AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Han har fått ny dame og vi deler barna 50/50. Barna er 7 og 9år. Nesten hver gang de er hos sin pappa så skaffer de barnevakt for de små og de drar ut. Kan jeg blande meg ig si at det ikke er greit? Den største bekymringen er at de sender barna til en umoden 16åring på overnattingsbesøk. Altså en gutt.. Jeg liker ikke dette her. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 1c1d6...153
Mt3 Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Tror jeg ville tatt med dette til en time på familievernkontoret, så dere har en nøytral 3.part som kan hjelpe til med å få frem argumenter for og imot. Ville det vært greit om det var en umoden jente som passet de? I såfall så er feilen også i ditt hode. Du bør såklart uansett snakke med barna om personlige grenser.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Du er sjalu, kom deg over det. Barna klarer seg fint med en barnevakt. Anonymkode: 02ddb...56d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Klassisk barnemor som prøver å stikke kjepper i hjulene på det nye forholdet til barnefaren. Anonymkode: cafce...1d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Mt3 skrev (Akkurat nå): Tror jeg ville tatt med dette til en time på familievernkontoret, så dere har en nøytral 3.part som kan hjelpe til med å få frem argumenter for og imot. Ville det vært greit om det var en umoden jente som passet de? I såfall så er feilen også i ditt hode. Du bør såklart uansett snakke med barna om personlige grenser. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Minstegutten på 7år sier ikke fra om det er noe. Jeg føler de er utrygge hos denne 16åringen. Jeg kan ikke fatte og begripe at de alltid skal ha barnevakt. Jeg får ta de istedenfor om de er blitt lei av barna. Anonymkode: 1c1d6...153 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er sjalu, kom deg over det. Barna klarer seg fint med en barnevakt. Anonymkode: 02ddb...56d Er ikke sjalu, bare engstelig. Syntes det har blitt så mye overnattinger for de, de vil vel huske tilbake på en barndom der de alltid ble sendt avgårde? Anonymkode: 1c1d6...153 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 En 16-åring er ikke for ung til å sitte barnevakt og det er verken ulovlig eller omsorgssvikt å dra på date og bruke barnevakt når man har barna. Virker som du er bitter og ute etter å kontrollere livet hans. Du må innse at dere ikke er sammen lenger og at du ikke kan bestemme over det som skjer i hans hus og hva han gjør med barna når de er hos ham. Hvordan jeg ville reagert? Skaffet meg et eget liv. Du får det definitivt mye bedre ved å slutte å blande deg inn i det som skjer hos far. Anonymkode: c1639...e84
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Minstegutten på 7år sier ikke fra om det er noe. Jeg føler de er utrygge hos denne 16åringen. Jeg kan ikke fatte og begripe at de alltid skal ha barnevakt. Jeg får ta de istedenfor om de er blitt lei av barna. Anonymkode: 1c1d6...153 Når jeg fikk ny kjæreste etter brudd, så er man jo nyforelsket og gjør gjerne mer ting sammen ute. Hadde selv en del barnevakt den perioden. Har ikke noe med at man er lei barna. Og du kan ikke nekte din eks og ha barnevakt. Anonymkode: 1389a...fcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke sjalu, bare engstelig. Syntes det har blitt så mye overnattinger for de, de vil vel huske tilbake på en barndom der de alltid ble sendt avgårde? Anonymkode: 1c1d6...153 Skjønner deg godt. Jeg ville blitt forbanna om min eks gjorde det samme. Men det gjør han ikke. Han er selvsagt glad i barna sine og ønsker å være så mye sammen med dem som mulig. Kanskje du kan være «barnevakt» når far ikke gidder? Anonymkode: 852e9...38f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg fikk ny kjæreste etter brudd, så er man jo nyforelsket og gjør gjerne mer ting sammen ute. Hadde selv en del barnevakt den perioden. Har ikke noe med at man er lei barna. Og du kan ikke nekte din eks og ha barnevakt. Anonymkode: 1389a...fcf Er det «unge stemødre»-dag på KG i dag? Herregud for en harry gjeng som synes det er greit at far dumper barna hos tenåringsbarnevakt når det er hans uke. Fy flate. Anonymkode: 852e9...38f 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det «unge stemødre»-dag på KG i dag? Herregud for en harry gjeng som synes det er greit at far dumper barna hos tenåringsbarnevakt når det er hans uke. Fy flate. Anonymkode: 852e9...38f Hilsen en bitter barnemor som har blitt dumpet for en annen. Anonymkode: cafce...1d5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det «unge stemødre»-dag på KG i dag? Herregud for en harry gjeng som synes det er greit at far dumper barna hos tenåringsbarnevakt når det er hans uke. Fy flate. Anonymkode: 852e9...38f Eller dere som har harry, som mener man ikke kan ha et liv selv om man har barn. Han er ingen dårlig far fordiom, mest sannsynlig er dette for en periode. Anonymkode: 1389a...fcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hilsen en bitter barnemor som har blitt dumpet for en annen. Anonymkode: cafce...1d5 Beklager å skuffe deg. Men det finnes oppegående folk blant oss som er skilte også. Der foreldrene samarbeider godt og der begge foreldre elsker barna sine. Anonymkode: 852e9...38f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller dere som har harry, som mener man ikke kan ha et liv selv om man har barn. Han er ingen dårlig far fordiom, mest sannsynlig er dette for en periode. Anonymkode: 1389a...fcf Nå har jeg hørt det også. Harry om man synes det er feil å overlate femåringen (som man har 50 prosent av tiden) til tenåringsbarnevakt. Er det mulig. Anonymkode: 852e9...38f 3
Mt3 Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En 16-åring er ikke for ung til å sitte barnevakt og det er verken ulovlig eller omsorgssvikt å dra på date og bruke barnevakt når man har barna. Virker som du er bitter og ute etter å kontrollere livet hans. Du må innse at dere ikke er sammen lenger og at du ikke kan bestemme over det som skjer i hans hus og hva han gjør med barna når de er hos ham. Hvordan jeg ville reagert? Skaffet meg et eget liv. Du får det definitivt mye bedre ved å slutte å blande deg inn i det som skjer hos far. Anonymkode: c1639...e84 Er enig i at en 16 åring godt kan være barnevakt, synes dog det blir litt mye om barna stadig er på overnatting hos denne 16åringen så sant det ikke er ett ønske fra 9åringens side. Vil tro 16åringen har en kul gaming pc, eller spillmaskin de får lov til å spille litt på.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #16 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager å skuffe deg. Men det finnes oppegående folk blant oss som er skilte også. Der foreldrene samarbeider godt og der begge foreldre elsker barna sine. Anonymkode: 852e9...38f Men hvordan kan du mene at han ikke elsker barna sine? Pga han har barnevakt? Anonymkode: 1389a...fcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan kan du mene at han ikke elsker barna sine? Pga han har barnevakt? Anonymkode: 1389a...fcf Nå han kun har barna 50 prosent av tiden bør han virkelig klare å sove hjemme selv disse nettene. Anonymkode: 852e9...38f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #18 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En 16-åring er ikke for ung til å sitte barnevakt og det er verken ulovlig eller omsorgssvikt å dra på date og bruke barnevakt når man har barna. Virker som du er bitter og ute etter å kontrollere livet hans. Du må innse at dere ikke er sammen lenger og at du ikke kan bestemme over det som skjer i hans hus og hva han gjør med barna når de er hos ham. Hvordan jeg ville reagert? Skaffet meg et eget liv. Du får det definitivt mye bedre ved å slutte å blande deg inn i det som skjer hos far. Anonymkode: c1639...e84 I andre tråder hvor mødre spør om 16 åringen kan passe sine to småsøsken på 7 og 10 år vil man få svar at det er helt uaktuelt. Noen vil kunne gå med på at det er forsvarlig så lenge naboen eller ebsteforeldre stikker innom og spiser middag med dem eller legger eller lignende. Men hvis det er den minste lille mulighet for å anta at mor er en sjalu eks, så er plutselig 16 åringer 100% pålitelige og kompetente til å passe barna, gjerne gjennom natta 🤷🏻♀️ Skjønner ikke KG. Anonymkode: fd9b2...64f 1 3
Bagelish Skrevet 27. august 2023 #19 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I andre tråder hvor mødre spør om 16 åringen kan passe sine to småsøsken på 7 og 10 år vil man få svar at det er helt uaktuelt. Noen vil kunne gå med på at det er forsvarlig så lenge naboen eller ebsteforeldre stikker innom og spiser middag med dem eller legger eller lignende. Men hvis det er den minste lille mulighet for å anta at mor er en sjalu eks, så er plutselig 16 åringer 100% pålitelige og kompetente til å passe barna, gjerne gjennom natta 🤷🏻♀️ Skjønner ikke KG. Anonymkode: fd9b2...64f Absolutt ikke. I andre tråder er den nye bonusmoren en forferdelig heks uansett hva hun gjør - ifølge enkelte her inne, og da uansett hva denne bonusmoren gir av godhet vil hun aldri vinne. Er nok en del forsmådde barnemødre som henger her inne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #20 Skrevet 27. august 2023 Bagelish skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke. I andre tråder er den nye bonusmoren en forferdelig heks uansett hva hun gjør - ifølge enkelte her inne, og da uansett hva denne bonusmoren gir av godhet vil hun aldri vinne. Er nok en del forsmådde barnemødre som henger her inne. Tipper heller at tråden er full av barnløse 23-åringer som synes at kjærestens barn er en byrde. Anonymkode: 852e9...38f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå