Gå til innhold

Til dere som har delt omsorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mannens barn annenhver helg og en dag i uka. Nå har jeg fått muligheten til å dra på en veldig givende jobbreise og mannen og fellesbarnet kan være med (pga barnet er bare knappe et år). Det er snakk om ca fire uker. Det er for lenge for stebarnet å være borte fra mor så lenge, så vi kan ikke ta det med hele tiden heller. Men, hvordan ville dere som mødre tenkt at det var best å legge opp dette? Å ha ekstra mye samvær før og etter? Å ta med barnet halvparten av tiden (dog 16t flyreise hver vei…)? Jeg har veldig lyst til å få til dette tilbudet, men det må jo selvsagt godkjennes av mor også, så vil legge det frem på best mulig måte…

Anonymkode: eabf0...439

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor vil mest sannsynlig gjøre alt i sin makt for å spolere denne turen.

Anonymkode: 6eab2...729

• Liker 2
Skrevet

Ta med mor på råd om det er mulig. 

Personlig ville jeg bare ha tatt den perioden selv og gått tilbake til vanlig samvær etterpå. 4 uker er da virkelig ikke all verden. 

Anonymkode: 73b37...b03

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta med mor på råd om det er mulig. 

Personlig ville jeg bare ha tatt den perioden selv og gått tilbake til vanlig samvær etterpå. 4 uker er da virkelig ikke all verden. 

Anonymkode: 73b37...b03

Jepp. Jeg ville bedt mannen legge det frem for mor og tatt det derfra. 
Som mor hadde jeg ikke sendt fra meg barnet i fire uker, men jeg hadde selvsagt akseptert at Pappaen dro på jobbreise og dermed droppet samvær.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Som mor ville jeg bare tatt de 4 ukene selv, og så gått tilbake til normalen etterpå. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gammelt bonusbarnet er. Det er vel kanskje nokså avgjørende for hvor lenge hen kan være borte fra en av foreldrene.

Her må bioforeldrene ta en prat, og bli enige

Anonymkode: ce70f...478

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du sier ikke noe om hvor gammelt bonusbarnet er. Det er vel kanskje nokså avgjørende for hvor lenge hen kan være borte fra en av foreldrene.

Foreldrene, ja. 

• Liker 3
Skrevet

Vi har delt omsorg ( 50/50.) 4 uker er jo ingenting, når jeg begynte å lese antok jeg det skulle være snakk om 1 år feks. Dette hadde ikke vært noe problem i det hele tatt. Hadde bare hatt barnet hos meg de ukene, og dersom det hadde passet for far kunne han hatt barnet litt lenger i forkant eller etterkant hvis det passet. Med mindre mor har en reisejobb el som gjør dette veldig vanskelig kan jeg ikke se for meg at noen har noe problem her. 

Anonymkode: 04089...36e

• Nyttig 1
Skrevet

Hva slags forhold har mannen til moren? Er det et ok samarbeid? 

Anonymkode: 9195f...36e

Skrevet

Det burde da ikke være noe problem. Jeg hadde mer enn gjerne tatt ansvar for barnet i fire uker hvis barnefar ville på tur. Synes det er rart hvis hun gjør seg vanskelig over noe sånt. 

Anonymkode: a7e5d...405

Skrevet

Ville sendt en melding til mor å skrevet det samme som du startet tråden med. Jeg ville slitt som mamma selv med å sendt vekk ettåringen lenge. Mor er jo den primære omsorgspersonen med ordningen de idag har, da er det nok kanskje vanskelig for barnet å være vekk fra henne over lang tid. Men hadde virkelig satt pris på at bonus mammaen til barnet mitt hadde hatt lyst til å ta med barnet mitt også og vist engasjement. Hva som er rett og galt i deres situasjon kan ingen av oss her svare på, for det er dere som kjenner barnet og vet hva som er riktig i deres situasjon :)

Skrevet

Jeg ville tatt en samtale dere voksne sammen med mor for å høre hva hun tenker. Men ville tatt den samtalen muntlig som en gruppe. 

Det mest praktiske ville nok gjerne vært å ha samvær rett dør avreise, også reist dere 3. Ville gjerne prøvd å hatt samvær helgen før avreise. 

Hvordan det ville vært å hatt barnet med på deler av turen kommer nok litt ann på barnets alder. 

Det er jo ikke en ferie det er snakk om men en jobbmulighet. 

Anonymkode: c71e0...199

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du problemer med leseforståelsen?

Anonymkode: 4d0c6...dc9

Skrevet

Nå er jeg far og mener dette barnet er altfor ungt til å være borte fra mor så lenge.

Det vil nok også kreve en kontakt med far underveis så han ikke blir glemt og vi har elektronisk kommunikasjon til dette.

Mulig far må ha en tilvenningsperiode med barnet i etterkant.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du problemer med leseforståelsen?

Anonymkode: 4d0c6...dc9

Det er du som misforstår. Det er mitt og mannen sitt barn som snart er 1 år, derfor må han være med (og kan følgelig ikke ha samvær med sitt særkullsbarn). Dette barnet er 5. 

Skrevet
Flintis skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg far og mener dette barnet er altfor ungt til å være borte fra mor så lenge.

Det vil nok også kreve en kontakt med far underveis så han ikke blir glemt og vi har elektronisk kommunikasjon til dette.

Mulig far må ha en tilvenningsperiode med barnet i etterkant.

Du også misforstår. Det er meg og mannen sitt barn som er ett år, det er derfor begge må følge meg dersom jeg takker ja til utenlandsoppholdet…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du også misforstår. Det er meg og mannen sitt barn som er ett år, det er derfor begge må følge meg dersom jeg takker ja til utenlandsoppholdet…

Ja visst gjør jeg det, beklager. 5 åringen klarer seg fint med mor i denne tiden pm alt ellers er vanlig og dette bør de kunne ordne. 

Skrevet

Det hender jeg påtar meg ekstra jobb eller andre planer den tiden barna er hos far, så dere må jo bare avklare med mor. 

Jeg som mor hadde syntes det var ganske lenge uten å se den andre forelderen, men som en enkelthendelse hadde det sikkert gått greit. 

Anonymkode: fb23f...84b

Skrevet

Hadde ikke giddet å tatt med stebarnet. Mor spolerer uansett. Reis alene og nyt turen!

Anonymkode: 97bc1...292

Skrevet
Rotemor skrev (17 timer siden):

Jepp. Jeg ville bedt mannen legge det frem for mor og tatt det derfra. 
Som mor hadde jeg ikke sendt fra meg barnet i fire uker, men jeg hadde selvsagt akseptert at Pappaen dro på jobbreise og dermed droppet samvær.

Så ungen din får mulighet til å oppleve noe spennende og nytt, men du er for egoistisk til å la barnet dra. Noen foreldre er så egoistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...