspunkter og gjennomsnittlig besøkstid for en bedrift hvis tilstrekkelig mange slike brukere har tatt turen innom bedriften. Du kan ikke legge til denne informasjonen manuelt, og den vises bare hvis Google har tilstrekkelig med besøksdata om bedriften."

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at omtrent alle android-telefoner som bruker Googles tjenester har gitt tillatelse til at google kan se hvor de er, via lokasjonstjenestene sine, ikke sant?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Du er klar over at omtrent alle android-telefoner som bruker Googles tjenester har gitt tillatelse til at google kan se hvor de er, via lokasjonstjenestene sine, ikke sant?

oki oki case closed. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et utested og vi har teller ja, men det er for å ha noenlunde kontroll på hvor mange som er i lokalet med tanke på brannforskrifter osv... vi melder det jo ikke inn til noen som helst, det er for vår egen del.

Anonymkode: 6214c...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...