AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Jeg er drittlei forkjøla barn som alltid hoster litt eller mye, nesen som renner og at de omtrent aldri er uten dette. Er så lei av å alltid høre på disse hostelydene. Har snakket med mødre som ikke engang legger merke til at datteren alltid hoster litt, eller at sønnen omtrent alltid er litt snørrete. Jeg propper de full av sunn mat og vitaminer, varme klær og sko men slipper ikke unna virus. Anonymkode: e6feb...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Sånt sitter i. Våre koster omtrent hele vinterhalvåret. De skal også være mye syk med forkjølelser o.l første leveårene, det er dette som gjør immunforsvaret sterkere. Hadde vært mer bekymret dersom de aldri var syke. Blir bedre et par år etter skolestart Anonymkode: 54711...08c
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Stenge ute? Drittlei av å høre på hostingen? Litt av et fokus. Anonymkode: e9b97...5cc 2
GammelKaktus Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Jeg reagerer ikke på slike lyder, verken på mitt eget barn eller andre sine, lydene bare er der. Om det er lyder fra leker, hosting eller andre lyder fra barn så reagerer jeg ikke negativt på det, blir bare en del av rommet liksom. Nå har ikke jeg hatt barn som har vært mye sykt men har aldri blitt irritert over hostelyder eller andre lyder når en er syk, for jo bare vondt av de når de ikke er i toppform. Egentlig få lyder som irriterer meg når jeg tenker over det. Kjenner litt irritasjon når voksne folk sitter å glor på mobilen sin på bussen med stereolyd på og boring i betong men sånn ellers så er det lite lyder som irriterer meg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Jeg reagerer ikke på slike lyder, verken på mitt eget barn eller andre sine, lydene bare er der. Om det er lyder fra leker, hosting eller andre lyder fra barn så reagerer jeg ikke negativt på det, blir bare en del av rommet liksom. Nå har ikke jeg hatt barn som har vært mye sykt men har aldri blitt irritert over hostelyder eller andre lyder når en er syk, for jo bare vondt av de når de ikke er i toppform. Egentlig få lyder som irriterer meg når jeg tenker over det. Kjenner litt irritasjon når voksne folk sitter å glor på mobilen sin på bussen med stereolyd på og boring i betong men sånn ellers så er det lite lyder som irriterer meg. Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Om barn - eller voksne - hoster mer enn 2-3 uker etter at de er ellers fysisk friske: ta grep. Det er for øvrig ikke etisk eller moralsk ålreit å velge å oppleve hosten, snufsingen eller andre tegn på smerte og ubehag «irriterende», ts. Du burde ikke føle slike ting om ubehag hos mennesker du forventes elske. Og å nevne det høyt - selv for nære slekt og venner - er ikke forenelig med videre bekjentskap. Så steg 1: oppsøk din legen der du kan snakke om avvikende følelser. Jeg gjentar: irritasjon er aldri en ok respons på ubehag. Ta det at dette er din respons på alvor før det går utover barnas beste mer enn det alt gjør. (For det gjør det og det vil det gjøre). Anonymkode: 78d07...ca6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb Ingen bryr seg, ts, fordi ubehaget til den som hoster helt åpenbart er skyhøyt mye verre. Noe du forventes forstå. Det blir som å klage over at partner eller barn vekker deg med å stønne i smerte hver natt - ingen bryr seg om deg og din helt ubetydelige ulempe. Anonymkode: 78d07...ca6 1
GammelKaktus Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb Har du hatt slik hoste selv? Jeg har hatt det når jeg var barn, hostet i ukevis etter jeg var forkjølet, den hosten er helt jævlig for en person og det er den som har det. Får mer vondt i meg enn noe annet når jeg hører barn med den hosten. Og som noen andre sa hvis dette er noe som pågår i uker og måneder så må du jo skaffe barna hjelp. 1
AprilLudgate Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb Har du misofoni? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Har du misofoni? Ja for skarpe lyder Ts Anonymkode: e6feb...4bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Har du hatt slik hoste selv? Jeg har hatt det når jeg var barn, hostet i ukevis etter jeg var forkjølet, den hosten er helt jævlig for en person og det er den som har det. Får mer vondt i meg enn noe annet når jeg hører barn med den hosten. Og som noen andre sa hvis dette er noe som pågår i uker og måneder så må du jo skaffe barna hjelp. Jeg tenker på litt sånn løs hoste som kommer et par ganger i timen eller sjeldnere men som aldri går bort. Barnet har vært hos øre-nese-hals lege uten å bli bra. Ts Anonymkode: e6feb...4bb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er drittlei forkjøla barn som alltid hoster litt eller mye, nesen som renner og at de omtrent aldri er uten dette. Er så lei av å alltid høre på disse hostelydene. Har snakket med mødre som ikke engang legger merke til at datteren alltid hoster litt, eller at sønnen omtrent alltid er litt snørrete. Jeg propper de full av sunn mat og vitaminer, varme klær og sko men slipper ikke unna virus. Anonymkode: e6feb...4bb Hva er din definisjon på sunn mat? Vi er nesten aldri sjuke, litt småforkjøla noen dager i året kanskje, og jeg opplever stadig at folk mener de spiser sunt mens jeg mener de spiser crap. Anonymkode: 3d055...09a 1
Mt3 Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb Eh, nei. Å hoste i uker og måneder, det er slitsomt. Om det er slim som skal opp, gi slimløsende hostesaft og smør halsgrop og brystkassen med mentolatum salve. Er det tørrhoste så dra til lege og få resept på en liten flaske med cosylan. Bruker du mye parfymerte produkter til husvask, klesvask, kroppsvask og hårvask, samt kremer, duftlys, parfyme.... ? I såfall vil jeg anbefale å gå over til parfymefrie produkter en god stund, var selv mye syk og snufs som barn det gikk over når jeg flyttet på hybel og brukte mest mulig parfymefrie produkter. Trenger absolutt ikke være allergi, men at de pga mange tette forkjølelser har blitt mer sensitiv for parfyme for en stund. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 Jeg er heller ikke så var på lyder, og trenger ikke å bruke energi på å stenge ute lyden av snørr og hoste. Det er verst når et av barna hoster veldig om natten, men det er mer fordi jeg får så vondt av dem enn at lyden plager meg. Man er nok ganske ulike når det kommer til sensitivitet for lyd. Anonymkode: d43e3...eb2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 Hvordan tror du det er for de som faktisk hoster? Det er slitsomt, det! Jeg har selv hatt sterk hoste i en måned etter korona. Jeg ble helt øm i siden og sår i halsen av det. Det er mye verre enn lyden. Jeg fant en hostesaft til slutt som lindret. Hvis det ikke virker på dine barn, så få dem til legen 🧡 Anonymkode: 8207e...9ec
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #16 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sånt sitter i. Våre koster omtrent hele vinterhalvåret. De skal også være mye syk med forkjølelser o.l første leveårene, det er dette som gjør immunforsvaret sterkere. Hadde vært mer bekymret dersom de aldri var syke. Blir bedre et par år etter skolestart Anonymkode: 54711...08c Er det virkelig sant? Jeg var svært lite syk som barn og er det enda. Har en på 1,5 år som enda ikke har vært syk eller forkjølet/hostet, er ikke det bra altså? Anonymkode: 3d2df...bcf
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det virkelig sant? Jeg var svært lite syk som barn og er det enda. Har en på 1,5 år som enda ikke har vært syk eller forkjølet/hostet, er ikke det bra altså? Anonymkode: 3d2df...bcf Nei, det er ikke sant. Man skal smittes/eksponeres mye for ulike bakterier/virus de første leveårene, men dersom immunforsvaret gjør jobben sin blir man ikke syk av den grunn. Våre barn har knapt vært syke, men jeg ammet de lenge (ca 4 år) og de spiste næringsrik mat og ikke pulvergrøt, brødskiver og sukkerbefengt søppel som de fleste unger jeg ser. Anonymkode: 3d055...09a 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Å konstant høre på hosting er utrolig slitsomt, iallefall når det går over uker og månedsvis Ts Anonymkode: e6feb...4bb Det er utrolig slitsomt når man selv hoster til krampa tar en i månedsvis, men at andre hoster tenker jeg knapt nok over i det hele tatt. Anonymkode: 58b73...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå