Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det?

Skal på ferie til varmere strøk med kjæresten, og har ikke mulighet til å hoppe over mensen med prevensjonen jeg tar. Kjedelig med mensen hele uken.

Var det «nok» å oppgi grunn at man ikke ønsker mensen den uken? Vet at bivirkningene er individuelle, men var det verdt det? 

Har lest på felleskatalogen at man må gjennom gynekologisk undersøkelse i forkant og måle blodtrykk osv, men er det reelt?

Takk for svar 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er grunn nok - dette bestemmer du selv. Måtte ikke ha full gynekologisk undersøkelse, men tror jeg målte blodtrykk ja - men det gjør fastlegen min nesten hver gang. Var veldig oppblåst husker jeg, så i ettertid ville jeg nesten heller bare hatt mensen - men dette er nok veldig individuelt. Snakk med legen din om bruk og evt bivirkninger, akuratt for din del. 

Anonymkode: f95dd...ae5

Skrevet

Jeg gikk på det, når jeg skulle til London på tur. Fikk ikke noe spørsmål på hvorfor jeg trengte det, heller ingen GU. Hun tok blodtrykk.

funket fint, men jeg fikk skikkelig elveblest og klødde som en gal over begge beina i en ukes tid etterpå

Skrevet

Jeg fikk sykt masse kviser, store vonde kviser. Og jeg har aldri kviser. Kommer aldri til å bruke de igjen kun pga det😅

Anonymkode: 86a51...05c

Skrevet

Jeg tok det ofte i yngre dager, trengte ikke oppgi begrunnelse eller ta noen undersøkelser. Men var faktisk borti en lege som ikke ville gi det fordi hun var "mot hormoner" og mente tampax fikk gjøre nytten. Heldigvis bare en vikarlege, lurer på hvordan det var å be henne om prevensjon. "Kondomer får holde", sikkert. 

Anonymkode: 6dba5...a62

Skrevet

Mener jeg bare bestilte resept online sist jeg skaffet meg det. Du kan jo bare gå på maja.no eller nettlegene eller noe, de er ofte ikke så sykt mye dyrere enn en tur til fastlegen, og mye mer praktisk.

Trenger ikke ha noen annen grunn enn bare at du vil utsette mens :)

Anonymkode: b3c53...d8b

Skrevet

Jeg brukte det p.ga ferie i fjor sommer, bestilte resept via nettlege og trengte bare si at jeg skulle på ferie.

Men skulle ønske jeg aldri gjorde det. Var oppblåst hele turen, men verst var hvilket emosjonelt vrak jeg ble. Gråt hver natt uten noen åpenbar grunn. Endte med å bestille time hos psykolog hjemme i Norge mens jeg enda var på ferie for jeg hadde det så tungt. Etter første menstruasjon ble jeg meg selv igjen og husker jeg tenkte «hva faen var det der for noe?». Aldri hatt en sånn reaksjon på hormoner før, og brukte diverse typer p-piller i ca 15 år uten å merke noe på psyken. 

Så for min del, aldri igjen!

Anonymkode: 3d743...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...