Gå til innhold

Kjøkken fra IKEA, erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer totaloppussing av kjøkkenet, det er et lite kjøkken. Hva koste slikt? Vurderer IKEA, da jeg ikke har råd til annet..

Jeg får ikke gjort noe selv, alt skal betales for.

Hvor lang tid tar slik oppussing? Vil gjerne være ferdig før jul. 

Anonymkode: 18bb0...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har pusset opp kjøkken to ganger med Ikea. Begge gangene kunne vi på kjøkkenet levert på døra veldig kjapt (to dager etter bestilling), men det var et par ukers ventetid på å få det montert. Montering tok ca en uke totalt inkl alt av elektrisk og rørlegger. 

Veldig fornøyd med kjøkkenet begge gangene, fint og praktisk.

Anonymkode: 1f811...a26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt vårt Ikea-kjøkken i 13 år og det har ikke et eneste bruksmerke. 

Anonymkode: d8c2a...dc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vurderer totaloppussing av kjøkkenet, det er et lite kjøkken. Hva koste slikt? Vurderer IKEA, da jeg ikke har råd til annet..

Jeg får ikke gjort noe selv, alt skal betales for.

Hvor lang tid tar slik oppussing? Vil gjerne være ferdig før jul. 

Selve monteringen koster ikke mye og tar ikke mer enn 1-2 dager. Men husk at du (hvis du ikke har gjort det før) må legge opp ny(e) kurser av elektriker også rørlegger. Hvis du ikke skal gjøre noe selv så regn ca 100 000 totalt for alt (kjøkken, riving av gammelt, montering, el og rør)

Anonymkode: 7b932...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett fornøyd med kjøkkenet vårt. Angrer på at vi ikke valgte slette fronter og benkeplata må byttes ut snart (kjøkkenet er bare noen år gammelt). Betalte ca. 150 000,- tilsammen. Endte opp med 20 000,- for elektriker og 25 000,- for riving og montering.

Anonymkode: ff19b...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er et tau? Tegn opp kjøkkenet i IKEA sin planlegger, og pluss på minst 50k til montering, rørlegger og elektriker, så nærmer du deg. 

Anonymkode: 3fb9d...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Ikeakjøkken. Mange gode løsninger med skuff i skuff etc, og god kvalitet.
Ga bort det gamle på Finn, mot demontering, så det kostet 0. 
Selve kjøkkenet kostet 35.000, et par tusen for levering og 15.000 for montering. Dette var 3 år siden og et helt gjennomsnittlig stort kjøkken. 
Kunne nok spart litt på montering, men brukte IKEAs tjeneste. De var helproffe, kom kl 8, var ferdige kl 15. Tok med alt av avfall og emballasje .

Kjøpte hvitevarer på Elkjøp, som var her før montørene kom. Så de monterte det også. 

Anonymkode: a8617...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner IKEA- kjøkkenet jeg hadde i tidligere bolig. Nå har jeg hth. Kvaliteten er ikke noe bedre, og myyyye dyrere om jeg skal bytte ut noe. 

Anonymkode: 457b5...8c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan IKEA påta seg hele prosjektet? Eller må jeg skaffe elektrikere og rørleggere pluss håndverkere til pussing av vegger og tak selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan IKEA påta seg hele prosjektet? Eller må jeg skaffe elektrikere og rørleggere pluss håndverkere til pussing av vegger og tak selv?

Ikea kan fikse elektrikker og rørlegger.

Men snekker må du ordne selv.

Anonymkode: 984a1...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikeakjøkken og jeg er fornøyd. Bare husk å ikke spar penger på smarte løsninger du tenker du kan klare deg uten, det kan fort være det som gir deg det lille ekstra du vil ha i et kjøkken , og det er ikke det som koster.

Jeg gjorde alt utenom rør- og el-arbeid selv, så prisen ble ok. 

Anonymkode: 32731...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...