Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym1x1
Skrevet

Den 8 februar 2023 fant jeg og kjæresten min hverandre over nettet, hun slet med anemi i mange måneder, ca 4 å en halv måned, hun er frisk fra den. Nå er hun innlagt for behandling av sin ptsd, hun har vært innlagt i 33 dager nå. Av og til går det veker før jeg hører fra henne, maks har vært 22 dager. Jeg hørte fra henne sist i går kveld, etter ei veke, hun er fremdeles innlagt. Jeg vet at hun er en genuin person og det går ann å stole på henne. Vi savner hverandre hver dag, det er vondt med savn men ikke bare vondt. Det er mest vondt om helger, høytider og ferietider.

Mine spørsmål er: Hvor lenge er man innlagt? 2 måneder eller et halvt år?

Har dere noen tips om hvordan håndtere savnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om man er innlagt så har man jo tilgang til telefon, til å med på lukket avdeling.

• Liker 3
Skrevet

Hm. Er man innlagt for ptsd og for så lang tid ? Synes dette høres ut som noe annet. Psykose evt.

Anonymkode: 627fd...132

• Liker 2
Gjest Anonym1x1
Skrevet
Ryzorman skrev (20 minutter siden):

Selv om man er innlagt så har man jo tilgang til telefon, til å med på lukket avdeling.

Joda men det er noen ganger hun ikke har telefon på grunn av at hun har mye i hodet.

Gjest Anonym1x1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hm. Er man innlagt for ptsd og for så lang tid ? Synes dette høres ut som noe annet. Psykose evt.

Anonymkode: 627fd...132

Hun har PTSD og psykoser. Samtidig utredes hun for eventuelt andre ting, kan være hun har mild schitzofreni men det vet dem ikke enda.

Skrevet

Her ville jeg anbefalt deg å trekke deg tilbake.

Dette kan føre til mere problemer for deg til slutt, trust me.

Anonymkode: b4ac3...c79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonym1x1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her ville jeg anbefalt deg å trekke deg tilbake.

Dette kan føre til mere problemer for deg til slutt, trust me.

Trekke meg tilbake hvorfor?

Hvilke problemer mener du?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym1x1 said:

Trekke meg tilbake hvorfor?

Hvilke problemer mener du?

Personen du er ilag med blir aldri frisk, og kommer alltid til å ha traumer og problemer med seg selv for resten av livet.

Kjenner mange med det, og dem sliter så mye at dem aldri klarer å ta vare på mennesket dem er sammen med pågrunn av diverse problemer dem har hatt i sin barndom, og livet osv.

Snakker ikke ned om dem, men dem sliter såpass mye at dem aldri kommer til å klare å ta vare på en annen person samtidig.

Du må tenke.. For at en person skal ta vare på deg, så må personen være i stand til å takle seg selv også.

Tror du at hun kommer til å klare å takle sine problemer uten å la det gå utover din helse og velvære?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonym1x1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Personen du er ilag med blir aldri frisk, og kommer alltid til å ha traumer og problemer med seg selv for resten av livet.

Kjenner mange med det, og dem sliter så mye at dem aldri klarer å ta vare på mennesket dem er sammen med pågrunn av diverse problemer dem har hatt i sin barndom, og livet osv.

Snakker ikke ned om dem, men dem sliter såpass mye at dem aldri kommer til å klare å ta vare på en annen person samtidig.

Du må tenke.. For at en person skal ta vare på deg, så må personen være i stand til å takle seg selv også.

Tror du at hun kommer til å klare å takle sine problemer uten å la det gå utover din helse og velvære?

Du vet ikke nok om denne personen til å konkludere med at hun blir aldri frisk. Traumer kommer nok alltid til en viss grad å være med i livet. Det hun har på sin side er at hun har innsett at hun trenger hjelp å at hun tar i mot all hjelp hun får tidlig, som hun holder på med nå. Jeg vet korleis det er å slite selv men det går bra med meg. Ja, med behandling så kommer hun til å takle sine problemer. Bare fordi ting er / kan bli vanskelig så betyr det ikke at man burde forlate.

Skrevet
27 minutter siden, Guest Anonym1x1 said:

Du vet ikke nok om denne personen til å konkludere med at hun blir aldri frisk. Traumer kommer nok alltid til en viss grad å være med i livet. Det hun har på sin side er at hun har innsett at hun trenger hjelp å at hun tar i mot all hjelp hun får tidlig, som hun holder på med nå. Jeg vet korleis det er å slite selv men det går bra med meg. Ja, med behandling så kommer hun til å takle sine problemer. Bare fordi ting er / kan bli vanskelig så betyr det ikke at man burde forlate.

Du har nu så vidt kjent henne et halvt år, og jeg kan garantere deg at denne personen ikke har fortalt deg halvparten av hva hun sliter med. 

Dette er nok et ekstremt tungt emnte for henne, og det skal mye til for at en person som sliter med PTSD klarer å åpne seg for en person dem nesten ikke kjenner.

Personen blir nok sikkert å forlate deg snart,  for og heller prøve å fikse opp i seg selv. 

Jeg sier ikke dette før å være en ass.. Men de fleste som sliter med PTSD og får hjelp blir nok å prioritere seg selv å prøve å fikse seg selv singel en å fortsette et forhold som krever sitt.

Skrevet

Har du ikke vært på besøk hos henne eller hun har hatt permisjon?

Anonymkode: be24f...899

• Liker 1
Skrevet

Dette kan nok hun svare bedre på enn vi på KG. Hun kan høre med behandleren sin om hvor lenge det er tenkelig at hun skal være innlagt. Det kan være lenge, men det er ikke nødvendigvis det.

Men i tillegg kan du jo besøke henne og hvis hun ikke er på tvang kan hun få permisjon til å møte deg, også overnatting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...