Gå til innhold

Er dette en god løsningen for de som ønsker å komme inn i boligmarkedet, men har lite egenkapital?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Invisterer med 10 % egenkapital og får:

Får en del av avkastningen

Det er ingen løpende utgifter til oss, du betaler når du ønsker å kjøpe oss ut eller selger boligen. Da skal vi ha tilbake investeringen vår og 40 % av egenkapitalen som ble skapt i boligen via prisendring og avdragsbetalinger. Du beholder resten selv, altså 60 %. Har du behov for en mindre investering, reduseres også avkastningen vi skal ha.

Anonymkode: 910cb...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en felle.

Anonymkode: 868ed...ae0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes bare tre muligheter.

1) Sparing
2) Gifte seg med en riking
3) Arv

Alt annet er bare tull og unødvendig dyre løsninger on ikke useriøs.

Schmuhu

Endret av Schmuhu
Skrevet

Er dette gjennom OBOS eller lignende? Er det du eller tilbyderen som har stavet "invester" feil? 

Anonymkode: 906ec...115

• Liker 5
Skrevet

Hvem er vi?

Anonymkode: aa882...05b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette gjennom OBOS eller lignende? Er det du eller tilbyderen som har stavet "invester" feil? 

Anonymkode: 906ec...115

Hvis dette er direkte klippet fra teksten til tilbyder er det bare å styre laaangt unna!

Anonymkode: 4497b...8fe

• Liker 4
Skrevet

De bidrar med 10% og skal ha 40% tilbake når de ikke betaler noe på avdragene og rentene haha. 

La meg bruke min første bolig som eksempel.. hadde 500 i egenkapital, kjøpte en leilighet for 2,5mill. Bodde i den i 5år, pussen den opp gradvis, solgte for 4,5mill. 

Da hadde jeg altså rundt 2,5mill i egenkapital ved salget. 

Hadde jeg brukt den løsningen så lånte de meg altså 50 000kr, og forventer 1 000 000kr tilbake!!! EN MILLION! Og du lurer på om det er en god løsning? Ehhh NEI! Til og med 10% av avkastningen hadde jo ikke vært verdt det, da de ikke har vært med på nedbetalingen.. eller oppussingen osv. 

Hvis boligen ikke hadde hatt en verdiøkning, så skulle de altså investere 10% ( 50k)  og ha 200 000 kr tilbake ved salget. Så da hadde jeg solgt og stått igjen med mindre enn jeg hadde før jeg kjøpte bolig. 

Det er svindel av de som er for dumme til å tenke igjennom hva de faktisk ber om. Hvis dette er et ekte selskap, så håper jeg slike avtaler blir forbudt.

Anonymkode: 97012...76e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...