Gå til innhold

Kan storebrand kreve kvittering for å dekke reparasjon på Ipad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

noen som har fått dekket knust skjerm reparasjon via storebrand eller andre forsikringsselskap ved tapt kvittering? 

Anonymkode: e280f...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du kan få kopi i den butikken du kjøpe gjenstanden.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 1
Skrevet

Ja de kan nekte utbetaling om du ikke kan vise kvittering. Kvitteringskopi får du ved å henvende deg til butikken, oppgi dato, tidspunkt og beløp for at de skal kunne søke opp og skrive ut ny kvittering.

• Liker 2
Skrevet

Hva med hvis man har kjøpt den brukt uten kvittering eller fått den i gave uten kvittering da? 
jeg mener selve gjenstanden er der, ikke sånn at den er stjålet og jeg ønsker erstattning uten kvittering. Det er snakk om reparasjon :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med hvis man har kjøpt den brukt uten kvittering eller fått den i gave uten kvittering da? 
jeg mener selve gjenstanden er der, ikke sånn at den er stjålet og jeg ønsker erstattning uten kvittering. Det er snakk om reparasjon :) 

Du trenger vel ikke kvittering på selve telefonen, er jo reparasjonen du skal ha dekket?

Anonymkode: 29f4c...3da

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger vel ikke kvittering på selve telefonen, er jo reparasjonen du skal ha dekket?

Anonymkode: 29f4c...3da

Det er akk det jeg mener, jeg har iofs ikke hørt med storebrant enda, men vill bare høre deres meningen som jeg kan bruke som argument i tilfelle de krever kvittering kun for reparasjon av Ipaden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er akk det jeg mener, jeg har iofs ikke hørt med storebrant enda, men vill bare høre deres meningen som jeg kan bruke som argument i tilfelle de krever kvittering kun for reparasjon av Ipaden. 

Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver det sånn.

Men er du redd de vil kreve kvittering på at du engang har kjøpt og betalt den ipad som du nå har fått/skal få reparert? At de ønsker bevis for at du faktisk eier den?

Det er vel innboforsikringen Topp, eller reiseforsikring som evt vil dekke skaden. 

Om ipad ikke er mange år gammel så kan det lønne seg mer å sjekke om en har forsikring gjennom forhandler.

Skrevet
1 hour ago, Mt3 said:

Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver det sånn.

Men er du redd de vil kreve kvittering på at du engang har kjøpt og betalt den ipad som du nå har fått/skal få reparert? At de ønsker bevis for at du faktisk eier den?

Det er vel innboforsikringen Topp, eller reiseforsikring som evt vil dekke skaden. 

Om ipad ikke er mange år gammel så kan det lønne seg mer å sjekke om en har forsikring gjennom forhandler.

Jeg har en ipad jeg bar kjøpt brukt på finn.no som er 5 år gammel og jeg får ikke tak i selgern på finn. Sønnen klarte å miste den i bakken når vi var i utlandet, og skjermen gikk bananas. Jeg har både innbo og reiseforsikring plus. Og siden jeg ikke har snakket med storebrand enda så kom jeg hit egentlig bare for å høre andre sine meninger og erfaring 😊

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en ipad jeg bar kjøpt brukt på finn.no som er 5 år gammel og jeg får ikke tak i selgern på finn. Sønnen klarte å miste den i bakken når vi var i utlandet, og skjermen gikk bananas. Jeg har både innbo og reiseforsikring plus. Og siden jeg ikke har snakket med storebrand enda så kom jeg hit egentlig bare for å høre andre sine meninger og erfaring 😊

Jeg antar dette er hva du må gjøre:

1. Betal for å få ipaden reparert. 

2. Få kvittering på reparasjonen. 

3. Kontakt Storebrand for å få penger tilbake. Her er det vel også en viss egenandel? 

Jeg ville sjekket om det faktisk lønnet seg å reparere en fem år gammel ipad. 

Anonymkode: b8d65...f7d

Skrevet

Bare les vilkårene godt- knuste nemlig skjermen på mobilen på ferie i utlandet og selv om vi har topp dekning både på innbo og reise fikk jeg det ikke dekt 😬 

Reiseforsikringen dekte ikke uhell - kun stjålet ellee tapt.. 

Innbo dekker ikke utenfor Norden fikk jeg beskjed om.. 

Anonymkode: f6827...1dd

Skrevet

Kommer an på den enkelte forsikring. Noen dekker knust skjerm. Det kan hende forsikringsselskapet setter krav til hvor skjermen skal repareres.

Begynn med å melde skade til selskapet via skjema på nett, og så tar du det derifra.

Tror ikke de krever kvittering for ipaden, kun for reparasjonen.

Skrevet

En fem år gammel iPad er verdt null. Skal man få noe dekket, må set være fra en særskilt klossmajorforsikring som dekker enhver skade, og det pleier en vel ikke å betale for gammelt utstyr. 

Skrevet

Du får ikke dekket noe på en 5 år gammel iPad.

Anonymkode: b2bfc...b90

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg antar dette er hva du må gjøre:

1. Betal for å få ipaden reparert. 

2. Få kvittering på reparasjonen. 

3. Kontakt Storebrand for å få penger tilbake. Her er det vel også en viss egenandel? 

Jeg ville sjekket om det faktisk lønnet seg å reparere en fem år gammel ipad. 

Anonymkode: b8d65...f7d

Nei, start alltid med å kontakte forsikringsselskapet. De kan ha meninger om skaden/produktet og avtaler med visse tilbydere som man må forholde seg til. Gjør man det i feil rekkefølge risikerer man å måtte betale uten å få dekning.

Anonymkode: 88bb6...831

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...