AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Har ei venninne som har laget Instagram-profil til sin nyfødte baby. Babyen er en uke gammel og det ligger allerede over 20 bilder ute på denne profilen. «Babyen» har spurt om å følge meg, men jeg er sterkt imot dette og har ikke svart på forespørselen og heller ikke fulgt tilbake. Synes dette er helt forferdelig. Bør jeg snakke med henne om det eller la det gå? Anonymkode: 41959...f59
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 La det gå og ikke følg. Anonymkode: f944a...fe6 1 3
Mt3 Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Hun håper vel på å slå an som blogger, eller er bare såååå dypt inne i denne lykkelige babyboblen at hun vil dele bildene med hele verden. Du kan jo snakke med henne, men mest trolig så vil det ikke få den effekten du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Jeg vil anta hun har vel lukket profil på Instagram så ikke enhver kan se bildene , da er det jo greit. Hun vil vel bare dele bilder av barnet med alle vennene sine på Instagram , hun er en nybakt stolt mor. Anonymkode: 8de12...be6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Altså... Hvem gidder å se 20 nye bilder i uka av noens unge? Hun får putte bildene i sitt eget fotoalbum, ikke engang besteforeldre orker vel så kraftig fotobombing. Det er helt latterlig hvor mange det er som tror at det er interessant å se andres unger. Anonymkode: 52766...2cf 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 La det gå. Folk er forskjellige. Noen holder barn unna alt som heter sosiale medier. Noen poster mange bilder men setter en emoji over ansiktet til barna. Og noen poster bilder uten å tenke meg over saken. Her har noen tatt et valg, de har laget en profil til barnet sitt. Og det er det. Får du spørsmål om hvorfor du ikke har godtatt forespørselen, kan du godt dele dine meninger om det. Men ellers la hele saken bare gå. Folk er forskjellige når det kommer til sosiale medier. Anonymkode: 69860...22d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Jeg hadde latt det gå og bare markert hva jeg synes ved å la være å følge. Men hvis hun (moren, ikke barnet) hadde begynt å mase, hadde jeg sagt fra. Jeg har en venninne som har laget insta for katten sin. Men den bryr seg i det minste kanskje ikke så mye om manglende personvern når den blir større. Og så blir det færre kattebilder på den vanlige instaen 😛 Anonymkode: 15b30...516 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ei venninne som har laget Instagram-profil til sin nyfødte baby. Babyen er en uke gammel og det ligger allerede over 20 bilder ute på denne profilen. «Babyen» har spurt om å følge meg, men jeg er sterkt imot dette og har ikke svart på forespørselen og heller ikke fulgt tilbake. Synes dette er helt forferdelig. Bør jeg snakke med henne om det eller la det gå? Anonymkode: 41959...f59 La det gå, ikke følg.. Selv om jeg selv er imot eksponering av barn i sosiale medier så er det en gang sånn at det er opp til hver enkelt. Ønsker hun å ta denne sjansen med å gjøre dette så er det hennes valg. Føler du derimot at du MÅ blande deg, ville jeg ikke gjort mer enn å kommentere på at du syns eksponering av barn i åpne forum er feil. Anonymkode: f3440...e80
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Hadde selvsagt ikke fulgt denne babyen og heller ikke latt babyen følge meg. En uting at foreldre gjør sånne ting, og skaper en identitet på nett for sine barn som sannsynligvis ikke er slik barnet ønsker å fremstille seg selv. For ikke å snakke om hvordan bildene kan misbrukes. Du kan selvsagt si noe til henne om du vil, men tipper hun ikke bryr seg uansett. Det er så opplyst rundt eksponering av barn på nett nå, så det må vel skje noe ekstremt med bildene eller forholdet mellom barnet og foreldrene grunnet eksponeringen, at de skjønner alvoret. Anonymkode: 97404...813 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde latt det gå og bare markert hva jeg synes ved å la være å følge. Men hvis hun (moren, ikke barnet) hadde begynt å mase, hadde jeg sagt fra. Jeg har en venninne som har laget insta for katten sin. Men den bryr seg i det minste kanskje ikke så mye om manglende personvern når den blir større. Og så blir det færre kattebilder på den vanlige instaen 😛 Anonymkode: 15b30...516 Er vel heller ikke så mange der ute som manipulerer kattebilder og selger/misbruker dem på det mørke nettet. Der er det helst unger som selges. Anonymkode: 52766...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 Dette er enda mer vanlig i utlandet. Utrolig hvordan noen eksponerer barna- og tror at andre har så lyst til å se 100 bilder av dem 🙈 Anonymkode: 15528...939
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 Håper hun holder kontoen privat i det minste, og bare legger til slekt og venner. Si hva du mener om hun spør hvorfor du ikke følger, og ellers vær glad om hun ikke spammer deg med babybilder på snap. Mødre må forstå at resten av verden ikke bryr så veldig mye om å få mengder med bilder av babyen deres hver dag. Anonymkode: f8a7d...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå