AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Vurderer å kjøpe vaskemaskin med tørkefunksjon, men er veldig i tvil. Funker tørkingen bra, eller ender man med å måtte henge opp uansett? Hadde dere som har kombimaskin valgt det samme igjen? Anonymkode: 7445d...3d5
enkefru Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Min, en ganske dyr AEG fungerer kjempebra,men å ta dobbeltprogram krever tid. Ofte vasker jeg, tar du det som ikke tåler/bør tørkes i trommel og kjører tørk-programmet, blir tørt! Ville ikke hatt det om jeg hadde hatt småbarn, det er utelukkende pga plassen jeg har det, men det passer meg godt 1
enkefru Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Om du søker på kombimaskin oppe i søkefeltet, får du nok opp mange tråder. Det dukker opp hver 2. uke sånn ca. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Vi som er familie hadde ikke kunnet ha en sånn maskin. Det tar lang tid å få ferdig en vask. I tillegg er det gjerne forskjellig vektkapasitet på vask og tørk, så om du har kjørt full maskin på vask så må du ta ut noe før du kan kjøre tørkingen. Anonymkode: 585f1...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Jeg hatet det og skal aldri ha det igjen. Anonymkode: ff8c0...b25 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Har hatt dette og det fungerte dårlig! Tørk funksjonen var rævva. Kunne bruke fire timer på å tørke og enda var det ikke helt tørt. Går aldri tilbake til det (har nå separat vask og tørk) Anonymkode: debda...491 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Funker fint dersom man er 1-2 personer og ikke har så mye som skal tørkes i tørketrommel. Bruker det bare på sengetøy og dyner o.l. Jeg har en AEG7000, og er fornøyd. Anonymkode: 131bb...510 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Har AEG lavamat ett eller annet… og er fornøyd med at jeg slipper tørketrommel oppå vaskemaskin. Så estetisk liker jeg det! Og det er greitt for megabit det går lang tid med tørk. Og jeg tørker bare håndklær og kluter. Henger opp sengeklær for å slippe at det blir krøllete. MEN det verste for vår del er at vi har måtte bytte pumpe 2 ganger. Maskinen loer noe helt jævlig når den tørker. Og vi har bare utvaskete håndklær. Greitt nok vi har hund, men putter ikke den inn der 😜 og det ser bare ut som lo og ikke hår. Så etter en vask med tørk så må jeg vaske gummikanten for å fjerne lo, og kjører gjerne en skylling også før jeg kan vaske en svart finvask. Flere med LO-problemer i AEG- maskin? Anonymkode: 73b88...12a
enkefru Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Ingen lo-problemer med min, tørker sengetøy, håndklær, undertøy og sokker mest… lite slitasje! Husker ikke hva den heter, men den er med varmepumpeteknologi og var ganske så dyr for 3 år siden (18000-ish), mulig derfor…?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Vi har en Samsung. Kjempefornøyd! Anonymkode: f8d41...f1f 1
Topsi Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 Hadde det for mange år siden, ble en rar lukt i tøyet
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 23 hours ago, AnonymBruker said: Vurderer å kjøpe vaskemaskin med tørkefunksjon, men er veldig i tvil. Funker tørkingen bra, eller ender man med å måtte henge opp uansett? Hadde dere som har kombimaskin valgt det samme igjen? Anonymkode: 7445d...3d5 Jeg overtok en kombi-maskin. Jeg orker ikke å vente 7 timer på vask + full tørk, så jeg henger opp vasken uansett. Jeg hadde ikke kjøpt kombi maskin, men jeg har klart meg uten tørketrommel i alle år. Som jeg var vandt til å ha tørketrommel, så hadde jeg kanskje svart noe annet. Anonymkode: 56396...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har en Samsung. Kjempefornøyd! Anonymkode: f8d41...f1f Vet du hvor mange forskjellige kombi maskiner samsung har eller??? Litt mer informasjon om du først skal si ett merke Anonymkode: 56396...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har AEG lavamat ett eller annet… og er fornøyd med at jeg slipper tørketrommel oppå vaskemaskin. Så estetisk liker jeg det! Og det er greitt for megabit det går lang tid med tørk. Og jeg tørker bare håndklær og kluter. Henger opp sengeklær for å slippe at det blir krøllete. MEN det verste for vår del er at vi har måtte bytte pumpe 2 ganger. Maskinen loer noe helt jævlig når den tørker. Og vi har bare utvaskete håndklær. Greitt nok vi har hund, men putter ikke den inn der 😜 og det ser bare ut som lo og ikke hår. Så etter en vask med tørk så må jeg vaske gummikanten for å fjerne lo, og kjører gjerne en skylling også før jeg kan vaske en svart finvask. Flere med LO-problemer i AEG- maskin? Anonymkode: 73b88...12a Har Elektrolux og jeg kan ikke kjøre en rask vask med sorte klær etter jeg har tørket de hvite håndklærne! Anonymkode: 0783c...624 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Vi har hatt kombimaskin i noen år nå, og er veldige fornøyde med den. Om vi kjører full vask og tørk, så er alt helt tørt når det tas ut. Men det tar jo ganske lang tid. Vi kjører uansett ikke vaskemaskinen mange ganger hver dag. Så de gangene det trengs, så har vi tid til kombinert vask og tørk. Skal vi ha det litt kjappere, kan vi tørke mindre og få ut noe som er tørt nok til å tørke ferdig over natt. For det meste bruker vi den bare som vaskemaskin. Det er gjerne håndklær og sengetøy som kjøres på "full pakke". Så for oss hadde det vært dårlig bruk av plass å kjøpe to separate maskiner. Hadde vi tørketromlet "alt" hadde vi ikke hatt kapasitet med den vi har nå. Anonymkode: 5219e...626 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #16 Skrevet 28. august 2023 LG sine direct drive uten reim er veldig bra. Tar lang tid, men trenger ikke å tenke på vasken. Sett på , ferdig dagen etter. Ikke noe hast siden klærne er tørre, så trenger ikke bekymre seg for sur lukt. Anonymkode: 0a319...29e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #17 Skrevet 28. august 2023 Tar laaaaang tid, og blir ikke tørt. Det er min erfaring. Ikke verdt det. Anonymkode: 6c8cb...061 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): LG sine direct drive uten reim er veldig bra. Tar lang tid, men trenger ikke å tenke på vasken. Sett på , ferdig dagen etter. Ikke noe hast siden klærne er tørre, så trenger ikke bekymre seg for sur lukt. Anonymkode: 0a319...29e Ville ikke kjørt trommel om natta. Men det blir tørt med min Elektrolux. Anonymkode: 0783c...624
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 Kjøpte kombimaskin utelukkende for å spare plass, og er således veldig fornøyd. Er enslig og kjører 1-2 runder med klesvask pr uke. Min er fra LG, husker ikke type modell dessverre. Gjør som en del andre her, kjører separat vask og tørkeprogram. Har kun brukt den på håndklær og sengetøy. Tøyet blir faktisk ekstremt tørt! Nesten i overkant 😄 Har også opplevd mer lo på denne LG kombimaskina, enn når jeg hadde separat tørketrommel. Mulig det var annen tørketeknologi og bedre oppsamling av lo. Lurt å tørke over gummiringen, døra og innsiden av trommelen etter tørkeprogram. Hvis jeg hadde bedre plass ville jeg helt klart hatt separat vask og tørk. Pga tidsbruk og kapasitet. Og at det er færre tørkeprogram å velge mellom på kombimaskina, i alle fall på den jeg har. Er du enslig, evt par uten barn, og har liten plass så er kombimaskin topp! Anonymkode: f01ea...d23
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 Vi har hatt og vi var veldig fornøyde, men kjøpte separate vaskemaskin og tørketrommel da vi fikk barn. For da kunne man vaske og tørke samtidig. 😅 Men når vi var bare to, fungerte det supert. Tørket mest sengetøy og håndklær. Ja, pass på at maskinen kan kjøre separate vask og tørk. Vi hadde Indesit. Anonymkode: 886c8...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå