Pandy Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Hei, jeg ser etter et hundefor med korn (de andre inneholder bønner, erter, osv, som jeg ikke tror er like bra), men som også inneholder hele ingredienser. Virker som Orijen "Amazing Grains" er bra, for eksempel, men dette finner jeg ikke noe sted i Norge eller på nettet. Finnes det noe liknende? https://www.orijenpetfoods.com/en-US/amazing-grains.html
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Hvorfor korn overhode, det er mange fôr uten hverken korn eller belgfrukt. Disse inneholder gjerne søtpotet, gulerot, turnips, bete, potet, ris osv. Anonymkode: 61ff7...6b7 2
Pandy Skrevet 27. august 2023 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor korn overhode, det er mange fôr uten hverken korn eller belgfrukt. Disse inneholder gjerne søtpotet, gulerot, turnips, bete, potet, ris osv. Anonymkode: 61ff7...6b7 Hvis du har slike forslag er jeg åpen for det. Tenker forsåvidt på ris som korn, da.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Sjekk ut Farmina, Monster, Kaisa, Brit petfood. Belgfrukter burde ikke være blant hovedandelen da dette er linket til hjertesykdom (forskes fortsatt på). Anonymkode: 6c70c...8e7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 Korn er jo fyllstoff, man kjøper vel helst hundefor som er kornfritt. Anonymkode: a25a9...a08 1
Pandy Skrevet 29. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2023 On 8/28/2023 at 5:02 PM, AnonymBruker said: Korn er jo fyllstoff, man kjøper vel helst hundefor som er kornfritt. Anonymkode: a25a9...a08 Tja, jeg er ikke ekspert på hundefôr, men i så og si alle kornfrie hundefor er det andre "fyllstoffer" som har blitt knyttet til hjertesykdom (erter, linser, bønner, osv.). Det kornfrie er vel en hype på samme måte som glutenfritt. De fleste hunder tåler det helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå