AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Har it-bakgrunn på master nivå og 5år kjøretid. Bare 3 av de er 100%. Tjener 730k som utvikler nå. Synes livet er vanskelig. Ønsker meg enten mindre stillingsprosent med samme lønn eller mer lønn. Søker og søker men får bare dårligere tilbud. Alt fra 580k til 680k. Hvor er de gode it-jobbene? Hva må til for å gå forbi millionen? Hvor finner jeg disse annonsene? Hvilken kompetanse mangler jeg? Hjertelig takk for innspill Anonymkode: 57ce5...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Jeg har 6-årig utdannelse (med master) og tjener 620 000 i året. Har det fint med det, selv om lønnen ikke er den beste. Hva er det som gjør at du synes at livet er vanskelig med den lønnen du har nå? Anonymkode: f0777...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 Vi aner jo ikke noe om hvilken kompetanse du HAR, ts, så hvordan skal vi vite hva du mangler? Hvor god er du på kommunikasjon? Er du rask og hyggelig på support? Forklarer du så legfolk evner henge med, uten å himle med øya når du forklarer for 2354 gang til samme mellomleder? Har du ledererfaring? Prosjektledererfaring? Hvor god er du på sikkerhet? Hvilke nasjonale ressursgrupper, samarbeid eller komiteer følger du? Leser du deg opp på rådende rettspraksis innen personvern og it? It-sikkerhet? For, joda. Du har en master. Den er nå verdiløs om du ikke har kastet deg på karusellen og fortsatt å lære, fortsatt å søke kunnskap, fortsatt å lese juridiske betraktninger og fortsatt å henge med i de nye truslene mot sikkerhet (og med det for ethvert firma essensielle it-problemet: risiko for tap av omdømme). Forlanger du mer lønn? Tilby noe av verdi over «fullført master». Jeg vil si at om du kan tilby fullført master og over snittet gode sosiale kunnskaper, kler deg selv, spiser mat og snakker i fulle setninger om annet enn it? Da stiller du sterkt i en bransje der hoodie er antrekket, cola lunsjen og «error» er en fullverdig e-post. Anonymkode: 4d833...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Del Skrevet 27. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har 6-årig utdannelse (med master) og tjener 620 000 i året. Har det fint med det, selv om lønnen ikke er den beste. Hva er det som gjør at du synes at livet er vanskelig med den lønnen du har nå? Anonymkode: f0777...7c6 Alle boliger innen 1 time med kollektiv fra jobb koster 3 mill++ eller minst 15k i mnd til å leie. Og da snakker vi oppussingsobjekter og dårlig stand. Med 30k i boutgifter og lånekasse nedbetaling, så er de bare 10k igjen til livet. Har ikke råd til bil en gang. Seriøs hva er dette for noe? IT og ikke råd til bil eller reiser eller whatever. Anonymkode: 57ce5...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle boliger innen 1 time med kollektiv fra jobb koster 3 mill++ eller minst 15k i mnd til å leie. Og da snakker vi oppussingsobjekter og dårlig stand. Med 30k i boutgifter og lånekasse nedbetaling, så er de bare 10k igjen til livet. Har ikke råd til bil en gang. Seriøs hva er dette for noe? IT og ikke råd til bil eller reiser eller whatever. Anonymkode: 57ce5...f2e Vel, folk klarer seg jo på halvparten av din lønn. Må du ha bil egentlig? Så 30’k er evt ved kjøp da? Du må jo starte et sted, du er jo heldig som har høy nok lønn til og få lån alene. 10 k igjen til livet, det er da vel ganske mye? Hvorfor kan du ikke dra på ferie, får du ikke feriepenger? Anonymkode: 0ae8e...c97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har it-bakgrunn på master nivå og 5år kjøretid. Bare 3 av de er 100%. Tjener 730k som utvikler nå. Synes livet er vanskelig. Ønsker meg enten mindre stillingsprosent med samme lønn eller mer lønn. Søker og søker men får bare dårligere tilbud. Alt fra 580k til 680k. Hvor er de gode it-jobbene? Hva må til for å gå forbi millionen? Hvor finner jeg disse annonsene? Hvilken kompetanse mangler jeg? Hjertelig takk for innspill Anonymkode: 57ce5...f2e Du har bare fem år løpetid. Start med LinkedIn. Hos oss har man som regel 10 år + erfaring før man har over millionen i lønn Anonymkode: ced03...2cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. august 2023 #7 Del Skrevet 27. august 2023 Hvor bor du? Om du ikke bor i Oslo, er det ganske begrenset med jobber som gir noe særlig mer enn det du tjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Del Skrevet 27. august 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Alle boliger innen 1 time med kollektiv fra jobb koster 3 mill++ eller minst 15k i mnd til å leie. Og da snakker vi oppussingsobjekter og dårlig stand. Med 30k i boutgifter og lånekasse nedbetaling, så er de bare 10k igjen til livet. Har ikke råd til bil en gang. Seriøs hva er dette for noe? IT og ikke råd til bil eller reiser eller whatever. Anonymkode: 57ce5...f2e Du har 30k i boutgifter? Da bor du i overkant dyrt… Regner med det er i Oslo. Har du vurdert å flytte? Jeg tjener mindre enn deg (ikke IT), bor 1 time unna Oslo, leier et helt hus, og har 10-20.000 til overs hver måned. Anonymkode: 2eac7...94a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Del Skrevet 27. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tjener mindre enn deg (ikke IT), bor 1 time unna Oslo, leier et helt hus, og har 10-20.000 til overs hver måned. En time med kollektiv eller bil? Stor forskjell! Anonymkode: 57ce5...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Del Skrevet 27. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du har 30k i boutgifter? Da bor du i overkant dyrt I know men finner ikke billigere til noe linde grei standard som er innenfor 1 time med kollektiv til jobb. Bussen her oppe går også bare 2 ganger i timen og ikke etter 22. Så lei reisingen. Anonymkode: 57ce5...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Del Skrevet 27. august 2023 Hva med å øke kompetansen din innenfor noe som er ettertraktet? Anonymkode: 0bfc3...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Del Skrevet 27. august 2023 Høres lite ut. Jeg jobber som utvikler uten noen formell IT-utdanning og tjener rundt 850 000. Ellers er lønnsnivået lavt i Norge, men høyest i Trondheim/Oslo, enda bedre om du har mulighet til å flytte utenlands. Anonymkode: 1ac15...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres lite ut. Jeg jobber som utvikler uten noen formell IT-utdanning og tjener rundt 850 000. Ellers er lønnsnivået lavt i Norge, men høyest i Trondheim/Oslo, enda bedre om du har mulighet til å flytte utenlands. Anonymkode: 1ac15...9ac Spørs også om du er konsulent eller jobber in-house. Jeg tjener «kun» 750 nå fordi jeg ikke ønsker å være konsulent. Til gjengjeld er arbeidsmengden veldig lav og arbeidet enkelt. Men skal bytte jobb snart fordi med all prisøkningen trenger jeg høyere lønn. Anonymkode: 5e596...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Del Skrevet 27. august 2023 Synes det virker greit jeg. Samboeren min er i nøyaktig samme situasjon (altså lik utdannelse og like mange år erfaring + fulltid), tjener litt over 800k, men han jobber i et veldig ettertraktet IT-selskap (og har en ettertraktet spesialisering). Kompisene hans fra studietiden er også på samme lønnsnivå som deg +-. Det er lite ansettelser i bransjen for tiden og derav vanskelig å få betydelig høyere lønn med et jobbytte. Anonymkode: f745e...da3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Del Skrevet 27. august 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: En time med kollektiv eller bil? Stor forskjell! Anonymkode: 57ce5...f2e Med tog. Anonymkode: 2eac7...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 27. august 2023 #16 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har it-bakgrunn på master nivå og 5år kjøretid. Bare 3 av de er 100%. Tjener 730k som utvikler nå. Synes livet er vanskelig. Ønsker meg enten mindre stillingsprosent med samme lønn eller mer lønn. Søker og søker men får bare dårligere tilbud. Alt fra 580k til 680k. Hvor er de gode it-jobbene? Hva må til for å gå forbi millionen? Hvor finner jeg disse annonsene? Hvilken kompetanse mangler jeg? Hjertelig takk for innspill Anonymkode: 57ce5...f2e Skal du forbi millionen ? Da må du inn og få direkte lederansvar! Ofte i oljeindustrien eller i større selskaper. Ellers så kan du bare glemme det. En master i ditt fag gir jo en veldig god lønn langt over snittet. Men skal du over millionen så krever det mer en at du bare gjør en jobb! Lederansvar med personalansvar, eller lederansvar i en stor bedrift i utvikling og drift av et system. Ellers må du over i en egen bedrift som du kan drifte, og jeg skal garantere deg at da må du leve på luft noen år og jobbe flettene av deg. Er du dyktig og heldig kan det på sikt gi veldig god lønn( utbytte). Men når jeg hører hva du sier ? Du er ikke typen til det. Når livet et vanskelig med 730 000 i året ? Da er det noe i ditt privatliv du gjør feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Del Skrevet 27. august 2023 Mannen min har jobbet med IT i snart 20 år, han tjener rett under millionen. Tenker egentlig at man ikke kan klage på en lønn på 730k.. Anonymkode: 72a85...ac7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 27. august 2023 #18 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spørs også om du er konsulent eller jobber in-house. Jeg tjener «kun» 750 nå fordi jeg ikke ønsker å være konsulent. Til gjengjeld er arbeidsmengden veldig lav og arbeidet enkelt. Men skal bytte jobb snart fordi med all prisøkningen trenger jeg høyere lønn. Anonymkode: 5e596...007 Du begynner i feil ende! Det å tenke at jeg skal ha mye mer i lønn og gjøre mindre eller akkurat det jeg gjør nå ? Da fantaserer du, og innerst inne forstår du det selv. Da må du flytte til et sted der boliger er mye billigere, og da til en lavere lønn og det kan bli billigere totalt sett. Skal du bikke millionen er det alltid mye mer arbeid og mye mer ansvar! Ja ofte også veldig mye mer! Typiske lederstillinger i prosjekter eller bedrifter som kan betale slike lønninger. Men da må du også levere! Og det tar mye av tiden din i livet garantert. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #19 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I know men finner ikke billigere til noe linde grei standard som er innenfor 1 time med kollektiv til jobb. Bussen her oppe går også bare 2 ganger i timen og ikke etter 22. Så lei reisingen. Anonymkode: 57ce5...f2e Har du kjøpt bolig eller leier du? Du skrev jo 2 ulike priser. Du finner fine leieboliger for 1 pers til under 30 000, til og med sentralt i Oslo. Hvis det er 15000 som du først skrev, bør du jo ha greit med penger igjen? Spar! Anonymkode: 0ae8e...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #20 Del Skrevet 27. august 2023 Antiviruset skrev (21 minutter siden): Skal du forbi millionen ? Da må du inn og få direkte lederansvar! Ofte i oljeindustrien eller i større selskaper. Ellers så kan du bare glemme det. En master i ditt fag gir jo en veldig god lønn langt over snittet. Men skal du over millionen så krever det mer en at du bare gjør en jobb! Lederansvar med personalansvar, eller lederansvar i en stor bedrift i utvikling og drift av et system. Jeg er fast ansatt utvikler uten lederansvar og tjener 1.3’ etter 20 års erfaring. Master. Anonymkode: 7046c...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå